auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf IV: motor slaat af na +/- 20 min rijden

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

Koud starten en rijden geen probleem , maar na +/- 20 min rijden of stationair laten lopen begint het met een toerental wat niet boven de 2000 omw/min komt ( tot dit tijdstip was alles normaal !!)
Dit duurt maar een seconde of 10 en dan loopt de motor ook niet meer stationair .
De motor geeft een geluidt als of er een toerenbegrenzer in schakelt (is natuurlijk niet ,is maar voor het idee )
Wat ook opvalt is dat relai's 100 in en uit schakelt (op moment van storing)
Na ongeveer 2 tot 15 seconden stopt de motor er mee
Na 5 min wachten loopt de motor weer normaal en kan er weer vrolijk 10 min mee gereden worden.(storing terug)

help !! Wie herkent dit verhaal en kan mij een stukje op weg helpen
Wat ik al heb gedaan is ,brandstof druk contr ,bobiene wisselen en kabels en stekkers geconroleerd.

Groetjes Henri

Geplaatst door

baxie (0)
badge

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Heb je hem al uitgelezen op fout-code's?

berendonck 0
badge

16 jaar

Sorry nog niet uit kunnen (laten) lezen

baxie 0
badge

16 jaar

relais 109 doorsolderen

126 0
badge

16 jaar

Wát valt eruit na 10 min rijden> Ontsteking?Benzine?Injectoren?

marcel7031 0
badge

16 jaar

Eerst laten uitlezen,mogelijk luchtmassameter hij doet dan ploffen/horten/stoten tijdens gasgeven.

ricky 10
badge

16 jaar

Je hoeft echt toch niet meteen naar je diagnoseapparatuur te grijpen? Gewoon boerenverstand om eerst te kijken wát er eigenlijk gebeurd toch?
Met een led tester, proeflampje en een losse bougie kom je een heel eind. Desnoods even luisteren of de injectoren tikken met starten net ná het afslaan kan ook. Zoemt de benzinepomp nog? Lus desnoods even het benzinepomprelais door.
Relais 109 is toch alleen bij diesel?
Als de lmm stuk zou zijn gaat hij daar niet zomaar op afslaan.

marcel7031 0
badge

16 jaar

[quote=marcel7031]Je hoeft echt toch niet meteen naar je diagnoseapparatuur te grijpen? Gewoon boerenverstand om eerst te kijken wát er eigenlijk gebeurd toch?
Met een led tester, proeflampje en een losse bougie kom je een heel eind. Desnoods even luisteren of de injectoren tikken met starten net ná het afslaan kan ook. Zoemt de benzinepomp nog? Lus desnoods even het benzinepomprelais door.
Relais 109 is toch alleen bij diesel?
Als de lmm stuk zou zijn gaat hij daar niet zomaar op afslaan.[/quote]
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Met jouw methode's creeër misschien wel storingen,dan wordt het nog lastiger zoeken.

ricky 10
badge

16 jaar

Ik wil alleen maar zeggen dat het er op lijkt dat de diagnoseapparatuur zomaar de eerste en daarmee de beste oplossing lijkt te zijn tegenwoordig.
Als wegenwachter ben ik dagelijks bezig met dit soort gevallen en 9 van de 10 keer gaat de auto gewoon weer rijdend op weg.
een eobd tester hebben wij ook aan boord, maar die pak ik pas als ik nóg gerichter wil gaan zoeken en om storingen te wissen. Meestal begin ik met bovengenoemde gereedschappen.
Vaak heb ik de storing al snel te pakken, dan komt de vraag hoe deze te omzeilen of op te lossen, desnoods met een tijdelijke oplossing.
Vandaar mijn gevoel dat er soms bij bedrijven erg snel naar een tester wordt gegrepen. Terwijl basismetingen belangrijk blijven
Niet om iemand of de garage met extra storingen op te zadelen.
gr marcel.

marcel7031 0
badge

16 jaar

[quote=marcel7031]Ik wil alleen maar zeggen dat het er op lijkt dat de diagnoseapparatuur zomaar de eerste en daarmee de beste oplossing lijkt te zijn tegenwoordig.
Als wegenwachter ben ik dagelijks bezig met dit soort gevallen en 9 van de 10 keer gaat de auto gewoon weer rijdend op weg.
een eobd tester hebben wij ook aan boord, maar die pak ik pas als ik nóg gerichter wil gaan zoeken en om storingen te wissen. Meestal begin ik met bovengenoemde gereedschappen.
Vaak heb ik de storing al snel te pakken, dan komt de vraag hoe deze te omzeilen of op te lossen, desnoods met een tijdelijke oplossing.
Vandaar mijn gevoel dat er soms bij bedrijven erg snel naar een tester wordt gegrepen. Terwijl basismetingen belangrijk blijven
Niet om iemand of de garage met extra storingen op te zadelen.
gr marcel.[/quote]
een vraag aan jou:hoeveel tijd neemt uitlezen in beslag? nmi ca 1,5 minuut lijkt mij een kleine moeite om mee te beginnen zeker bij deze klacht tegen de tijd dat de ww terplaatse is loopt hij weer en dan heb je niets aan je basismetingen.

Ik denk dat Marcel doelt op het fenomeen "jonge onervaren monteurs"..........

De "ouwe rotten" kennen nog de techniek van vroeger met hun nukken.

Stekkertje pluggen en napraten wat VAGCOM zegt, is niet moeilijk.

VAGCOM zegt ook niet dat de wieldop van de velg is verdwenen, maar dat wil NIET zeggen dat de wieldop er nog steeds op zit.........

Aan de andere kant kan uitlezen ook heel snel een richting aangeven waarin je moet zoeken...... ;)

Santa 0

16 jaar

Aan de andere kant kan uitlezen ook heel snel een richting aangeven waarin je moet zoeken......
dat bedoel ik, en met je metertje en ledlamp storing zoeken ga je pas doen als je niet verder komt met uitlezen.btw je moet toch roeien met de riemen die je hebt?......

Als de auto na 20 min afslaat rij ik achter de klant totdat ie afslaat en dan kan ik alsnog aan de slag met meten. Mits mijn obd tester geen storing kan geven, het leuke is dat je trouwens met een obd tester ook gewoon rijdend kan storingzoeken.
Het is echt niet zo dat we dan meteen zeggen: "hij doet het toch? gaat U maar rijden"

marcel7031 0
badge

16 jaar

Beste mensen,

Ik heb jullie nieuws te brengen. De klachten die ik had is door Herman uit Alphen opgelost. Bel hem voor informatie. Ik kan het niet helemaal navertellen wat hij heeft gedaan. Zijn telefoonnummer ia 06 533 592 78. Werkelijk fantastisch want ik was er sinds november 2008 mee bezig geweest. 6 deskundigen waaronder de VW-dealer hebben mij geprobeerd te helpen. Niemand heeft de oorzaak gevonden. Maar Herman wel. Herman is een echte VW-liefhebber. Hij zal je wel aanwijzingen kunnen geven.

Succes.

Groet,
Gerry

gerrydanker 0

15 jaar

[quote=gerrydanker]Beste mensen,

Ik heb jullie nieuws te brengen. De klachten die ik had is door Herman uit Alphen opgelost. Bel hem voor informatie. Ik kan het niet helemaal navertellen wat hij heeft gedaan. Zijn telefoonnummer ia 06 533 592 78. Werkelijk fantastisch want ik was er sinds november 2008 mee bezig geweest. 6 deskundigen waaronder de VW-dealer hebben mij geprobeerd te helpen. Niemand heeft de oorzaak gevonden. Maar Herman wel. Herman is een echte VW-liefhebber. Hij zal je wel aanwijzingen kunnen geven.

Succes.

Groet,
Gerry[/quote]
In ieder geval heel mooi dat et opgelost is,maar zou herman et nu wel leuk vinden dat we hem allemaal gaan bellen?

ricky 10
badge

15 jaar

Beste Ricky,

Herman vindt het helemaal niet erg als je hem belt. Hij is een aardige vent.
Schroom dus niet om hem om advies te vragen. Ik heb het ook gedaan.

Dit nummer kreeg ik ook van iemand. Ben haar daar dankbaar voor.

Groet,
Gerry

gerrydanker 0

15 jaar

Maar heb je aan hem gevraagd of je ze nummer op internet mocht zetten. Ik zal het zelf niet zo op prijs stellen in ieder geval.

alexander242 0
badge

15 jaar

[quote=alexander242]Maar heb je aan hem gevraagd of je ze nummer op internet mocht zetten. Ik zal het zelf niet zo op prijs stellen in ieder geval.[/quote]
waarom niet? goedkoper adverteren kan je niet.wel vreemd als je een reparatie laat uitvoeren maar niet weet wat er gerepareerd is. gr john

Als je nu de sait aan hem doorgeeft kan hij de oplossing hierbij zetten want dat bellen werkt niet, wachtend op het antwoord van Herman !
regel dit even aub gr jan

jan5047 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.