Mijn golf 5, 2004, 2.0 tdi, 140 pk gaat regelmatig ( en steeds vaker ) in de noodloop, en als ik dan onder het rijden de sleutel uit en aan draai is de noodloop weg, wie weet waar ik moet beginnen met oplossing zoeken???
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo,
Ik zou beginnen met uitlezen van de computer, en ik denk dat hij een storing geeft op de turbo.
Deze turbo's hebben variabele schoepen en die willen wel vast gaan zitten, de oplossing is de turbo demonteren en de schoepen gangbaar maken.
Maar eerst eens uitlezen, misschien geeft hij ook wel wat anders aan.
Succes!!
Met vriendelijke groet,
Dennis.
Kijk eerst een sof er ook koelmiddelverlies is. Deze turbo´s gaan vaak vastzitten, echter bij KM verlies gaat dit in de leischoepen zitten met alle gevolgen van dien.
Jos.
uitgelezen fout code was hoge turbo druk, en de outo verliest al een tijdje een beetje koelvloeistof.
12 jaar
[quote=snake56]uitgelezen fout code was hoge turbo druk, en de outo verliest al een tijdje een beetje koelvloeistof.[/quote]
Dan heb je twee problemen, de ene (kop gescheurd) is de veroorzaker van de noodloop (schoepverstelling vast).
Jos.
hoe is zoiets het beste aan te pakken?
12 jaar
Koelvloeistof verbruik kan ook nog liggen aan de egr koeler of gewoon doodsimpel een lekke radiateur of slang ergens dus wat betreft koelvloeistof verlies is nog niets zeker wat er lekt en dus wat er mis is, alhoewel deze koppen inderdaad nog wel eens willen scheuren maar of dat het geval is kan je nu niet zo zeggen.
Ook zorgt een beetje koelvloeistof verlies niet voor een noodloop van de turbo.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar