Volkswagen : vr6 ratelgeluid bij ketting

hoi beste mensen me naam is hendrie heb een vr6 en er komt een ratel geluid bij de ketting vandaan later liep de auto ook erg slecht op een paar poten 3 ofzo nu komt mijn vraag als de distrubutieketting is versprongen heb ik dan de kleppen kapot iemand zei me dat dat niet kan de ketting is echter nog heel wel wat slap kan h et wezen dat de de kleppen nu stuk zijn je hoort het wel vaker als zo iets versprongen is of stuk gaat kan dit of heeft die gene toch gelijk hij zegt de kleppen bij een vr6 niet stuk gaan als het gebeurd wie o wie kan me hier verder een antwoord op geven m.v.d henna

henna

Geplaatst door henna (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Overig? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

draadje (0), 18 jaar geleden

ik heb en keer gehad dat de ketting spanners kapot waarendit is geen moeie klus

henna (0), 18 jaar geleden

oke heb dus het zooitje los gehaalt het is de spanner ben bang als ik het goed heb is de tanden versprongen en hoop niet dat me kleppen stuk zijn er lopen gelijders in van plastic en ander matriaal met voering erop de ketting is dus heel en zit erg los de gelijders moet ik dus zeker vervangen wie heeft er ervariong mee en kan me enige tips geven ik geloof dat de schakel bak erachter weg moet heb nu een gedeelte eraf de bak zit ernog op de kap aan de zijkant heb ik eraf gehaalt en kijk zo tegen de ketting waar de gelijders stuk zijn hopelijk heeft iemand nog wat tips of het ook te doen is zonder de bak eraf te halen m.v.d henna

Henk Nobach (0) PRO, 18 jaar geleden

Wil geen reclame maken maar kijk eens op http://www.vr6specialist.com/

audia4 (0) PRO, 18 jaar geleden

Bak moet er af, koppeling en vliegwiel ook. Verder moet je alles vervangen dat met de kettingen in aanraking komt, exclusief het tandwiel op de krukas. (deze is zeer hoogwaardig en slijt bijna niet)
Tevens de hydrauspanner die in het bovenste deksel zit, vervangen. Deze gaan vaaaaaaaaaak stuk. Tuurlijk ook de kettingen zelf ook vervangen.
Alles weer netjes timen, er moet een lineaal aan de kopse kant door de nokkenassen gelegd worden als de motor op het BDP merkteken staat. (te zien aan de krukasbpoeli.)

Jij hebt nog een type met dubbele bovenketting?? (geleiders met voeringmateriaal)

Doe het zorvuldig, gebruik een momentsleutel!!!! en monteer alles netjes.

Hij kan de kleppen geraakt hebben, maar het hoeft niet. Kom je eigenlijk alleen achter door de kop te demonteren :-(

henna (0), 18 jaar geleden

oke echt vriendelijk bedankt voor je reactie hier ik ga dit zeker doen samen met mijn zwager dan begin ik wel straks met het demonteren van de bak is dat een truc trouwens een lineaal door de kopse kant zodat die zekervast staat op een stand nou hopelijk komen we er wel uit anders zou ik graag weer wat willen vragen als die er zijn m.v.d hendrie

audia4 (0) PRO, 18 jaar geleden

lineaal is niet om hem vast te zetten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! dan breekt er n.l iets af wanneer je de tandwielen losmaakt!!!!!!!!!!!!

Het lineaal is om de timing juist te zetten, dan de tandwielen handvast, dan met een sleutel 24 op de zeskant van de nokkenas hem tegenhouden en de bout van het tandwiel op het juiste moment vasttrekken. Daarna motor 2 slagen rond en timing met het lineaal checken.....

henna (0), 18 jaar geleden

oke harry we hebben de bak eraf wat wel kapot is zijn de gelijders van plastic en de spanner de bak ging er wel lastig uit ging om 1 schroef die langs een motor steun most maar is voor elkaar we halen maandag een torex op voor de vliegwiel zodat die er ook af kan kunnen we verder onderin kijken of daar het nog een beetje heel is laat je zo gauw mogelijk meer weten en thnks voor de tip lineaal ik laat je zo snel mogelijk horen hoe het is gegaan na de vlieg wiel thnks nog en tot gauw m.v.d henna

henna (0), 18 jaar geleden

hoi ieder heb vandaag alle spullen binnen gekregen geleiders spanner ketting allesheb nog wel ff een vraag zie twee kleine puntjes op de tandwiel boven staan moeten die na elkaar staan
bij een viercillinder stel je die zo wel af is dat bij deze auto ook zo de vr6 dat de punten naar elkaar moeten staan wie kan me daar iets meer over vertellen m.v.d henna

henna (0), 18 jaar geleden

harry dok kun je me ook zeggen hoe ik het op tijd zet wand er staan twee kleine puntjes in de tandwiel maar volgens mij hebben ze die er zelf ingeslagen beneden heb ik alles goed staan het gaat alleen om de tadwiel bij de kleppen twee tandwielen hoe en waar moet ik opletten als ik je vragen mag en als ik de lineaal erin heb kan die dan toch nog verkeerd staan of heb ik dit mis hij kan dan geloof ik nog een halve slag verkeerd staan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Overig of stel zelf een nieuwe vraag.