Volkswagen Lupo 1.2 TDI: Lupo start niet in STOP (automaat)

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.2 automaat

Hallo jongens,

Ik moest de hydraulische olie van mijn Lupo 1.2 (automaat) bijvullen dus moest de pomp even zonder stroom zitten. Nadat ik de - van de accu had losgekoppeld kreeg ik de auto niet meer aan de praat. Niet in de STOP stand wel in de E en ook niet in de N of R. Wat me opvalt is dat ik de verkeerde standen zie op het scherm. De schakelbak staat in E maar op het scherm zie ik N.

Kan het zijn dat ik de basisinstellingen opnieuw moet invoeren of Kan het zijn dat de geheugen in de war is of zekering kapot?

de fouten zijn:

00263 - Transmission
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
00844 - Shift Lever: Gate Recognition Switch (J257)
35-10 - - - Intermittent
00845 - Shift Lever: Neutral-Recognition Switch (F258)
35-10 - - - Intermittent
65296 - Development Code 17
35-10 - - - Intermittent
01073 - Clutch Pressure System
35-10 - - - Intermittent

eigenlijk is alleen de 00263 bijgekomen, die andere had ik al en mijn auto startte in iedergeval wel op.

Ik heb een paar topics gezien waar ze hetzelfde probleem hebben hier op problemcar.nl maar al die topics zijn jammer genoeg gesloten :(

daarnaast heb ik ook uitlees apparatuur en de benodigde software voor mijn auto. Ik las ergens dat ik de basisinstellingen opnieuw moest doorvoeren.

lupofan66

Geplaatst door lupofan66 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Lupo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

00263 Staat voor :

foutcode: 00263
nl Transmissie regelmodule
du
en Transmission
Extra info bij de foutcodes. Intermittent


Mogelijke oorzaken:
Mechanical/hydraulic malfunction
Malfunctioning clutch or valve body

Mogelijke oplossingen:
Kortsluiting naar massa
Lees regelmodule uit om te zien in welke versnelling de fout optreedt
Replace valve body or clutch

Wis de fouten eens van de versnellingsbak, en kijk of ze weer terug komen..

Gr Stefan

lupofan66 (0), 14 jaar geleden

[quote=stefan84]00263 Staat voor :

foutcode: 00263
nl Transmissie regelmodule
du
en Transmission
Extra info bij de foutcodes. Intermittent


Mogelijke oorzaken:
Mechanical/hydraulic malfunction
Malfunctioning clutch or valve body

Mogelijke oplossingen:
Kortsluiting naar massa
Lees regelmodule uit om te zien in welke versnelling de fout optreedt
Replace valve body or clutch

Wis de fouten eens van de versnellingsbak, en kijk of ze weer terug komen..

Gr Stefan[/quote]
hoi stevan,omschrijving van de fout heb al op internet kunnen achterhalen. Weet jij misschien wat ze bedoelen met 'kortsluiting naar massa' wat of waar is de massa?

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Kortsluiting naar massa kan bv een kabelbreuk zijn, of een kapotte kabel die ergens kortsluiting maakt / ergens tegen aan komt.

Massa = - / aarde / min van accu, motor of bak bv.

lupofan66 (0), 14 jaar geleden

[quote=stefan84]Kortsluiting naar massa kan bv een kabelbreuk zijn, of een kapotte kabel die ergens kortsluiting maakt / ergens tegen aan komt.

Massa = - / aarde / min van accu, motor of bak bv.[/quote]
Stefan bedankt,

Ik zal als eerst beginnen om de basis instellingen opnieuw door te voeren en daarna controleren of die switches (J257 en J258) wat onder die pook zit wel goed werken.

lupofan66 (0), 14 jaar geleden

Probleem opgelsot door de basisinstellingen opnieuw door te voeren.

Ik heb nu een andere probleem dat mijn hydraulische olie ergens lekt. Een paar dagen geleden heb ik de hysraulische olie in mij Lupo 1.2 3L bijgevuld nadat ik merkte dat de pomp constant bleef doordraaien,maar stom verbaasd zag ik gisteren dat deze alweer gezakt was.Nou weer wat olie bijgevuld en vervolgens mijn auto verplaatst nadat ik deze eindelijk kon rijden en zag ik vanochtend dat er vers hydraulische olie drupte op straat :? Nou drupte zag ik niet maar zag wel dus dat het er wat gelekt had.

Constant de olie bijvullen heeft geen zin. Dus ik moet achterhalen wat en waar het precies lekt. Is het de pomp, schroefjes , slangetjes etc. Weten jullie misschien hoe ik dit kan achterhalen?

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

lupofan66

Jou topic's zijn telkens verwijderd omdat je steeds een nieuwe opend.
Hiervan ben je per mail op de hoogte gebracht.

Het heeft totaal geen zin 2 topic's over een zelfde, gelijk probleem te openen.
Hou het voor jezelf en voor mensen die jou eerder hebben geantwoord goed overzichtelijk.

Gr. paul (Moderator Problemcar)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Lupo of stel zelf een nieuwe vraag.