Volkswagen Golf II : motor gegevens

Bouwjaar: 1988, Brandstof: Diesel, Motorcode: J.R.

Heb deze motor al een paar jaar in mijn bezit en wil hem nu gaan gebruiken maar ik wil voor die tijd eerst nog een paar dingen gaan kontroleren.
nu ben ik op zoek naar de volgende gegevens.

max speling tussen zuiger en cilinderwand.

max radiale drijfstanglager speling

max axiale drijfstang speling

max radiale krukaslager speling

max axiale krukas speling

(Meten met voelermaat en plastigage) B.V.D. Michiel..

michielwehkamp

Geplaatst door michielwehkamp (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Michiel,

Als hij goed loopt, zou ik er mooi niks aan doen, begin je hem uit elkaar te halen, dan kom je zowiso al delen aan het vernieuwen..Voor een € 250,- ben je klaar, dan heb je alle pakkingen, lagerschalen, zuigerveren, klepsteelrubbers etc..Moet je het uiteraard wel zelf monteren.

Heb er 2 gehad, met meer dan een half miljoen op de klok en liepen nog steeds, op het laatst wel wat olie erbij kiepen maarja wat wil je, zijn wel sterkte motoren en kunnen best veel hebben indien je ze normaal warm rijd.

Gr Stefan

michielwehkamp (0), 13 jaar geleden

nou hij loopt al een paar jaar niet meer. heb alleen de motor met kabelboom en een paar interieur delen nog. de auto is al lang naar de sloop. ik wil hem nu in mijn caddy van 83 bouwen dus nu is een mooi moment om er iets aan te doen. michiel..

audia4 (0) PRO, 13 jaar geleden

heb er al meer gehad die 10 jaar niet gedraaid hadden. eerst maar eens opstarten voordat je hem reviseerd. Dingen zijn zo'n beetje onverwoestbaar. heb er zelf een paar naar het half miljoen gestuurd, zonder oliegebruik. als je er maar normaal mee doet kunnen ze eeuwig mee. heb een kennis met zo'n TD blokje dat momenteel op 800.000 km staat, zonder revisie.

ga je reviseren is het erg belangrijk dat je een eventuele stootrand uit de cilinder weghoont. doe je dit niet en je vervangt zuigerveren en lagerschalen heb je grote kans dat de bovenste zuigerveer op de stootrand in elkaar geramd wordt en een flinke motorschade veroorzaakt.....

michielwehkamp (0), 13 jaar geleden

ik heb vanavond even geprobeerd of ie nog los was. en ja geen probleem hij draait nog rond. ik ga hem denk ik eerst maar zo eens monteren. hij heeft nu 270 duizend gelopen. bedank voor de info jongens. michiel..

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.