auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf V: veel rook bij het draaien

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0

hallo beste colegas ik heb hier een golf 5 die veel witte rook uitstoot heb deze laten uitlezen een geeft mij dat de pompverstuiver 2 defekt is heb deze vervangen een nog altijd de zelfde probleem de motor blijft echt erg trillen een krijg nog altijd 1 foutcode p1641 een wat is g65?
mvg

Geplaatst door

0484youssef (0)
badge

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

P1641 - Storingscode opgeslagen in Airco Regel Module
G65 is Druksensor koelmiddel airco,

oldford 0
badge

12 jaar

Kan dat de oorzaak zijn van een stotterende motor een rook?

0484youssef 0
badge

12 jaar

Storing pompverstuiver komt niet meer terug?
Verlies je ook koelvloeistof?
Zoja dan de egr koeler waarschijnlijk inwendig lek.

ricky 10
badge

12 jaar

Nee verlies geen koelvloeistof ,fout komt wel terug ze zegen tegen mij dat het ook aan de kabels van de injectoren kan liggen dat die geen goed contact geven ?

0484youssef 0
badge

12 jaar

Ja dat zou kunnen is de kabelboom onder klepdeksel, die komt ook nog wel eens voor.

ricky 10
badge

12 jaar

Hallo heb de kabel vervangen en nog steeds de zelfde probleem wat me wel is opgevallen is de retour van de water niks uitkom zou er dat er iets mee te maken zijn?

0484youssef 0
badge

12 jaar

Want deze komt vanuit de egr koeler.

0484youssef 0
badge

12 jaar

Plaats eens de foutcode die nu steeds terug komt.
Dat je geen circulatie hebt kan liggen aan de waterpomp en dat hij rookt kan liggen aan een lekke egr koeler of lekk koppakking maar dan krijg je niet specifiek pompverstuiver cil. 2 als storing dus waarschijnlijk heb je meer problemen.

ricky 10
badge

12 jaar

Hallo Richard de fout die ik steeds krijg is p0302 ik denk dat er een scheur in de 2de cillinder kamer zit of de cigmenten versleten zijn dat er maar drie cillinders werken...

0484youssef 0
badge

12 jaar

Toch kan het ook nog aan de bedrading liggen (maar denk ik niet omdat hij geen electrische storing geeft op de pompverstuiver, alleen misfire) of de kop van de pompverstuiver is in de cilinderkop uitgesleten of de nokkenas is versleten of de klepstoter van cil 2 is verrot dat kan allemaal, maar deze koppen wilde inderdaad nog wel eens scheuren. Laat hem eens een tijd draaien ook totdat hij rookt en kijk dan via inlaat in cil 2, als de kop gescheurd is dan zie je koelvloeistof liggen in het inlaat kanaal, met een ti-rap erin steken oid dat kan je het ook achterhalen of inlaatspruitstuk verwijderen.

ricky 10
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.