Volkswagen Corrado: Corrado VR6, Stationair te weinig lucht

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.9 VR6

Mijn Corrado 2.9 VR6 krijgt stationair te weinig lucht.
Zelfs als we het hele luchtfilter deel eruit halen.
De stationair luchtdoorlaatklep werkt wel. Die ploft ook als je de stekker eraf haalt. daarna loopt ie uiteraard nog beroerder.
Bij het loshalen van een vacuümslang bij het inlaatspruitstuk, loopt ie prima (in ieder geval beter).
Dit kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.

Wat doet 'ie dan precies niet goed als ie stationair loopt?
Als hij loopt, dan stottert ie.
Moeilijk aanslaan bij starten.
De souplesse is eruit zeg maar.

Waar moet ik een oplossing zoeken, of is het al bekend bij iemand wat dit kan zijn?

bobbes

Geplaatst door bobbes (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Corrado? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

kaleido 1 (1320) PRO, 9 jaar geleden

Zit er bij deze motor nog de stationair omloopregeling op ? deze ligt bovenop je kleppendeksel er zit een stekker op de achterkant en er zitten 2 slangen aan.
Als deze ernstig vervuild is en daardoor niet goed gangbaar , loopt hij ook zeer slecht stationair.
Controleer ook de slangen die er aan zitten op vervuiling en scheuren.
Tevens de watertemperatuursensor controleren , die wil dit probleem ook nog wel eens veroorzaken.

bobbes (0), 9 jaar geleden

Die watertemperatuursensor, is dat er een van drie sensoren op het thermostaat huis?
Zo ja, welke van de drie.

Twee ervan hebben exact dezelfde 4-polige stekker die erop past.

kaleido 1 (1320) PRO, 9 jaar geleden

Dat klopt , ik weet alleen niet precies welke het is.
Als je de juiste er af haalt , moet hij anders gaan lopen , meestal beter als de sensor defect is , is mijn ervaring.

P. Kelder (0) PRO, 9 jaar geleden

Bij dit type motor (motorcode ABV) is het grootste struikelblok de distributieketting.
Vaak bij dit soort storingen is een uitgerekte ketting de boosdoener.

Timing eerst controleren, hoogstwaarschijnlijk staat deze niet meer op tijd.

Gr. paul

bobbes (0), 9 jaar geleden

Het lijkt erop dat er twee stekkers zijn verwisseld
Op het thermostaathuis zitten 3 sensoren

2 ervan zijn tweepolig, met exact dezelfde stekker eraan.
Die hebben we gewisseld en nu lijkt het allemaal te kloppen.

bobbes (0), 8 jaar geleden

Het lijkt erop dat er twee stekkers zijn verwisseld
Op het thermostaathuis zitten 3 sensoren

2 ervan zijn vierpolig, met exact dezelfde stekker eraan.
Die hebben we gewisseld en nu lijkt het allemaal te kloppen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Corrado of stel zelf een nieuwe vraag.