hallo,
ik heb een probleem met een uitlaatklep op cilinder 4. deze lekt door.
ik miste vermogen en loopt niet echt mooi, er is vonk en er is benz. insp. de compressies gemeten, en op 4 zeer weinig compr.
door de cilinder op druk te zetten en de zuiger in de ontsteking slag te zetten (daar de kleppen dicht moeten zijn) lekte er lucht uit de uitlaat klep.
dacht dat de stoter (hydraulische) niet goed was, waren al nieuwe maar nieuwe geplaatst maar geen resultaat. verder gaan zoeken. nu ik de nokken as er uit haal zit de klep wel goed dicht. dus dacht die nok deugt niet, andere erin met andere graden en lift. geen verbetering. de kop was geheel gereviseerd en de uitlaat kleppen zijn nieuw (groter) als ik de stoters er uit haal zie ik niet een verschil in hoogte van de klepsteel dat boven de veer uit komt vergeleken met de andere.
gehele blok is gereviseerd en heb er nu 1000 km mee gereden.
nu denk ik zal de steel een klein beetje krom zijn en als de nok er uit is net genoeg kracht hebben om geheel omhoog te komen.
graag jullie mening. en kan ik nog iets testen en of doen zonder de kop te demonteren. om een beter idee te verkrijgen wat het probleem is.
vr. gr.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Er zijn grotere kleppen in gekomen , dus zouden logische wijs ook de geleiders vervangen zijn , is dit ook het geval ?
Zo nee , speling controleren.
De hydraulische klepstoter is wel in te drukken ?
Maar even wat anders , heb je geen garantie op de revisie , of heb je dit zelf gedaan ?
Bij garantie , zou je nu door je zelfwerkzaamheid wel eens geen aanspraak hierop kunnen maken.
opgelost.
de zitting is te ver ingeschuurd zodat de klepsteel fractie hoger komt en dat was net genoeg wat de stoter niet meer kon opvangen.
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Corrado of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar