Beste mensen,
Graag jullie adviezen wat betreft het oplossen van de volgende foutcode.
005123 - EGR System: Regulation Deviation
P1403 - 008 - Implausible Signal
Freeze Frame
Fault Status: 01101000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Mileage: 81796 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 21:50:10
Wat zijn de meest voorkomende oorzaken van de bovenstaande foutcodes?
- stekkeraansluiting?
- kapotte egr klep
-vuile egr klep
etc..
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
17811 P1403 EGR, regelverschil
Kan ergens een lekke vacuumslang zijn of de klep zelf is stuk, meestal breekt er een tandje af van het plastieke tandwieltje die inwendig zit achter zwarte dekseltje. Goed te horen tijdens een actuatortest.
dank voor de aanwijzingen...
Zou je kort kunnen aangeven hoe de egr vervangen moet worden? met name de belangrijkste punten waar je op moet letten?
En heb je misschien een link naar een duidelijke uitleg van de actuatortest? Het gegoogle leverde niet echt duidelijke links op
12 jaar
Actuatortest wordt gedaan met de testkast (uitleeskast) en deze stuurt dan de egr klep met pulzen aan, bij een goede klep hoor je het motortje dan normaal klinken en bij een verotte klep dan hoor je wat geratel en gerammel of je hoort niks, een monteur met ervaring hoort gelijk of de egr klep dan goed of fout klinkt.
Klep zit links zijkant cilinderkop en verwijder de boutjes van de 2 pijpjes en de 2 koelvloeistofslangen en dan de boutjes van de klep zelf verwijderen en heb er tussen pakken, inbouwen zelfde manier. Naderhand moet de klep in basis worden gezet met de testkast.
Duidelijke bondige uitleg. Hier heb ik wat aan.dank.
Rest me nog 3 vragen:
-hoe kan ik de slangen van de koelvloeistof het beste afbinden als ik daar geen speciale gereedschap voor heb?
-kan ik het in de basisstand zetten (=inleren?) met vagcom?
- kan ik nog een week of twee doorrijden met een defecte egrklep?
Groet
12 jaar
-Als de motor normaal blijft lopen kan je nog wel even doorrijden.
-Hoe de basis afstelling via vag-com gaat weet ik niet. (zal wel te vinden zijn op internet)
-Bij koude motor de slangen loshalen en dubbel vouwen zodat het niet leegloopt is de simpelste manier.
P.S. Het is niet zeker he dat het de egr klep is die stuk is, voor zelfde geld een lekke slang of iets anders alleen de klep klinkt het meest logische.
Inmiddels de egr klep gedemonteerd en schoongemaakt.waaronder de contactpunten. Vervolgens Foutcode gewist.
Ik heb er nu 150 km op zitten zonder dat de melding terug is gekomen, dus het lijkt erop dat het gewoon een vervuilde egr klep was.
Gr.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar