close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat: Loopt wel stationair op benzine maar slaat af bij gasgeven

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2 ltr motor

Motor loopt prima op LPG. Ontstekingssysteem is prima op orde en loopt op alle 4 de cilinders.
Op benzine loopt de Volkswagen Passat uit 1996 alleen maar stationair (circa 950 tot 1000 toeren)
Bij verder intrappen van het gaspedaal; afslaan en geen vermogen. Naar mijn mening te weinig benzine.
Slang van de brandstofverdeler afgehaald en er komt best veel brandstof uit de slang. Een potje is zo vol met benzine.
Het is een 2 liter motor met een brandstofverdeler met inspuitventielen systeem.
Ik zoek me wezenloos naar de oorzaak. Wie kan me hierbij de juiste tip(s) geven? 06-51292427

Geplaatst door

gadijk (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Of de verdeler of de ventielen zijn verstopt. Voldoende voor stationair draaien, maar niet voor vol vermogen. Heb je geprobeerd met gaspedaal ineens in te trappen of ook geleidelijk? Dan zie vanaf welk toerental het stottert.

voyager 0

9 jaar

beste Slobodan Milunovic; Dank voor de reactie.
Het is een Volkswagen Passat met een 2 liter, type AGG motor met multi-point injectie. Gelijk bij het gaspedaal intrappen stopt de motor er mee.
Stationair tot zo'n 950 toeren gaat nog net. De motor krijgt bij vollast geen of veel te weinig brandstof. Hoe kan ik de verdeler of de ventielen reinigen, mochten deze verstopt zijn? Hoe kan ik dat controleren?
De elektrische benzinepomp pompt best veel brandstof. Bij het afnemen van de toevoerslang is een potje is met benzine snel gevuld.
Inmiddels heb ik de druk gemeten van de elektrische benzinepomp. Deze is 0,4 bar. Volgens de gegevens zou deze 3,0 Bar moeten zijn, kan dat kloppen? Zou het daar aan kunnen liggen? Hoe kan het dat deze pomp druk (te) laag is?

gadijk 0

9 jaar

Is de benzine pomp ooit vervangen? Zo nee, zou die best de oorzaak van je probleem kunnen zijn.De pompen verslappen na verloop van tijd. Helemaal bij lpg modellen. Daar is druk toch iets hoger dan bij modellen zonder lpg. Omdat er bij het rijden op lpg geen benzine afname is, verzwakt de pomp. Als je druk afhaalt kan die het opbrengen, maar kan geen druk opbouwen.
Als het even kan zou ik een andere pomp proberen. Dan wel van de sloop.

voyager 0

9 jaar

Beste Slobodan Milunovic; Dank voor de reactie. De benzinepomp is circa 3 jaar geleden (oude pomp draaide niet meer en gaf daardoor geen opbrengst)) vervangen door een nieuwe vervangende BOSCH pomp.
Deze vervangt het originele exemplaar en kostte maar de helft van een originele pomp. Motor heeft hier altijd prima op gelopen. Zou het benzine(brandstof)filter wat onderaan de auto is gemonteerd, de oorzaak kunnen zijn? Wel voldoende opbrengst van brandstof, maar (te) weinig druk (0,4 Bar)

gadijk 0

9 jaar

Dat zou getest/gemeten moeten worden. Een meter op de brandstofleiding en je weet het.Filter vervangen kan nooit kwaad.0.4 bar is veel te weinig.

voyager 0

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.