Volkswagen Golf I : motor ombouw

Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 2h

hallo ik heb een vraag en niet echt een probleem.ik wil graag min volkswagen golf cabriolet uit 1986 met een 2h 1.8i motor ombouwen .de bedoeling is dat er een diesel in komt kan iemand mij vertellen wat ik hier allemaal voor nodig heb en welk blok ik het beste kan gebruiken voor deze ombouw?

hoffmann

Geplaatst door hoffmann (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

17 Reacties

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Het ligt er een beetje aan wat je uitgeven wilt..

Persoonlijk zou ik zelf het volgende doen,

Jou Golf 1 word nog oldtimer, ik zou een 1.9 TDI motor met bak, kabelboom, ECU etc nemen van een golf 3, als het ff kan een AFN motor, dus de 110 Pk versie..

Een andere, wat goedkopere en simpelere oplossing, een 1.6 Turbo diesel van een Golf 2, bv de JR - SB - RA motor ( 70 - 80 Pk )

Je kunt voor de ombouw beter even Googlen, daar vind je genoeg..

hoffmann (0), 13 jaar geleden

ok dankje wel voor de snelle reactie .idd doe ik dit omdat mij golf nog oldtimer gaat worden maar ik zal toch ook tank moet ververvangen en me benzinepomp moeten verwijderen want dit gebruikt een diesel toch niet?en zal ik dan ook me bak moeten vervangen als ik een blok van een golf 2 neem?

martijn v o (0), 13 jaar geleden

Tjonge dat lijkt mij een hele operatie: blok, versnellingsbak, koppeling, andere dynamo, andere radiateur, bij TDI nieuwe luchtinlaat met filter en turbo, ophanging motorblok is anders, andere tank, andere electra, nieuw instrumentenpaneel en niet te vergeten een nieuwe keuring. Ik vraag me af of dat er allemaal inpast en het gewicht wordt er ook niet beter op (nieuwe remmen?) Niets is onmogelijk maar wel een uitdaging.

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Het beste is om een schade auto te nemen o.i.d. want dan heb je alles wat je nodig hebt, van tank tot leidingen, electronisch gaspedaal ect..

De benzinepomp heb je dan inderdaad niet meer nodig..

Ik zou wel een bak van een diesel nemen als ik jou was, anders kom je dalijk niet meer vooruit want dan ga je een flink stuk in trek kracht afgeven en dat wil je net niet hebben..

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Martijn,

Aan je bericht te lezen zie ik dat je wat angstig bent..

Het lijkt heel wat, maar opzich is het goed te doen en vind ik het niks voorstellen, heb zelf een Golf 2 VR6, ook al een aantal malen omgebouwt, dus ook alles compleet, van ophanging tot bak, kabelboom, remmen etc..

Ook de keuring bij de RDW stelt niks voor, zie het als een uitgebreide APK, voor € 50,- staat hij op kenteken incl papieren..

hoffmann (0), 13 jaar geleden

idd ben er zelf ook niet echt bang voor me auto heeft hiervoor een 1.6 carb. gehad en daar is dan de 2h voor in de plaats gekomen was ook een aardige operatie dus voor deze operatie ben ik ook niet echt bang nog even vraagje?heeft de diesel een elektronisch gaspendaal dan of is dat alleen bij een tdi? en volgens mij wat betreft de ophanging zit er toch niet veel verschil in?

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Bij de gewone Turbo diesel ( golf 2 ) heb je geen elec. gaspedaal..

De ophanging is vrijwel allemaal hetzelfde, het kan zijn dat bij de Golf 1 ( Oudere type's ) een motorsteun anders zit, die je even moet aanpassen, mocht de diameter van de homokineet aan de bakzijde ook anders zijn, kun je deze gewoon om zetten op je bestaande aandrijfas..

