Hallo,
Ik heb onlangs een nieuwe lambdasonde in het spruitstuk gezet deze bleek bij de uitlees gegevens kapot te zijn, hij is nu storings vrij geen storingscodes meer, maar de motor blijft schudden, ook de bougies had ik al vervangen en het luchtfilter ook al, bij warme motor schud hij zo af en toe een klein beetje, maar alleen maar bij stationair lopen doet hij dat, bij het optrekken voelt net of hij niet wil doortrekken of te wel dat hij even te weinig benzine krijgt, kan het zijn dat de benzine inspuiters vervuild zijn? heeft iemand een idee
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
heb je al gekeken of de bougiekabels geen korsluiting maken, dit had een vriend van mij ook met zijn golf 3 1400
om de bougiekabels aan het einde zitte hitteschildjes, deze kunnen kortsluiting maken, je moet een voor een de bougie kabels eruit trekken en terugstoppen en kijken bij welke kabel er geen verschil is in toerental of geluid, deze kabel kan kortsluiting maken
hitteschildje eraf halen en je probleem is verholpen
als je dit type motor had gekent....... had je nooit over bougiekabels gesproken [url=http://imageshack.us][img]http://img518.imageshack.us/img518/4713/...[/img][/url]
Gr. paul
[quote=paulkelder]als je dit type motor had gekent....... had je nooit over bougiekabels gesproken [url=http://imageshack.us][url]http://img518.imageshack.us/img518/4713/...[/url][/url]
Gr. paul[/quote]
das het voordel he als je in een garage werkt;) kben pas 17 he;)
17 jaar
Egr klep gaat nog wel eens vastzitten/dichtkolen,motor gaat hierdoor ook onregelmatig lopen.
Maar vervang eerst eens zoiets simpels als de temperatuursensor,kijken of hij dan wat beter draaid.
Ricky
Ik denk dat er soms 1 cilinder niet of half meedraait.
Misschien kun je daar koud achter komen door de verstuivers stationair één voor één los te trekken.
Als je weet welke cil. het probleem geeft kun je de bobine's wisselen en verstuivers wisselen.
Als dan nog steeds dezelfde cil. problemen geeft zou ik koud compressie gaan meten.
Verkoling van de kleppen heb ik ook al meerdere malen gezien.
Ricky,
Je hebt het over de temperatuursensor waar zit die precies?
Ook heeft Benny Vee het over verkoling van de kleppen, mocht dit zo zijn wat moet er dan gebeuren om deze verkoling er weer af te krijgen, de auto rijd wel iedere dag maar in feite maar korte afstanden, dus dat zou kunnen om eerst toch wel zijn aanwijzingen te hebben onderzocht.
JanKl
17 jaar
[quote=JanKlaassen]Ricky,
Je hebt het over de temperatuursensor waar zit die precies?
JanKl[/quote]
Op het waterhuis net naast de egr klep,zeg maar zij/voorkant cylinderkop.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar