Volkswagen Passat type 3c: loopt niet meer

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0tdi bkp

auto loopt niet meer,geeft 2 foutcodes nl,17925 en 17448, ik denk dus aan het stroom verzorgings relais,zou dit kunnen kloppen en waar zit deze en of wat voor nr heeft deze,pomp in tank loopt wel.of is er iets anders aan de hand,krijg wel diesel voor op het filter.

weet niet waar ik moet beginnen met zoeken

bvd

Hans l

Hans4045

Geplaatst door Hans4045 (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

Tiguan (0) PRO, 15 jaar geleden

foutcode: 17448 P1040
nl Voedingsspanning injector(en) A storing in elektrisch circuit

Extra info bij de foutcodes. Intermittent

Mogelijke oorzaken:
Bedrading
Injector

**********************************

foutcode: 17925 P1517
nl Relais motorregeling (J271) storing in circuit

Extra info bij de foutcodes. Intermittent

Mogelijke oorzaken:
Bedrading en/of aansluitingen
J271

Hans4045 (0) PRO, 15 jaar geleden

oké Tiguan,zover was ik ook,maar waar zit dit relais,of welk nr

gr Hans l

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 15 jaar geleden

Wat meer info wat betreft model, motor ed zou wel handig zijn.

Ik denk dat J271 in een plasic box zit, links in de motorruimte bij de ruitenwissers in de buurt.
Zitten 5 relais (4 relais bijelkaar) en de 5e zou het moeten zijn.
Oiram

Hans4045 (0) PRO, 15 jaar geleden

oké Oiram,het beteft een passat van 2005 2.0tdi met motorcode bkp,nu heb ik op jouw aanwijzing bij de ruitenwissermotor gekeken en daar zit wel een deksel met plastic moertjes,bedoel je deze,langs de accu zit ook een relaiskast met een relais en een doorverbind stripje,maar hier heb ik stroom.

elke aanwijzing is welkom.

bvd
hans l

Jan227 (5) PRO, 15 jaar geleden

Hallo, welke van deze storingen komen terug nadat je ze hebt uitgewist ?

Groet Jan227

joëlcotech (0) PRO, 15 jaar geleden

Er ligt 1 van de piezo-injectoren in kortsluiting. Als je te weten wil komen welke:
kleppendeksel afnemen en cilinder 1 stekker afnemen
kleppendeksel even erop zetten en starten. Start hij niet, steek je de eerste er weer op en neem je de tweede.
Doe dit tot de motor aanslaat. Degene die losgetrokken is en waarbij de motor aanslaat (weliswaar op 3 cilinders), die pompverstuiver is dan stuk. Gebeurt enkel met de piëzo-verstuivers en geeft dan inderdaad die storingen. Succes!

Hans4045 (0) PRO, 15 jaar geleden

Hallo Jan,alle beide storingen komen terug,de 17925 meteen en de 17448 als je hem gestart hebt en je leest hem weer uit.

BVD,
Hans l

Hans4045 (0) PRO, 15 jaar geleden

Hallo Jöel,Dat is interesant,heb ik geen moment aan gedacht,(wist ik ook niet)Hoop van harte dat je gelijk hebt,is wel een dure rep,maar als hij weer loopt is ook belangrijk.

BVD,

Hans l

joëlcotech (0) PRO, 15 jaar geleden

Héél interessant en héél effectief! En in de toekomst zeker nog van pas gaat komen...
Succes Hans.

Hans4045 (0) PRO, 15 jaar geleden

Hallo Jöel,
Bingo,stekker van de '4 cil eraf en hij loopt weer,met deze storing konden ze me zelfs niet bij de VW helpen.Dus vandaag een nieuwe verstuiver besteld,Is hier noch een speciale inbouw metode voor en moet hij noch ingeleerd worden,heb je hier mischien ook een antwoord op.

Maar inieder geval bedankt voor je oplossing.

Vriendelijke groet,

Hans l

joëlcotech (0) PRO, 15 jaar geleden

Heb dit geleerd via de Belgische invoerder ;-)
Inleren is niet nodig. Algemene voorschriften zijn nieuwe bouten te gebruiken voor de tuimelaaras en ook voor de bout die de verstuiver op zijn plaats houdt. Best is ook met een pompje en darmpje in de cilinderruimte te gaan langs het gat waar de verstuiver zat. Bij demontage van de verstuiver kan er heel wat brandstof in de cilinder lopen. Je kan het ook met perslucht wat uitblazen. Om beschadiging bij starten te voorkomen...
Doe wat olie aan de rubber dichtingen van de nieuwe verstuiver en duw hem voorzichtig in het gat met een licht draaiende beweging.Voorkom beschadiging van de rubber dichtingen. Let op de stand van de verstuiver, zet hem evenwijdig met de andere (lichtjes schuin).
Normaal moet je dat meten en blablabla. Met lichte tikjes van de hamer tik je hem tot onderaan het gat. Niet op de veer of het fragile gedeelte tikken, dat zal je wel merken waar je moet tikken...
Aantrekkoppel bout verstuiver: 12Nm + 270° (3/4 toer)
Aantrekkoppel bouten tuimelaaras: 20Nm + 90°
Afstellen van de pompslag: meetklok op nok (of tuimelaar) die de verstuiver bedient, motor draaien tot de tuimelaar de pompverstuiver maximaal indrukt. Moer op tuimelaar lossen en stift (met imbus) op tuimelaar indraaien tot blokkeert. Dan 180° terug draaien en vergrendelmoer vastzetten (juiste koppel ken ik niet uit mijn hoofd, maar gewoon vast... een halve slag voor ie breekt stoppen...)
Zo, heel wat cijferwerk, maar valt wel goed te doen.
Nog veel plezier met de herstelling!
Joël

ddtallesok (0) PRO, 15 jaar geleden

In interactief storing zoeken staat wel de volgende functie vermeld voor deze motor "injectoren aanpassen" wat dit exact inhoud weet ik niet want er staat geen document bij! Het is in elk geval niet hetzelfde als bij een commen rail. Mvg

joëlcotech (0) PRO, 15 jaar geleden

Zal t gaan ja? :-)
Misschien weet iemand daar wel iets meer van, want dat zou ik dan ook wel graag weten. Heb nog geen enkele pompverstuiver "aangeleerd", maar als dat nodig zou zijn...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.