Tijdens het starten met koude motor slaat hij op 3 cilinders aan , na 5 tot 10 seconden loopt hij op 3 en halve cilinder. Achter bij de uitlaat hoor je duidelijk dat hij niet op 4 cilinders loopt. Nadat de wagen diverse malen is uitgelezen ( 2 keer bij de dealer en 3 keer bij een Bosch garage ) geen foutcodes aanwezig. Vorige week starte de wagen smorgens helemaal niet meer , smiddags starte hij wel weer en wederom geen foutcodes. Wie heeft hier ervaring mee ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als er geen storing in zit dan eerst eens compressie meten zou best kunnen als er korte stukjes gereden worden dat de boel vervuild is en de kleppen niet goed sluiten.
groetjes jan.
De wagen rijd ongeveer 10.000 km. per jaar. En naar het werk is dagelijks 50 km.
13 jaar
ja dat is niet kort dus in dien zin kan het geen vervuiling zijn toch lijkt me verstandig om compressie temeten om dat er geen fout codes in staan.
als het een bougie of verstuiver zou zijn zou er cilinderoverslag in staan.
groetjes jan.
Ik heb de compressie gemeten : cil.1 16,5 bar cil. 2 16,5 bar cil. 3 17,0 bar cil. 4 17,5 bar. Die verschillen onderling zijn ook niet zo groot.
13 jaar
goeie compressiemeter kopen
nee de verschillen zijn niet groot maar de warde klopt niet bij een benzine motor maar er zit onder ling niet veel verschil dus dat zal wel goed zijn.
dan blijft er een verstuyiver over die niet goed me werkt.
groetjes jan.
Ik mag aannemen dat Snap On goed gereedschap levert.
13 jaar
ja zeker daarga ik van uit maar mij lijkt 16 bar veel maar ik heb de gegens niet bij de hand maar zo als ik al zij aan de compressie zal het niet liggen.
dat kun je nu uitsluiten.
groetjes jan.
Vreemd, een compressie van 16 bar. Ondanks het merk Snap On kan er iets mis zijn met de compressiemeter. Het lijkt me te eenvoudig gedacht dat je met de kapotte meter toch diagnose kunt stellen. Stel dat de veer van de manometer gebroken is. De gemeten druk wordt dan veel meer afhankelijk van het aantal keren compressie wat die gevoeld heeft dan van de druk die daaruit resulteert. Mijn advies is gebruik even een andere meter. een goede compressiedruk zal liggen in de buurt van 11 tot 12 bar. een verschil tot 10 % mag je zien als een meetfout Als je start met alle bougies verwijderd bij warme motor zorg dan dat je bij elke cilinder een evenveel aantal keren de motor laat ronddraaien. Ik vond compressiemeten maar een gebrekkig middel om diagnose te stellen. Ik deed altijd een cilinderlektest. Ik wist onafhankelijk van elkaar welke klep lekte en als ze dicht waren ook de toestand van de afdichting van elke cilinder.
Als je het koelsysteem vult tot de rand en je zet hierna een klem op een waterslang kun je er voor zorgen dat er een kop op het koelwater komt te staan. Als tijdens de lektest wat vloeistof uit het reservoir loopt heb je ook gelijk een lekkage naar het koelsysteem gevonden. die lekkage kan er ook voor zorgen dat hij even op 3 cilinders loopt. (beginnende koppakking of haarscheurtje in kop).
compressiedruk van deze auto is 10 tot 18 bar,al eens bougie's vernieuwd,met de originele en juiste elektrodenafstand??
13 jaar
Kijk eens naar de bougiekabels. een paar weken geleden heb ik een zelfde soort probleem gehad met de fox van een familielid. Deze liep ook op drie cilinders. In eerste instantie dacht ik aan een verstuiver, maar uiteindelijk bleek de isolatie van een bougiekabel door te slaan bij de stekker op de bougie.
Set nieuwe bougiekabels erop en het probleem was opgelost.
13 jaar
Bougies heb ik vervangen geen orginele maar wel van Bosch ( Platin IR FR 6 LI 332 S ) 0,7 mm.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Fox of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar