koud geen probleem. Bij warme motor lang demarreren alvorens hij aanslaat. GEEN foutcodes.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
't schijnt dat men een draadje zou moeten afknippen van de temp. sensor om de auto te laten "liegen" dat de starter koud moet starten. Weet iemand welk draadje?
het "schijnt" dan in de starter te kunnen zitten. Is dit niet al een oud probleem. tooerental van de startmotor te laag.
Denk ik ook,stekkertje van de temp.sensor ff los en dan starten bij warme motor.
Beste Jan,
in je bericht geef niet aan wat de km stand is van deze auto, maar staat de timing van de distibutie statisch en dynamisch wel op tijd?
Voor het afstelen of controleren van het ddynamische tijdstip heb je een diagnosetester nodig, ik hoor het wel van je.
distributie ok, auto heeft 132.000 km. Geen enkele foutcode. Uit ingewonnen inlichtingen is dit slijtage op de starter. Maar door een draad van de temperatuursensor door te knippen zou alles weer ok zijn. Maar welke van de vier draden? Anders wordt het een nieuwe starter..................
[quote=jhl]distributie ok, auto heeft 132.000 km. Geen enkele foutcode. Uit ingewonnen inlichtingen is dit slijtage op de starter. Maar door een draad van de temperatuursensor door te knippen zou alles weer ok zijn. Maar welke van de vier draden? Anders wordt het een nieuwe starter..................[/quote]
Nee,gewoon alleen de stekker eraf,niet knippen.
blijft hij dan nog op het dashbord de temp. aangeven?
Dank
Dat is op zich niet zo belangrijk.
Het gaat er even om of de warme motor WEL normaal start bij losgenomen stekkerverbinding.
17 jaar
[quote=Santa]Dat is op zich niet zo belangrijk.
Het gaat er even om of de warme motor WEL normaal start bij losgenomen stekkerverbinding.[/quote]
denk dat ze een low budget oplossing zoeken, waarbij de motor altijd denkt dat het koud is en zodoende constant teveel diesel blijft inspuiten, ook bij warme motor ??!!
Als de motor met losgetrokken stekker warm wel goed aanslaat zal toch een ruilstarter de oplossing zijn.
Je kunt niet zomaar draden losknippen want dan krijg je andere problemen.
Je kunt hem ook met VAG-Com programmeren als of het een automaat is. Dan start hij - in het geval dit inderdaad aan de startmotor ligt,(en begin daar nu eerst eens mee om te checken door de sensor los te gooien!)- weer wel gewoon, maar is hij met optrekken wat bokkerig.
ik weet ook wel dat het meer dan waarschijnlijk de starter is die na deze kil.stand te zwak wordt maar een dealer heeft mij gezegd dat men één draadje moet afknippen waardoor de "computer" niet meer weet dat de auto warm is en hij dus wel degelijk goed start.
Ik ga eens de sensor losgooien zaterdag en dan zien wat hij doet
Inderdaad daar eens mee beginnen Jan, maar die dealer verteld je dan dat je de computer moet foppen waardoor de computer dus altijd "denkt" dat de motor koud is en dientengevolge altijd teveel inspuiten. Dit kost niet alleen veel brandstof, maar is ook beslist niet goed voor zijn levensverwachting....zoals Benny Vee al eerder heeft aangegeven.
Dus eerst diagnose bevestigd zien en dan gewoon handelen zoals het hoort. Maar let op, ik heb ook al eens meegemaakt dat de starter te langzaam ronddraaide door een slechte akku !!
ik weet het siem, 't is een beetje een klassieker bij VW. Maar ik ben spijtig genoeg ook van het principe dat ik het goed wil oplossen. Dus indien nodig nieuwe starter, maar men moet kunnen zeker zijn. Als VAG-Com geen fouten geeft is het wel een beetje zoeken, maar we komen d'er wel.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Bora of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar