Volkswagen Passat: motor schokt als die warm is

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: bkc 1.9 tdi

goedendag

aangezien ik zo lekker veel tijd heb om de storing te vinden
vraag ik het hier eens

als de motor koud is trekt die goed rij je 5 minuten begint die al licht te schokken en als de motor goed warm is houdt ie vreselijk in.gaat af en toe op 3 cil. lopen en slaat af en toe af en als die echt goed heet is dan wil die bijna niet meer aanslaan en het mooiste is geen storingen

nou dan ga je zoeken in de bekende kwaaltjes tandempomp , pomp in de tank, verstuivers, toerentalsensoren , turbo, egr temp.sensor , rijdend uitlezen , compressie gemeten, tweemassavliegwiel, versnellingsbak, softwarestand dit is allemaal perfect zelfs brandstof druk en hoeveelheid is ok

poppekast

Geplaatst door poppekast (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

ricky (0) PRO, 14 jaar geleden

Ook al brandstoffilter vervangen? Die vervuilen ook vaak.

poppekast (0) PRO, 14 jaar geleden

ja is ook vervangen heb net pomp in de tank nog gewisseld maar helpt ook niks heb al gebrobeerd of het branden wil maar ook niet dus lijkt me ook geen verkeerde brandstof

heb net gereden probleem begint pas erg te worden als je langere tijd stationair draait wil je dan wegrijden slaat ie gewoon af slaat heel slecht aan loopt op halve cilinders

ricky (0) PRO, 14 jaar geleden

Rookt hij ook?
Weet je ook zeker dat de turbo nog heel is? (gingen vaak stuk bij dit blok) Of misschien kat verstopt.
Of toch verkeerde brandstof.

poppekast (0) PRO, 14 jaar geleden

rookt niet turbo is nog heel is turbodruk is ook goed ook al eens een nieuwe op gekomen katalysator zal nog een optie kunnen zijn brandstof lijkt me niet anders doet ie het koud ook beroerd we gaan maandag vrolijk verder met zoeken

turbozh (0) PRO, 14 jaar geleden

Trek de uitlaat eens los Poppekast die zou ook verstopt kunnen zitten.

kwatz (0), 14 jaar geleden

Hallo,

Ben zeer benieuwd of het probleem is opgelost.
Ik heb namelijk exact hetzelfde probleem.
1e 10 minuten niets aan de hand, daarna begint hij als hij warm is vanaf 3000 toeren in te houden / te schokkeren....

MVGR Gerrit

Henk Nobach (0) PRO, 14 jaar geleden

Had onlangs een Jetta in de werkplaats met een BXE motor. Precies hetzelfde verhaal; 1e 5 minuten goed rijden etc.

Auto kwam bij de lease vandaan en daar hadden ze de tank leeggepompt. Bij het terugplaatsen van de vlotter hadden ze de aanvoer en retour verwisseld.

poppekast (0) PRO, 14 jaar geleden

t is mooi zoeken geweest maar uiteindelijk kwamen we op iets heel vreemds uit tijdens het rijden koud is het goed dan 10 min. verder als een gek beginnen te schokken naar veel zoek en meetwerk en testritten krijgen we een storing van krukassensor die vervangen niks beter geworden bak erachter weg sensorring vervangen nog niks beter toen eens gaan meten op de bedrading van de sensor blijkt de massa krijgt signaalspanning draden doorgemeten op sluiting naar plus aan massa weerstand niks geen resultaat en toch een signaal? nieuwe bedrading getrokken van ecu naar krukassensor en loopt weer als een trein rarara hoe krijg ik spanning op massa terwijl bedrading en ecu goed zijn dan kan ik alleen bedenken dat er ergens een magnetisch veld ontstaat maar waarvan is me een raadsel de klant kan gelukkig op vakantie

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=poppekast]t hoe krijg ik spanning op massa terwijl bedrading en ecu goed zijn dan kan ik alleen bedenken dat er ergens een magnetisch veld ontstaat maar waarvan is me een raadsel de klant kan gelukkig op vakantie[/quote]
[url=http://img110.imageshack.us/i/forumsmile...][img]http://img110.imageshack.us/img110/7963/...[/img][/url]

ricky (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=paulkelder][quote=poppekast]t hoe krijg ik spanning op massa terwijl bedrading en ecu goed zijn dan kan ik alleen bedenken dat er ergens een magnetisch veld ontstaat maar waarvan is me een raadsel de klant kan gelukkig op vakantie[/quote]
[url=http://img110.imageshack.us/i/forumsmile...][url]http://img110.imageshack.us/img110/7963/...[/url][/url][/quote]
Hahahaha

kwatz (0), 14 jaar geleden

Uiteindelijk bleek het een scheur in een slang aan de turbo te zijn ...... waarvan akte ..... einde bericht en karren maar weer !

johndoornbosch (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=kwatz]Uiteindelijk bleek het een scheur in een slang aan de turbo te zijn ...... waarvan akte ..... einde bericht en karren maar weer ![/quote]
dan had er een storing in moeten staan en wat betreft het bijna niet aan willen slaan heeft niets te maken met een scheur in een turboslang. gr john

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.