Mijn golf 5, 2004, 2.0 tdi, 140 pk gaat regelmatig ( en steeds vaker ) in de noodloop, en als ik dan onder het rijden de sleutel uit en aan draai is de noodloop weg, wie weet waar ik moet beginnen met oplossing zoeken???
Geplaatst door snake56 (0) , lid sinds 14 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
6 Reacties
barrichello (0), 11 jaar geleden
Hallo,
Ik zou beginnen met uitlezen van de computer, en ik denk dat hij een storing geeft op de turbo.
Deze turbo's hebben variabele schoepen en die willen wel vast gaan zitten, de oplossing is de turbo demonteren en de schoepen gangbaar maken.
Maar eerst eens uitlezen, misschien geeft hij ook wel wat anders aan.
Succes!!
Met vriendelijke groet,
Dennis.
jos_br (0) PRO, 11 jaar geleden
Kijk eerst een sof er ook koelmiddelverlies is. Deze turbo´s gaan vaak vastzitten, echter bij KM verlies gaat dit in de leischoepen zitten met alle gevolgen van dien.
Jos.
snake56 (0), 11 jaar geleden
uitgelezen fout code was hoge turbo druk, en de outo verliest al een tijdje een beetje koelvloeistof.
jos_br (0) PRO, 11 jaar geleden
[quote=snake56]uitgelezen fout code was hoge turbo druk, en de outo verliest al een tijdje een beetje koelvloeistof.[/quote]
Dan heb je twee problemen, de ene (kop gescheurd) is de veroorzaker van de noodloop (schoepverstelling vast).
Jos.
snake56 (0), 11 jaar geleden
hoe is zoiets het beste aan te pakken?
ricky (0) PRO, 11 jaar geleden
Koelvloeistof verbruik kan ook nog liggen aan de egr koeler of gewoon doodsimpel een lekke radiateur of slang ergens dus wat betreft koelvloeistof verlies is nog niets zeker wat er lekt en dus wat er mis is, alhoewel deze koppen inderdaad nog wel eens willen scheuren maar of dat het geval is kan je nu niet zo zeggen.
Ook zorgt een beetje koelvloeistof verlies niet voor een noodloop van de turbo.