De motor loopt stationair op 3-cilinders, wanneer ik de bougiekabel van de 2e cilinder lostrek blijft deze hetzelfde lopen.
De bougie geeft wel een vonk en ook is er benzine te ruiken vanuit de cilinder.
De motor is een 1.6 liter (55kw) met motorcode ABU.
Tijdens het rijden is er vrijwel niets merkbaar, hij accelereert goed.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
nou
als je de bougiekabel lostrekt van cilinder 2 en dan nog hetzelfde blijft lopen,klopt er daar ergens iets niet..zal toch daaraan liggen..hoe heb je de vonk gecontroleerd ?
als je benzine ruikt krijgt hij dat in elk geval wel,maar dan is er geen ( slechte ) vonk aanwezig..
maar weet je zeker dat hij maar op 3 cilinders loopt en het niks anders is ?? als hij stationair zo loopt,en zonder bougiedop hetzelfde loopt,vreemd dat het dan weg is onder het rijden.
ff alles nalopen..
Stefan
Compressie meten! Waarschijnlijk een klepprobleem als de vonk echt goed is. Ad
kijk eerst is of je bougie kabel en bougie nog goed is bougiekabels willen als ze ouder worden nog wel eens doorslaan.
groetjes jan.
vacuumslang vd rembekrachtiger wil ook wel eens lekken
De compressie is in orde, deze is 14 bar.
Wat wel opvallend is is dat de bougies van de overige cilinders verkoold zijn en de bougie van cilinder 2 is schoon en licht van kleur...
18 jaar
dan zo je gaan denken aan een koppakking want dan spoeld de boel schoon maar ja dan moet je koelvloeisto verlies hebben.
groetjes jan.
De oliedop ziet er netjes uit (geen sludge o.i.d.) ik zie ook niets opborrelen in de voorraadtank.
18 jaar
De bougiekabels heb ik overigens op meerdere plekken vastgehouden zonder een schok te krijgen, ook in het donker gekeken en geen doorslag gezien.
18 jaar
heb je geen vacuum lekkage.
laat hem lopen en spuit met tri (remmen reiniger)er over heen en kijk of die cilinder dan mee gaat doen loop ook de slangetjes eens na.
groetjes jan.
Hoe bedoel je? Van de vacuumslangen of van het spruitstuk?
18 jaar
ik zou als ik jou was eens goed kijken of er geen vacuum lekkage is ter hoogte van de tweede cylinder is er vroeger en vacuum aansluiting geweest die niet meer gebruikt wordt en ook wat de vorige spreker zegd de aansluiting van de rembekrachtiger op het inlaatspruitstuk met name het slangetje wil wel eens lekken tijdens het draaien even er aan rommelen.Kijken of die niet gescheurd is.
nou als bijvoorbeeld je inlaatspruitstukpakking lekt bij die cilinder en je spuit met tri dan zuigt de motor door dat lek de tri op en loopt dan even beter even zo bij een vacuum slang deze goed controleren.
groetjes jan.
Het lijkt er inderdaad op dat hij valse lucht trekt via het inlaatspruitstuk, als ik spuit bij de 2e en de 3e cilinder gaat hij beter lopen. Dus morgen even een nieuwe pakking halen en kijken wat hij dan doet. In ieder geval alvast bedankt voor jullie reakties, top.
18 jaar
Klepspeling OK?
als je hydraulische klepstoters hebt je olienivo controleren.
Het kan wezen dat er een klep niet helemaal goed sluit.
Als ik je probleem lees, dan zou ik het zoeken in de ontsteking of de 2e wel een sterke vonk levert, is dat ok dan vermoed ik toch iets met de compressie, verlies je geen compressie langs de bougie van de 2e cilinder?
groetjes Reinder
18 jaar
Ik heb een nieuwe pakking geplaatst in het inlaatspruitstuk, de motor draait weer als een zonnetje.
Bedankt voor jullie goede tips, het heeft gewerkt.
Groeten,
Mathieu
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Overig of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar