Volkswagen Golf V: veel rook bij het draaien

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0

hallo beste colegas ik heb hier een golf 5 die veel witte rook uitstoot heb deze laten uitlezen een geeft mij dat de pompverstuiver 2 defekt is heb deze vervangen een nog altijd de zelfde probleem de motor blijft echt erg trillen een krijg nog altijd 1 foutcode p1641 een wat is g65?
mvg

0484youssef

Geplaatst door 0484youssef (0) PRO , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

P1641 - Storingscode opgeslagen in Airco Regel Module
G65 is Druksensor koelmiddel airco,

0484youssef (0) PRO, 12 jaar geleden

Kan dat de oorzaak zijn van een stotterende motor een rook?

ricky (0) PRO, 12 jaar geleden

Storing pompverstuiver komt niet meer terug?
Verlies je ook koelvloeistof?
Zoja dan de egr koeler waarschijnlijk inwendig lek.

0484youssef (0) PRO, 12 jaar geleden

Nee verlies geen koelvloeistof ,fout komt wel terug ze zegen tegen mij dat het ook aan de kabels van de injectoren kan liggen dat die geen goed contact geven ?

ricky (0) PRO, 12 jaar geleden

Ja dat zou kunnen is de kabelboom onder klepdeksel, die komt ook nog wel eens voor.

0484youssef (0) PRO, 12 jaar geleden

Hallo heb de kabel vervangen en nog steeds de zelfde probleem wat me wel is opgevallen is de retour van de water niks uitkom zou er dat er iets mee te maken zijn?

0484youssef (0) PRO, 12 jaar geleden

Want deze komt vanuit de egr koeler.

ricky (0) PRO, 12 jaar geleden

Plaats eens de foutcode die nu steeds terug komt.
Dat je geen circulatie hebt kan liggen aan de waterpomp en dat hij rookt kan liggen aan een lekke egr koeler of lekk koppakking maar dan krijg je niet specifiek pompverstuiver cil. 2 als storing dus waarschijnlijk heb je meer problemen.

0484youssef (0) PRO, 12 jaar geleden

Hallo Richard de fout die ik steeds krijg is p0302 ik denk dat er een scheur in de 2de cillinder kamer zit of de cigmenten versleten zijn dat er maar drie cillinders werken...

ricky (0) PRO, 12 jaar geleden

Toch kan het ook nog aan de bedrading liggen (maar denk ik niet omdat hij geen electrische storing geeft op de pompverstuiver, alleen misfire) of de kop van de pompverstuiver is in de cilinderkop uitgesleten of de nokkenas is versleten of de klepstoter van cil 2 is verrot dat kan allemaal, maar deze koppen wilde inderdaad nog wel eens scheuren. Laat hem eens een tijd draaien ook totdat hij rookt en kijk dan via inlaat in cil 2, als de kop gescheurd is dan zie je koelvloeistof liggen in het inlaat kanaal, met een ti-rap erin steken oid dat kan je het ook achterhalen of inlaatspruitstuk verwijderen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.