Hallo,
Mijn vento loopt niet zo lekker.
Het volgende is het probleem.
Hij stottert met optrekken en dan vooral bij de lage toeren in de 1e versnelling.
Als je in bv de 2e of 3e versnelling wilt versnellen dan klinkt het een beetje of je in een oude amerikaan rijd.
Hij loopt stationair 600 normaal is toch rond 800????
Nu heb ik al de verdeelkap en rotor en bougies vervangen hierna loopt hij al wat beter maar nog niet zoals het hoort.
De bougie bij de 4e cilinder was een beetje wit van kleur de 2e en 3e waren goed van kleur en de 1e ook goed van kleur alleen nat terwijl hij 1 dag had stilgestaan.
Heeft iemand een idee?
MVG Alex
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Witte kleur van de bougie in de 4e cylinder wijst op een te arm mengsel in die cylinder.
De bougie in de 1e cylinder was nat zeg je. Waar, het deel in de cylinder of erbuiten? En nat waarvan? Olie, water, benzine?
Is dit een monopoint injectie of een multipoint?
Doorrijden met deze klacht zal de katalysator beschadigen en die zijn echt duur.
het zijn de elektrode die nat zijn van de 1e bougie met benzine.
Ik weet niet wat voor injectie het is eigenlijk.
Hij heeft een 1.6 8v motor met een carb.
Wat zou een oorzaak kunnen zijn?
14 jaar
Carburateur lijkt mij onwaarschijnlijk. Dan zou het een monopoint injectie zijn.
In beide gevallen is het niet logisch dat cylinder 1 nat is van benzine. Dan zou de cylinder helemaal vol met benzine moeten staan na een dag stil staan.
Weet je zeker dat het benzine is? En geen koelvloeistof? Want dat klinkt meer logisch - een lekke koppakking.
Blijft de choke niet hangen ?
Kijk anders eens naar de voetpakking van de carburateur, deze gaan vaker kapot en trekt hij valse lucht ( is arm mengsel )
Controleer ook het inlaat traject op valse lucht o.i.d.
Maar stottert hij echt of houd hij in ?
14 jaar
uiteindelijk houd hij niet echt in, alleen in het begin dus tussen de 600 en 1000 toeren
hij heeft geen carb. inderdaad.
Hij heeft een multipoint injectie.
ik denk dat het geen koelvloeistof is de olie en koelvloeistof zijn beide schoon.
Met een lekke kop gaat hij toch niet direct rot lopen?
De bougie heeft nu nog wel een glans dus het is ook geen benzine, misschien olie.
14 jaar
Met een lekke kop of koppakking maak je vaak de gekste dingen mee, ook al is de olie of koelvloeistof schoon, dat wilt niks zeggen.
14 jaar
Dat wist ik niet.
Ik wel eens in met een bmw een lekke kop gehad en die deed het gewoon goed.
Dit kan ik niet zelf testen?
Kan het niet aan de ontsteking liggen.
De auto deed pas rot nadat hij 1 week stil had gestaan.
14 jaar
onderdrukslang van rembekrachtiger naar het inlaatspruitstuk controleren in veel gevallen is deze lek aan de kant van het inlaatspruitstuk. gr john
ok ik ga vandaag ff kijken.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Vento of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar