Volkswagen Golf 4 - V5 2,3 high line: Lekke koelwaterradiator

Bouwjaar: 2000

Ik heb een lek ontdekt in mijn koelwaterradiator van mijn Golf 4 V V5 2,3 High - line met airco. De lek zit onderaan de rand van de koelwaterbak die aan de aluminium koelwaterlamellen vast zit gekelmd en precies in die rand is hij lek.Het is een bekend probleem van Golf ik heb het bij al mijn andere Golfjes ook al gehad.

Mijn vraag is voor demontage van deze radiator moet dan de gehele bumper eraf? of kan die blijven zitten en kan de radiator er van boven uit en is het veel werk om dit koelblok vervangen wie heeft het al eens gedaan.

Groeten

snowman11003

Geplaatst door snowman11003 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

hallo

idd, de bumper moet er voor af! deze klus is vrij vlot te doen!

paul,

snowman11003 (0), 18 jaar geleden

Bedankt voor reactie,,verder heb ik nog een vraag over dezelfde V5 Golf .Het is mijn opgevallen dat de achterremblokken die pas vernieuwd zijn wel zeker 2mm vrij liggen van de schijf ook als je het rempedaal indruk bij lopende motor.

Terwijl dat voor niet het geval is daar zitten de blokken bijna zonder spelling tegen de schijven is dat altijd zo bij deze auto.De wagen remt perfect en de schijven worden ook warm en ik heb met een vulstift een paarkruisje op gezet en die zijn gelijk verdwenen na een keer remmen.ik heb daar geen verklaring voor of heeft dat met ABS te maken? wie kan daar iets over vertellen waarom of dat zo is en wanneer gaan de blokken dan wel tegen de schijven aan vraag ik mijn af.

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

dit is vrij normaal! de remschijven moet wel vrij lopen ten opzichte van de remblokken.. anders loopt de boel onnodig warm..

indien de auto normaal remt, geen zorgen gaan maken..

paul,

snowman11003 (0), 18 jaar geleden

Dat begrijp ik ook wel,,maar als je op het rempedaal drukt dan moet toch het remblok of remklauw een zichtbare beweging maken richting schijf, en dat doet hij juist niet bij stilstand indien iemand anders op het pedaal drukt zodat ik een blik op de blokken heb, blijven deze dan toch 2 mm vrij liggen,bij alle andere auto's die ik heb gehad was dat niet zo,ik begrijp daar niets van.

audia4 (0) PRO, 18 jaar geleden

De achterblokken van deze auto zijn behoorlijk afgeschuind waardoor het lijkt of hij vrij ligt van de schijf. Twijvel je; pak een voelermaatje van 0,10 en probeer die er eens doorheen te duwen als je remt......

En, als ze echt niet naar de schijven toe komen doet de handrem het ook niet :-( Die gebruikt n.l. de zelfde remblokken.

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

idd, nieuwe remblokken zijn wat afgeschuind.. om het zgn, piepen tegen te gaan..

paul,

snowman11003 (0), 18 jaar geleden

Oke da's duidelijk uitgelegt,, de blokken zijn idd) nieuw en zullen dan nog wel in moeten lopen op de schijf vandaar die ruimte en dragen nu alleen nog maar op de rand van de voering die ik niet kan zien,, weer iets bijgeleerd bedankt nog!

Johann,

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.