close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat: loslopende distrubutie tandwiel voor de tweede keer

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 TDI 1Z motor

Het gaat om een VW Passat 1.9 TDI
Voor een jaar terug was de bout van het distrubutie tandwiel op de krukas, ik denk ietjes los gelopen waardoor het tandwiel heeft kunnen jutteren op de krukas, gevolg dat hij van tijd afging en niet meer wilde starten
Nieuw tandwiel en bout er op gemonteerd aangetrokken 90 nm + 90 graden. nu een jaar later het zelfde probleem
Wat kan ik hier tegen doen ,misschien het hele spul vastzetten met loctide lagerborging, na twee keer is het wel eens genoeg
Wie weet hier de oplossing voor
Bij voorbaat mijn hartelijke dank Jack

Geplaatst door

ph.dam (60)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het pasvlak van de krukas is beschadigd. Deze moet je vlak laten slijpen en dan nog een keer een nieuw riemwiel en bout monteren.

Audifreak763 0
badge

18 jaar

Met Loctiteconstructielijm bevestigen. Dit maakt een permanente verbinding die alleen door verwarming op ca. 180 graden is te demonteren. Werkt/hard uit evenzo onder afsluiting van lucht (anerobe). Mijnsinziens is dit altijd nog de goedkoopste methode om in eerste instantie toe te passen.

Succes!

Groeten Ted Kroon.

tedkroon 0

18 jaar

Oke dan denk ik dat ik toch eerst voor de optie loctide ga want laten slijpen, dan zal de hele krukas er uit moeten neem ik aan
Wel heb ik verderop in het forum iets gelezen over een setje daarvoor ik zal het hiet in plakken, ik ken het setje alleen niet

iram,door dat de krukaS BOUT LOS zat heeft de poelie liggen klapperen zodat hij uit geslagen is.door een nieuwe bout te monteren klopt hoogstwaarschijnlijk de afstelling van de pomp niet meer.door dat hij bij warme motor vervangen is kon hij nog net starten maar bij koude motor is de tijd anders van de inspuitpomp zodat hij nu niet meer aan slaat.er moet dan een nieuwe krukaspoelie op ,en de kop waar de krukasbout in moet moet worden af gedraaid met een spec.setje,doe je dit niet loopt de bout weer los.veel suc,

ph.dam 60

18 jaar

jaco

hoe dan ook! het raakvlak (tandwiel) moet nu worden gevlakt, doe je het niet? dan loopt je de boel weer los met alle gevolgen vandien... raakvlak kan zonder demontage van de krukas worden geslepen, daar is een speciaal stuk gereedschap voor in de vakhandel (DUUR) je kunt het beter laten doen...

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Oke mijnheer Kelder ik heb hem vandaag naar de vw dealer gebracht die zouden het tandwiel er opnieuw goed op monteren, en tevens afslijpen het draagvlak van de krukas
de auto moet nog lang mee, dus dan maar gelijk goed doen
Bedankt voor alle goede reacties Groet ik jullie Jack

ph.dam 60

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.