foutcode 17125 omvormoverbruggings-koppeling (automaat)
-functie n.i.o. of niet ingekoppeld
uitgelezen met een guttman mega macs 50
iemand ooit meegemaakt??
nou is het geval dat we de motor moeten laten zakken om de 4 lambdasondes te vervangen
en vraag me af omdat deze defect zijn dat deze de storing veroorzaken..
geeft bij het uitlezen ook
foutcode 18060 rekeneenheid van versnellingsbak
-foutcode in transmissiestuurapparaat
Alvast bedankt
Siebolt de Weerd
Geplaatst door sdeweerd (0) PRO , lid sinds 19 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
3 Reacties
jan uitlaat (0), 13 jaar geleden
Hallo Siebolt,
Deze storing zit in een defecte koppelomvormer, lock up plaat versleten!
kijk of je bakolie niet te zwart is en vervangen van de koppelomvormer en bakolie is dan de oplossing.
heb zelf exact zelfde probleem gehad.
verbruik is ook erg hoog nu!!
gr...
sdeweerd (0) PRO, 13 jaar geleden
bedankt voor je reactie..
de bakolie met filter hebben we al vervangen maar was zga nieuw..
begrijp ik het goed dat de lock-up storing een probleem geeft en daarom een hoog verbruik heeft
en daardoor de lambdasonde een storing gaat geven??? ;s
alvast bedankt
s.de weerd
jan uitlaat (0), 13 jaar geleden
hej siebolt,
Het verbruik is nu hoog omdat je koppelomvormer niet lockt of te wel een vaste bevinding maakt tussen motor en versnellingsbak, je kunt dat evt. Zien in de meetwaardenbolkken van de tester.
Je houd namelijk constante slip. Dit resulteert in een hoger verbruik!
Ff bakkie er achterweg halen, hebt het zelf gedaan. Zwaaaaare klus
Gr...