Volkswagen Golf V: Loopt op 3cilinders af en toe foutcode cil 4

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0FSI

Wij hebben een golf staan een 2.0 FSI van 2005 hij loopt een paar dagen goed en dan loopt hij weer op 3 cilinders hij geeft dan altijd cil 4 aan en soms willekeurig meerdere cil. Ik heb alle 4 bobines al vervangen de bougies vervangen en de gasklep schoongemaakt. Maar het probleem blijft. kent iemand dit probleem alvast bedankt voor het meedenken.

jonny

Geplaatst door jonny (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Ik neem maar aan dat je bedoelt dat er een misfire is op cylinder 4 of willekeurige cylinder.
Na een misfire waarvan de ecu aan neemt dat de katalysator beschadig kan worden, zal deze de desbetreffende cylinder uitschakelen.
Dat is om verdere (dure) schade te voorkomen en verklaart waarom de motor op 3 cylinders loopt.

Misfires kunnen ook veroorzaakt worden door een te arm mengsel.
Kun je EOBD uitlezen? Lees dan in live data de Long Term Fuel trims uit - pid nummer 7 en 9 (als de motor 2 banken heeft).

jonny (0) PRO, 14 jaar geleden

Ik heb de EOBD even uitgelezen en bij PID numer 7 geeft hij 10% aan en bij nummer 9 geeft hij 3% aan.

jonny (0) PRO, 14 jaar geleden

Als ik de foutcode's 16684 en de 16688 wis dan loopt hij even goed en rij er 50 meter mee is het weer mis. Mischien injector stuk van cilinder 4 maar waarom dan de foutcode nummer 16684 willekeurig meerdere cilinder?

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Bank 1 staat in de basis te arm. Armer dan bank 2. 3% is een aanvaardbare afwijking, 10% is nog niet fout, maar wel veel.
Is Bank 1 cylinder 1 + 2 of is dat 1 + 4?

Lees met EOBD de lambdasignalen uit. Gaat bij de voorste niet alleen om het signaal (volt of ampere), maar vooral om het lambdagetal dat er ook bij staat (aannemende dat de voorste breedbank sensoren zijn). Ook de achterste signalen zijn interessant.
Begin eens met stationair en op verhoogd toeren (tenzij de foutcode er weer in komt).
Indien mogelijik gelijktijdig 4-gas meting doen en alle waardes er bij plaatsen.

jonny (0) PRO, 14 jaar geleden

Het probleem lijkt opgelost Als de bobine's zijn vervangen moet de auto eerst weer in de basis afstelling worden gezet (info van de dealer) dit hebben wij gedaan en tot nu toe gaat het goed. Oldford Bedankt voor het meedenken en tot de volgende keer Jonny

Hans4045 (0) PRO, 14 jaar geleden

Jonny wat moet er dan in de bassis gezet worden.

Hans l

audiA4quattro (0) PRO, 14 jaar geleden

Hebben jullie de lucht massa meter gecontroleerd?
Heb het met een A3 1.8T gehad dat door de luchtmassa meter de comp. foutcode gaf dat misfire op verschillende cilinders.
Succes

denxx (0), 14 jaar geleden

hoi advies alles in basis zetten bij dealer(gasklep,egr,luchtomloopklep,en evt ligt er aan wel type de brandstof pomp!! in basis!!!
daarna bij dealer readnescode genereren . of het probleem weg blijft
bij readnesscode genereren gaat hij alle functies weer af of ze binnen tolerantie werken!!
en komt de fout evt weer naar boven
suc6

jonny (0) PRO, 14 jaar geleden

Het probleem lijkt naar lang zoeken opgelost de variabele klep was kapot en verstuiver 4 was kapot. tot nu toe loopt hij super. Allemaal bedankt voor het mee denken Groeten Jonny.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.