auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf IV: moeizame ruitenwissers

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

ik zit hier met zeer moeizame ruitenwissers, ze blijven halverwege staan en pas na 5min. gaan ze weer moeizaam verder.
zeer lastig bij dit weertje. achteraan gaat hij goed en ruitensproeiers zijn ook inorde. zou het motortje aan het einde zijn?
Is dit makkelijk te vervangen?
Greetz...

Geplaatst door

bruuns +0

al 16 jaar lid

Reacties

Klinkt inderdaad als een motortje wat op zijn einde loopt..

Is dit probleem ineens ontstaan of is het er langzaam in gekomen ?

Gr Stefan

stefan84 +0

15 jaar

ze gaan met momenten al wat enige tijd trager maar nu blijven ze stil staan!!

bruuns +0

15 jaar

Bekend probleem, mechanisme zit vast, die uitbouwen, schoonmaken en goed smeren.
Als je zo te lang blijft doorgaan brandt straks je motor ook nog door en die kosten iets van 200euro.
Je kan ook nieuw mechanisme halen, kost iets van 70euro dacht ik.

het mechanisme is vervangen. okkazie stuk 50euro is wel van een seat toledo maar het werkt. jippie!!!

bruuns +0

15 jaar

kijk eens aan..bedankt voor de feedback!

stefan84 +0

15 jaar

[quote=bruuns]het mechanisme is vervangen. okkazie stuk 50euro is wel van een seat toledo maar het werkt. jippie!!![/quote]
Nu het nog goed werkt kun je dit het beste even schoonmaken en goed in het vet zetten, heb je er de komende jaren geen last meer van. De asjes waar de wisserarmen op gemonteerd worden roesten vast in de bussen.
Heb van de week nog van een golf4 meer dan 30min nodig gehad om een kant los te krijgen, daarna goed schoongemaakt en met kopervet ingevet, gaat weer als nieuw.

Kopervet smeert niet Patrick...

Gr. paul

P. Kelder +0
badge

15 jaar

kopervet is een "anti seize compound" ofwel een vet dat er voor zorgt dat zaken niet aan elkaar vastrotten. Grootste voordeel is dat het behoorlijk hittebestendig is en lang blijft werken.

Nadeel is dat het zeker niet de gewone olieën en vetten kan vervangen qua smerende werking. Je moet het dus zeker niet overal op smeren.

een typische toepassing voor het ouderwetse kopervet, dat spoelt met water veel minder uit dan alle andere smeerhandel.

Mij lijkt het kopervet op de asjes van het mechanisme niet echt een probleem,en smeren hoeft het op het asje niet te doen,enkel ervoor te zorgen dat de boel niet weer vast gaat zitten na verloop van tijd.

Gr Stefan

stefan84 +0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.