Volkswagen Corrado: Stotterend motor loopt beroerd

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16v

Hoi
Ik zit met een probleem mijn motor begint te stotteren en ploft onder het rijden
Nu staat de auto stil en wilt niet meer vooruit komen hij begint te stotteren en ploffen als ik
Volgas geeft dan haalt ie net 3/4000 toeren en valt weer terug onder de 1000 toeren en dan heb
Je volgas en de geluid is borrelend ploffen en valt elke keer weg net of het geen vonk krijgt
Dacht eerst dat de spinnekop kapot was kwaal van pl maar gisteren vervangen en nog niet goed
De injectoren schoongemaakt maar als ik de boegie eruit haal dan zijn die zwart mijn spruitstuk wordt snel
Heet terwijl de motor nog koud is hoor je hem tikken als ik hem uit zet ik heb de stekker los gehaald van de temp niks blijft hetzelfde ik weet het niet er zit genoeg druk op de bezine ik heb een video gemaakt
Ervan maar die kan ik niet posten als je hem wilt horen lopen want ik kom er niet uit
Kan iemand helpen

Alvast bedankt mvg bjorn ik kan de filmpje wel via mail of app sturen
[url=http://postimg.org/image/mcepfcc81/][img]http://s24.postimg.org/mcepfcc81/image.j...[/img][/url]

Bjornstyle

Geplaatst door Bjornstyle (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Corrado? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

34 Reacties

Jan227 (5) PRO, 10 jaar geleden

Hallo, lijkt op een probleem met de ontsteking. Controleer de distributie timing en verder de onsteking met een stroboscooplamp en contact hoek meter.

Groet Jan227

Bjornstyle (0), 10 jaar geleden

Hoi jan
Hij heeft goed gelopen van te voren toen liep ie vreemd heb de rotor en verdelingkap vervangen liept die even goed tot is thuis kwam en was weer beroerd de distr staat goed op tijd en als je die matriaal niet hebt hoe kan je het anders testen ?

Mvg bjorn

Bjornstyle (0), 10 jaar geleden

Ontsteking vervangen maar motor loopt op 1 cillinder nu de eerste cillinder bij de distrebutieriem de rest van de boegie vonken niet is dan mijn bobini kapot ?

Mvg bjorn

Jan227 (5) PRO, 10 jaar geleden

Hallo, inspecteer nogmaals rotor /verdelerkap, is deze juist gemonteerd ? Bougieskabels okee ? Groet Jan227

Bjornstyle (0), 10 jaar geleden

Alle boegie kabels gecontroleerd via die ene die vonkt verdelenkap kan op 1 manier erop
Rotor zit ook goed hoe kan ik de bobine testen of die wel goed werkt ?

Gr bjorn pa dank u voor de info alvast dit is nu mijn ontsteking van een nieuwere type maakt dat uit ?
[url=http://postimg.org/image/m1y59gtwn/][img]http://s23.postimg.org/m1y59gtwn/image.j...[/img][/url]

Jan227 (5) PRO, 10 jaar geleden

Hallo, die gemonteerde onsteking , is die nieuw ? Ander type ontsteking monteren is denk ik niet verstandig tenzij volgens de gegevens van de onderdelen leverancier aangegeven wordt dat het kan, wellicht heb je nu een probleem erbij gecreeerd.



De vonken uit de bobine worden in de verdeler naar de diverse bougies geleid, vonken er meerdere niet, lijkt het mij dat er in de verdeler iets mis gaat.

Groet Jan227

Bjornstyle (0), 10 jaar geleden

Hoi Jan
Ik heb een orginele erop zitten en ook de bobine veranderd en gemeten en alles is goed alles vonkt weer
Maar het is weer van begin af aan probleem is nog hetzelfde lijkt of die op nood loopt kan het zijn dat de dis riem niet een tandje verschoven is hoe kan ik hem afstellen miss een plaatje van ? Of is hetzelfde als een 8v de dis riem afstellen ? En dank je wel voor het mee denken helaas kan ik geen video erop zetten om je het te laten horen hoe hij loopt. De boegie kabels zitten goed en vernieuwd kan het miss de krukassensor zijn of kan dat niet ?

Mvg bjorn ps ben 8 v gewend 16 v is heel anders hahaha 😋 mogen wel meer mensen reageren hulp is altijd welkom 😉

Jan227 (5) PRO, 10 jaar geleden

Hallo, ik denk dat je er toch niet aan ontkomt om het ontstekings tijdstip te controleren met een stroboscooplamp en contacthoek meter (of multimeter met duty cycle functie) . Als je daar de apparatuur niet voor ter beschikking hebt, wordt het een lastig verhaal lijkt me.

Hoe is de toestand van de bougiekabels ? Springt de vonk niet over van de ene op de andere kabels vanwege een slechte isolatie ?

Groet Jan227.

Bjornstyle (0), 10 jaar geleden

Hoi jan
Nee dat heb ik gecontroleerd in de donker en ze vonken nu goed
En nee heb de spul niet maar kan wel kijken of de riem goed staat met de merkingen
Als dat niet zo is dan kan het miss versprongen zijn ik heb van peter007 schema gehad
Voor de stand van de dis riem hopen dat ik eruit komen


Gr bjorn ps u woont zeker niet in de buurt van ede 😳

Bjornstyle (0), 10 jaar geleden

Hoi jan
Ik heb maar alles open gegooid van de dis riem en kom toch tot conclusie dat de riem niet goed staat ik
Heb foto's toegevoegd 1krukasspolie en de andere van de vliegwiel die staat niet goed de nokass tandwiel staat goed kan het versprongen zijn de riem ? Zo ja wat kan de oorzaak zijn

Gr bjorn
[url=http://postimg.org/image/vpr28yt9b/][img]http://s11.postimg.org/vpr28yt9b/image.j...[/img][/url]

[url=http://postimg.org/image/5g5zq67bz/][img]http://s11.postimg.org/5g5zq67bz/image.j...[/img][/url]

Jan227 (5) PRO, 10 jaar geleden

Hallo, staat de riem goed op spanning ? Zit de dikke centrale bout van de krukas poelie wel goed vast ?

Groet Jan227

Bjornstyle (0), 10 jaar geleden

Hoi jan
Ja hij stond slap en alle bouten zaten goed vast maar de dis riem zat goed vast
Alles weer goed gezet en de riem goed gezet want je kon de dis riem meer als een kwartslag draaien
Nu niet meer zo ver ik heb vermoede dat de vorige eigenaar niet goed heeft laten doen maar was pas klaar om
2 uur met alles goed te zetten en in elkaar en kreeg het volgende probleem accu leeg dus vanacht onder de lader gezet dus zo even proberen als het start laat ik het weten

Mvg bjorn

Bjornstyle (0), 10 jaar geleden

Hoi jan
Nu gestart de onsteking en bougie staan goed
Alles vonkt goed maar is nog steedts hetzelfde bij 80 graden gaat hij beroerd lopen
En dan wordt de spruitstuk ook weer warm il weet echt niet meer wat hey is bijna alles vervangen

Gr bjorn

Bjornstyle (0), 10 jaar geleden

Hoi jan als ik de brandstof verwissel zit er druk zat op
Als ik remreiniger rechtstreek op de gasklephuis spuit dan loopt hij perfect maar kom net achter dat ik een kr blok heb en geen pl ik heb nu een spinnenkop op zitten van een pl 1,8 16v kan het daar aan liggen ? Dat die niet genoeg inspuit omdat de inlaat kleiner is als de mijne

Gr bjorn

Jan227 (5) PRO, 10 jaar geleden

Hallo, dat hij goed loopt op remmen reiniger, is dat ook bij warme motor ? Loopt de motor dan zowel op remmen reiniger en benzine gelijktijdig, of heb je de benzine inspuiting afgekoppeld ?

Controleer vacuumslangen en koelvloeistof temp sensor op cilinderkop (sensor koelvl temp tbv injectie systeem) .

Spinnekoppen zijn niet identiek; wissel je ze uit, zal dit tot slecht lopen van de motor leiden ; Pl heeft een KE jetronic en KR heeft een K Jetronic, met verschillende drukregelingen , deze regelingen zitten in de spinnekop.

Groet Jan227

Bjornstyle (0), 10 jaar geleden

Hoi jan

Als ik niks gebruik alleen bezine koud loopt ie iets beter als warm
En heb de remreiniger geprobeerd met warme motor en ja de bezine zat er dan ook bij
En als ik geen remreiniger gebruik dan liept ie slecht en soms uit
Ok dan zet ik morgen mijn oude erop om te kijken of hij echt niet kapot is hoe kan ik dat naggaan ?


Dank u wel

Gr bjorn

Jan227 (5) PRO, 10 jaar geleden

Hallo of die spinnekop defekt is, valt niet eenvoudig te bepalen. Bouw de boel eerst weer terug naar de orginele staat en post dan nogmaals de precieze klacht zoals die dan is, vanaf koudstart., verandert er iets als de motor opwarmt ? Groet Jan227.

Bjornstyle (0), 10 jaar geleden

Ik ga zo proberen alles terug zetten in oude staat en laat u het weten

Gr bjorn

Bjornstyle (0), 10 jaar geleden

Hoi jan /algemeen
Ik heb gedaan hoe je het zei en weer geprobeerd de spinnekop terug gezet
Er komt geen bezine door de slangen naar de injectoren als ik de bovenste bouten los draai niks geen bezine als ik de hoofdslang los draai spuit de bezine eruit dus blijkt de spinnekop
En er staat stroom op de kabels die aangesloten zijn
Dus kan maar 1 ding zijn spinnenkop kapot in de bovenste gedeelte en nee hij is niet open geweest😜 of kan er valse lucht inzitten omdat ik de bezinefilter vervangen heb gisteren valse lucht hebben aangetrokken ?

Gr bjorn

Bjornstyle (0), 10 jaar geleden

Iemand ?

Jan227 (5) PRO, 10 jaar geleden

Hallo, lucht zou er op een gegeven moment wel uit moeten gaan. Komt er ook geen brandstof als je de luchtweger iets beweegt ?

Groet Jan227

Bjornstyle (0), 10 jaar geleden

Hoi jan
Nee helemaal niks blijft in de onderste gedeelte zitten

Gr bjorn

Jan227 (5) PRO, 10 jaar geleden

Hallo, wellicht dat de spinnekop defekt is, ze gaan nog wel eens kapot als ze een tijdje droog hebbben gestaan.

Wellicht kan een Bosch dienst zoals buchli in Harderwijk de spinnekop testen.

Groet Jan227

Bjornstyle (0), 10 jaar geleden

Hoi jan

Dank u voor de tip, ik heb het laten nakijken
Na alles gedaan te hebben blijkt de computer besturing van de injectoren niet
Te werken dus computer kapot, vandaar dat ik in het begin van de bericht aan gaf dat ik geen stroom
Meer kreeg was dus de computer de oorzaak al maar met uitlezen zagen we niks geen fouten en nu wel

Hartelijke dank voor het mee denken en luisteren jan en jeroen 007 😁 dank je voor de service nu op zoek naar dezelfde computer

Mvg bjorn

Bjornstyle (0), 10 jaar geleden

Helaas het was niet de computer probleem
Weet iemand nog iets een tip ?
Want kom er nu echt niet meer uit 😞

Gr bjorn

Jan227 (5) PRO, 10 jaar geleden

Hallo, wat zijn op dit moment precies de symptomen ? Slaat wel aan , maar loopt beroerd , slaat niet aan , ploft/knalt ?

Vonken alle bougies ? Komt er brandstof in de cilinders ?

Zijn de bougies vet/nat, stinken naar onverbrande benzine ?

Loopt de motor op remmenreiniger ?

Groet Jan227

Bjornstyle (0), 10 jaar geleden

Hoi jan

De auto loopt niet met remreiniger wel komt geen bezine naar uit injectoren en als ik andere op doe ook niet


Gr

Bjornstyle (0), 10 jaar geleden

Als ik de injector los haal en van de leiding en dan start komt er geen bezine als ik dan de spinnekop opendraai dan spuit alle bezine alle kanten heen klep beweegt goed naald ook beweegt goed lijkt of die niet aan stuurt of iets

Gr

Jan227 (5) PRO, 10 jaar geleden

Hallo, laat de spinnekop testen bij een bosch dienst, lijkt erop dat hierin een probleem zit. Groet Jan227

Bjornstyle (0), 10 jaar geleden

Klopt het na vervanging van de oude die hetzelfde probleem geeft gr bjorn

Want staat genoeg druk op

Jan227 (5) PRO, 10 jaar geleden

Hallo, is de opvoerdruk vanaf de tank wel hoog genoeg om de verstuivers te openen ? Komt er wel benzine in de cilinders ? Groet Jan227

Bjornstyle (0), 10 jaar geleden

Hoi jan
Vandaag weer aan begonnen en blijkt dus de opvoerpomp te zijn die werkt niet meer
Dus vandaag op zoek naar een andere pomp
Kan ik de opvoerpomp vervangen voor een golf 3 16v 2.0 pomp die zijn alleen dikker als deze pomp ?

Mvg bjorn

Bjornstyle (0), 10 jaar geleden

Wie o wie kan mij helpen zit echt met een probleem

Ik kom er niet uit

Wie heeft dezelfde probleem gehad

Wie heeft er ervaring met 2.0 16v blokken + spinnenkoppen

Mail me op bjorn_van_berkel@hotmail.com

Staat nu 2 weken stil en krijg het niet voor elkaar

Die graag bij mij thuis komt tegen vergoeding vanuit mij

Gr bjorn en alvast dank je wel voor de reactie

Bjornstyle (0), 10 jaar geleden

Het is opgelost
Bleek dus de pompen te zijn en verstoping in de benzine leiding loopt nu super

Gr bjorn dank u voor het advies die ik heb gekregen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Corrado of stel zelf een nieuwe vraag.