Het volgende probleem doet zich voor, koude start is perfect en zodra ik rijd en de wagen blijft rond de 70 a 75 graden bedrijfstemperatuur dan is er niets aan de hand.
Gasrespons is uitstekend en hij rijd als een zonnetje, zet ik hem daarna neer en wacht 10 minuutjes dan start hij goed maar zodra ik de wagen stationair laat draaien en dus warmer laat worden dan slaat de motor af en is daarnaa niet meer aan de praat te krijgen totdat deze iets is afgekoeld en dan start de wagen weer vlotjes.
Wat ik tot dusver heb uitgesloten is dit, relais 30 aansturing brandstof pomp is oke als ik deze eruithaal is de wagen niet meer aan te krijgen en zodra deze er weer inzit en ik maak contact hoor ik de brandstofpomp lopen. er is een nieuw brandstoffilter gemonteerd (800km terug) en alle onstekingsdelen zijn nieuw, bougiekabels, rotor verdeelkap en bougies, secundaire brandstof pomp loopt ook, stekkertje eraf gehaald en daarna er weer op en ook dan na contact hoor ik deze lopen totdat hij wer op druk is .
Wat ik merk is dat zodra de fans aanslaan en de motor echt goed warm/heet is dan slaat deze uit, eenmaal afgekoeld starten, lopen totdat de temperatuur weer is bereikt en dan slaat de motor weer af. als ik maar blijf rijden dan gaat het prima
Heb met draaiende motor de temp sensor losgehaald en dat maakt geen verschil in lopen, motor blijft draaien.
Iemand enig idee wat er nog aan de hand kan zijn ?
Als ik iemand kan bellen die er meer verstand van heeft als ik is dat ook prima mail me dan het nummer even op Jonjer@quicknet.nl
Groet Jeroen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Beste Jeroen,
Ik zou toch maar eens beginnen met een andere meter de motortemperatuur te meten. Rond de 90 graden is namelijk normale bedrijfstemperatuur en niet 70-75 graden. Wellicht dat de meter in de auto afwijkt.
Verder heb je het over alle ontstekingsdelen, maar de delen die er niet bij staan en het meest waarschijnlijk zijn voor dit probleem zijn de hall-gever en de bobine. Laat dit door een elektro specialist nameten.
Scott
Dank je wel voor je reaktie, ik was vegeten te vermelden dat de temperatuur op de 75 graden blijft bij rijden, zodra ik stilsta loopt de temperatuur inderdaad op tot 90 graden en hoger totdat de fans aanslaan om te gaan koelen.
Juist op dat punt slaat de motor af en is niet meer te starten, startmotor draait perfect rond maar motor wil niet aanlsaan totdat de temperatuur iets gedaald is en dan start de motor bij de eerste omwenteling om weer af te slaan als de temperatuur weer is opgelopen.
Heb zelf ook heel wat afgelezen op het internet en verdenk ook de hallgever, test die ik nog wil gaan doen is warm rijden en op temp af laten slaan proberen te starten en dan met koudespray de halgever te koelen om te kijken of de motor gelijk aanslaat dan, volgens mij is dan de boosdoener gevonden.
IK plaats hier als dat inderdaad de bevindingen zijn.
9 jaar
Ik denk dat het beter is om even het signaal te meten. De hall-gever zit bij deze auto in het ontstekingshuis onder de rotor, dus ik snap niet hoe je die wilt koelen. Of wil je dan de verdelerkap eer even afhalen?
Scott
Ik weet niet hoe ik het signaal moet meten, maar kan wel het gedeelte onder de verdeelkap waar de halgever op gemonteerd zit erg snel afkoelen, maar als u een manier weet hoe ik dat kan gaan meten dan heeft dat uiteraard mijn voorkeur, de koudspray die ik heb is nogal kostbaar.
Ik ben u wel erg dankbaar dat u de tijd en de moeite neemt om hierover met mij van gedachten te wisselen, daar doet u mij een enorm plezier mee.
Groet Jeroen
9 jaar
De enige goede manier om dit te meten is met een scope(meter). Als je uit de buurt van Nijmegen komt dan kan ik je daar wel mee helpen, anders zal je een bedrijf in de buurt moeten zoeken die dit kan. Of toch maar de koudespray proberen..
[quote=scott10811]De enige goede manier om dit te meten is met een scope(meter). Als je uit de buurt van Nijmegen komt dan kan ik je daar wel mee helpen, anders zal je een bedrijf in de buurt moeten zoeken die dit kan. Of toch maar de koudespray proberen..[/quote]
Ik heb de hall sensor met een ledje gecontroleerd en deze is oke, ik verdenk toch steeds meer de temp.sensor, er zit nu eentje met een gele band erin, kan ik deze vervangen voor een blauwe sensor die ik nog heb liggen ?
probleem is dus nog steeds niet weg.
Nieuwe tempsensor gemonteerd met de juiste kleurcode (geel) enige wat ik nu nog kan bedenken is de krukassensor, deze heb ik ook besteld en gaan we proberen te vervangen.
9 jaar
Zal ook even de oplossing van dit probleem vermelden, het bleek de krukassensor te zijn die bij hogere temperaturen een steeds lagere weerstandswaarde gaf, en dus zo laag werd dat de ontsteking dacht dat de krukas niet meer ronddraaide waardoor ik geen vonk meer kreeg.
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Corrado of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar