Hoi ik heb een vw lupo 1400 fsi van 2003 met motorcode arr
Ik heb een probleem waar ik niet uit kom
De motor liep niet goed heb compressie gemeten en had op 1- 8 bar 2 niets 3ook niets en op 4 -7
Heb hem op tijd gezet en de nokkenassen geblokkeerd distributieriemen eraf gehaald
Heb de kleppen deksel er af gehaald en daar zitten ook gelijk de nokkenassen in heb gekeken of de hydraulische stoters wel werkten er zaten een paar vast de kleppen bleven open staan
Heb allemaal nieuwe stoters op gehaald er in gezet weer geprobeerd werkte nog niet
Heb toen de kop er af gehaald en heb de kleppen er uit gehaald en bleek dat de uitlaat kleppen lekten .
Heb daar ook nieuwen in geschuurd en afgeperst ze zaten allemaal dicht heb op die twee cilinders waar geen compressie was ook nieuwe zuigerveren gezet en nieuwe lagerschalen
Heb gekeken of de kop recht was met een maatlat speciaal er voor gekocht
Heb de kop er weer op gezet met nieuwe kop pakking goed aan getrokken 30 nm 2x 90 graden
Riemen er weer op eerste cilinder op b d p de nokkenas was nog geblokkeerd dus dat moest goed zijn heb hem met de hand een paar keer rond gedraaid alles was goed
Heb toen alles er weer op gezet olie er op 5w40 nieuwe filter
Weer geprobeerd en nog niets wie weet wat dat kan zijn
Alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik ben al geen voorstander van het alleen het vernieuwen van zuigerveren, maar alleen maar op 2 cylinders? Waarom niet alle 4?
En wat is er in godsnaam met dit motortje gebeurd dat de stoters vast staan, kleppen lek zijn en de zuigerveren (en cylinderwanden?) nu al versleten zijn? Nooit olie ververst?
Wat heb je nu aan compressie?
heb hem zo gekocht met kapotte motor
heb nu op2 cilinders compressie op 1en 4 8 bar druk
en ik zeker dat de veren er goed om zitten heb een beetje olie op de zuigers gegooit maar er varandert niets
14 jaar
Als je op cil 2 en 3 totaal geen kompressie had, kan nooit aan de zuigerveren gelegen hebben omdat er dan altijd nog wel wat druk opgebouwd wordt.
En dat is ook wel gebleken.
Denk toch dat er kleppen lekken of open blijven staan.
14 jaar
Op 2 cylinders bijna geen compressie en op de andere 2 helemaal geen compressie.
Dat motortje gaat zo nooit lopen.
Geen compressie kan aan meerdere dingen liggen:
1.Kleppen dichten niet goed af.
2.Zuigerveren verrot.
3.Distributietiming niet goed.
4.Komt geen lucht in de cylinders.
5.Te hoge oliedruk,stoters blijven de kleppen open houden.
6.groeven in de cylinderwanden.
7.In dit geval (fsi) zitten de verstuivers wel goed,dichten ze goed af?
Heb je de zuigerveren ook 120 graden t.o.v. elkaar verdraait ? En gelet hoe ze om gemonteerd moesten worden ?
Ik had ze allemaal vernieuwt, maar denk ook dat je je probleem in de kop moet zoeken..
Weet je niet wat er met de motor gebeurt is ? Dan krijg je er helder idee over..
Maar weet je zeker dat de kleppen goed afdichten ??? Waarschijnlijk niet want anders had je wel iets van druk gehad, of viel de zuiger zo de cilinder in, zonder de veren te spannen.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Lupo of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar