Een paar weken geleden ging het motor lampje in mijn dashboard branden en volgens de handleiding moest ik onmidelijk naar de VW dealer. Auto liep ook niet echt lekker stationair en bij stoppen bij een stoplicht ging de mnotor eventjes 1200 / 1100 toeren draaien en dan weer naar 800 toeren.
Dus ik maar naar Martin Schilder in Heemskerk en auto laten uitlezen. Volgens hun was de druksensor stuk en dus maar vervangen. kosten €167.- . Kon de auto de volgende dag weer ophalen. Ik de auto starten en de auto liep nog steeds niet lekker stationair. weer laten uitlezen en toen kwamen zij met het verhaal dat het aan de bougies lag en dus deze laten vervangen. kosten €137.- . Auto een nachtje laten staan en volgende dag kon ik hem ophalen want alles was goed.
Dag er op even heen en weer naar Zaandam en je raad het al, lampje ging weer branden en motor maakte weer ongewoon toeren. ik weer naar VW en laten uitlezen. Ze konden niet zien waar het probleem aan lag en stelde voor om een afspraak te maken om alles te onderzoeken en dat kon behoorlijk wat gaan kosten want het kon hier aan liggen of daar aan liggen.
De auto reed voor de rest prima op de snelweg dus dacht ach laat maar. Ga wel een keertje naar een andere onafhankelijk garage en kijken wat zij kunnen vinden. Mijn cruiscontrol begon ineens ook raar te doen. de ene keer werkte deze wel en dan weer niet.
Ik ben dus twee dagen geleden naar een garage in Beverwijk geweest en alle uitgelegd wat er aan de hand was. Heb de auto twee dagen daar laten staan en zijn meteen achter gekomen waar het aan lag. In de motor compartiment onder de paravent zit een computer en deze was helemal nat geworden van binnen en dit heeft nou juiste gezorgd voor de storingen. De monteur heeft deze helemaal droo gemaakt en behandeld met contactspray en alles weer netjes afgedicht dat er geen vocht meer bij kan komen. heeft wel gezegd dat als het probleem weer opkomt dat er een andere computer in moet. Kosten +/- €700 incl. montage en inlezen. Auto rijdt weer super en lampje blijft tot nu toe uit. loopt stationair perfect en makt geen overbodig toeren en het cruiscontrol werkt weer perfect.
Dus mensen als jullie ook de zelfde problemen hebben met een VW passat 1.8 TFSI b.j. 2008 dan eerst maar de computer checken of deze droog is.
gr. Marcel
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hebben ze gelijk de afvoer gereinigd van de paravan , want dat is vaak de oorzaak dat dit gebeurt.
Ja dat is nu gedaan.
6 jaar
Bedankt voor de tip.
Topic verplaatst naar de rubriek "Opgeloste problemen".
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar