close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf: Motor loopt soms te snel stationair.

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9d

Hallo.

Ik heb een vw golf uit 1997 met een 1.9 diesel motor.
Mijn probleem is als volgt.
Als ik mijn motor koud start start ie prima en loopt de motor onder de 1000 toeren zeg maar.
Zodra hij warm begint te worden gaat ie sneller lopen dan gaat ie net boven de 1000 toeren lopen.
Zodra die echt goed warm is 20 minuten gereden ofzo dan gaat ie weer net onder de 1000 toeren lopen.
Volgens mij hoort dit niet zo.
Ik heb gehoord dat het wel aan een sensor kan liggen.
zo ja welke en waar zit deze?
hoop dat jullie me kunnen helpen.
mvg jeroen.

Geplaatst door

katja361 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

jerooen je moet eens bij de brandstofpomp kijken.
zie je daar een kabeltje tussen de pomp en het blok.
dan zou het kunnen zijn dat de sensor die daaraan vast zit de oorzaak is.
er zit ook een verstelling op.
maak deze is los en kijk hoe het dan werkt.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

18 jaar

weet je mischien ook waar ik die pomp kan vinden?
ik heb wel een vermoeden maar weet het namelijk niet zeker.
mvg jerroen

katja361 0

18 jaar

nou jeroen als je de motorkap open doet en je kijkt voor aan naar de motor dan zit daar de brandstof pomp.
dat is zo n ding met een handel boven op waar mee je gas geeft dat kan niet missen.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

18 jaar

Heb hetzelde, na paar minuten rijden dan hoor je een klik onder het dashboard, dan loopt ie iets harder stationair dan koud (ong 950 tpm).

Bij mij blijft ie zo lopen dan.
Heb wel een keer die kabel van koudestart opnieuw afgesteld, die bleef een beetje openstaan zodat ie wat harder stationair liep dan normaal.

Frank3197 0

18 jaar

nou ik heb even gekeken maar ik weet niet welke draadje ik nu moet hebben welke kleur zeg maar en hoe die sensor eruit moet zien?
op mijn werk hebben ze het over de temp sensor?kan dat ook?
ja die van mij blijft ook op de 950 ongeveer hangen ja.
wat zou je hier nu teegn kunnen doen?
erger me er namelijk wel aan.
Hoop snel wat te horen van jullie.
mvg jeroen

katja361 0

18 jaar

jerooen ik dacht dat het draadje geel was.
maar als je dan die sensor bekijkt zit er een slaaldraadje aan en die is afstelbaar.
maak daar dan de bevestiging op de kabel los en schuif hem iets losser en kijk dan wat er gebeurt.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

18 jaar

nou ik heb even gekeken en t wat schoon gemaakt.
maar ik moest dus dat gele draadje van de brandstof pomp eraf halen en dan kijken hoe die dan loopt?
ik heb ook veel gehoord over de tempretuur censor kan dat ook?
want die nregelt toch ook veel?
mvg jeroen

katja361 0

18 jaar

ja jeroen dat zou ook kunnen.
als je dat gele draadje gevonden hebt dan zit daar toch een sensor achter met een staalkabeltje.
daar zit aan het eind een klemmentje op om hem strak tehouden.
maak deze even los zodat hij niet werkt en kijk dan wat er gebeurt.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.