Ik vind een TDI alleen wat mooier lopen dan de ouderwetse diesel, ook hebben de oudere diesels vaak een hoge km stand achter de kiezen..Wil je hem naderhand iets sneller maken, dan kun je bij de ouderwetse TD simpel een paar mechanische aanpassingen doen, kosten je niks en is zo gebeurt, terwijl je bij de TDI een goede software aan het laten schrijven komt ( chip )

Och ja, het blijft altijd leuk met die dingen..

hoffmann (0), 13 jaar geleden

ik denk dat ik dan toch een gtd gaat alhoewel het misschien wel moeilijk word om er 1 te vinden want van de tdi zal er wel veel meer aanwezig zijn

audia4 (0) PRO, 13 jaar geleden

Als je het makkelijk wilt houden, een 1.6 TD van 51 Kw in zitten; heeft met typegoedkeuring van de auto te maken..... Dan keuren, geen centje pijn.

Daarna kun je er een 1.9 TDI in bouwen.

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Dat maakt toch geen bal uit harry ?

Die keuring stelt niks meer voor, daarom zie ik ook het nut er niet van in om er eerst een 1.6 in te hangen en vervangen een 1.9 TDI..

Als er bv voor de TDI in een golf 1 geen type goedkeuring is, kost dat een aantal knaken meer..

hoffmann (0), 13 jaar geleden

ik wil zo wie zo voor de 1.6 td gaan .weet iemand wat nog een beetje acceptabel is kwa kilometerstand ?

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Zelfs met een 500.000 op de teller lopen ze nog als een trein..

Je moet er in elk geval ene proberen uit te halen die weinig olie verbruikt, maar dat is lastig en kom je meestal alleen maar naderhand achter..

Deze motoren vind je compleet voor een paar honderd euro,

audia4 (0) PRO, 13 jaar geleden

[quote=stefan84]Dat maakt toch geen bal uit harry ?

Die keuring stelt niks meer voor, daarom zie ik ook het nut er niet van in om er eerst een 1.6 in te hangen en vervangen een 1.9 TDI..

Als er bv voor de TDI in een golf 1 geen type goedkeuring is, kost dat een aantal knaken meer..[/quote]
een ombouw keuring is iets anders dan een toelatings keuring. Je gaat naar een andere brandstof, dat is een ombouw...... Dan komt de ordner uit de kast en gaat hij van A tot Z door de mangel. Kun jij mij bij voorbeeld nu even garanderen dat een voortein van een golf 1 sterk genoeg is is voor een motor met 280 Nm bij 1500 rpm???
Als het iets is wat nog niet eerder gedemonstreerd is voor keuring, dan geeft het bij voorbaat een probleem. ga maar een technisch constructie dossier maken enz.

voor een 1.6 D of TD in een golf 1 of cabrio 1 bestaat een typegoedkeuring. Hang je die er in heb je zeker weten geen problemen. Pas daarna gaan rommelen met vermogen.

Een keuring van een auto die al een kenteken heeft gehad in een EU lidstaat is idd een makkie.....

hoffmann (0), 13 jaar geleden

ok dat is duidelijk alleen heb ik nog een vraagje ben alvast een beetje rond aan het kijken wat er te koop is maar nu zag ik op een site een golf 3 gtd (compleet) staan met 55kw is dit de zelfde motor als de golf 2 en dus net zo makkelijk ombouwen?

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Die motor is ver hetzelfde, alleen een 1.9

Ja dat bedoelde ik dus Harry,

En ja, sterk genoeg...Duitsers knallen er zonder probleem een R36 turbo in..

P. Kelder (0) PRO, 13 jaar geleden

Stefan....

Harry heeft niet helemaal ongelijk, dat het in de praktijk vaak anders uitpakt is een ander verhaal.
De vraag is, gebeurt de ombouw altijd naar behoren ? NIET dus.....

Voor de TS :

Een belletje / mailtje richting de RDW geeft direct uitsluitsel.

Gr. paul

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Dat ben ik met je eens Paul,

De remmen zijn bv belangrijker dan de motor zelf, dat vergeten vele inderdaad nogal al te graag.

Maar nu we toch daarover bezig zijn,

Ik raad je zelf af om niet naar de RDW te bellen, kijk waar het dichtstbijzijnde RDW station ligt en rij er persoonlijk even langs, dan weet je met wie je gesproken hebt, als je belt ( is mezelf ook al een paar keer overkomen ) zegt iedereen je wat anders en weet je nog niet waar je aan toe bent, omdat ik naderhand niet voor verassingen wou komen te staan ben ik er zelf ook even langs gegaan,

Gr Stefan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.