Volkswagen Golf 2 1.3 INJECTIE: Lekke koppakking oorzaak problemen???

Bouwjaar: 1991

Nu is waarschijnlijk de koppakking van mijn Golf lek.
Voordat ik beslis of ik hem inruil op een auto bij de garage of hem laat repareren wil ik eerst weten of de problemen, die ik de laatste tijd gehad, heb ook iets te maken hebben met die koppakking?

Nu verlies ik veel koelvloeistof/water. Er komt veel witte rook/stoom uit mijn uit laat en er zit witte/gele drap aan mijn oliedop. Lekke koppakking dus!!!
Soms, als ik nu de auto probeer te starten dan lukt het de startmotor niet om de motor rond te krijgen. Na een paar pogingen lukt het wel en start de auto ook gelijk. Zit er dan veel water in een cilinder waardoor die te veel tegendruk heeft???

Kan die koppakking ook de oorzaak zijn van het zomaar afslaan van de motor en het moeizaam weer willen starten? Dat waren mijn eerste problemen. Nu rijdt de auto iets beter dan toen. Nu zit er ook water in het koelsysteem i.p.v. koelvloeistof.

Dus wat ik wil weten: kan een lekkende koppakking de oorzaak zijn van het zomaar inhouden en afslaan van de auto? En waarom dan de ene week niet en daarna plots elke dag??

Ik weet: het klinkt allemaal een beetje vaag.

Alvast bedankt!

John_P

Geplaatst door John_P (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

audia4 (0) PRO, 19 jaar geleden

Alles wat je opnoemt duid op een stukkende koppakking of gescheurde kop. Beide goed te repareren, een kop haal je indien hij gescheurd is op de sloop voor een prikkie en de pakking laat je bij de garage om de hoek vervangen. Is een makkie bij deze motoren en in ongeveer 4 uur totaal uit te voeren. 150¤ materiaal erbij (distributieriem en spanrol meegerekend) en je bent klaar.

succes

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.