Volkswagen Golf: motor smoort met accelereren en slaat af (koud )

Bouwjaar: 2000

hallo mensen wij hebben een porbleem met een golf 1.9 tdi
asv motor het probleem is als volgt als je met koude motor
volgas probeert te geven smoort deze bij +- 2500 toeren
laat je gaslos dan slaat hij af. stationair loopt hij perfect
diverse dingen uitgewisseld en vervangen ( Turbo - brandstofpomp
verstuivers - druk begrenzings klep - temp voeler enz )
er is geen storing aanwezig (ALS DE TURBO UITGESCHAKELD WORDT
IS HIJ WEER PERFECT) heeft iemand een IDEE alvast bedankt

ahmed

Geplaatst door ahmed (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

kat zit verstopt BINGO..!

overgens is het makkelijker om eerst vragen over het probleem te stellen alvorens zoveel dingen te gaan vervangen!

scheelt je vaak een hoop tijd..

paul,

jan4919 (0), 18 jaar geleden

Sinds wanneer "Bingo" jij Paul ?
(grapje, maar ik vindt hem wel goed )

ahmed (0), 18 jaar geleden

ik vind het jammer van je reactie jan
bedankt voor je tip paul maar ik heb diverse mensen gesproken over dit probleem zelfs de importeur wist geen raad dus ik moest wel.de KAT is het niet is gecontr.ik heb ook nog de olie druk gecontr omdat vaak de pomp blijft hangen en de stoters niet sluiten door te hoge druk.??????????????

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

geeft helemaal niks ahmed! jan maakte slechts een grapje moet kunnen op z'n tijd! doe ik zelf ook..

oké geen oliedruk! dan weet je waar te zoeken.. ahmed.. overgens het probleem (oliepomp) komt mij niet bekent voor!

paul,

ahmed (0), 18 jaar geleden

excuus verkeerd opgevat jan .
ik bedoel dat de olie druk wel in orde is paul
ik heb zowat alles gecontr je kunt het zogek niet bedenken
en ik heb ernaar gekeken.zelfs de bedrading een voor een doorgemeten.ik heb het gevoel dat het iets heel kleins is

jan4919 (0), 18 jaar geleden

Ja, Ahmed, ik bedoelde daar mee ; fijn ! probleem in een keer opgelost ! Maar helaas is het niet zo, lees ik nu, jammer.

Siem Bijman (165) PRO, 18 jaar geleden

De kat gecontroleerd zeg je Ahmed.Maar hoe heb je die gecontroleerd? Wij gooien de uitlaat vaak voor de kat los om een verstopte kat of demper uit te sluiten.Ben wel benieuwd hoe je zeker weet dat die het niet is, want lijkt mij er toch wel op te duiden nl.

ahmed (0), 18 jaar geleden

hallo siem ik heb de voorpijp van de turbo afgehaald geen resultaat. nogmaals de dingen die ik uitgevoerd heb(turbo vv door klant aangeleverd nieuw)(pomp+verstuivers omgewisseld timing gecontr)(comp+drukbegrz klep+laaddruksens+toerent sens)luchtm meter)tempr zend losgecoppeld )div meetw blokken gecont
overigens de klant heeft de auto weer meegenomen ik zou hem weer bellen als ik meer zou weten de importeur denkt ook mee
als ik eruit ben meld ik dit zeker. of als jullie nog een idee hebben hoor ik het ook graag

dupl-u-17201-5dd149f602f8c+frofro (0) PRO, 18 jaar geleden

vacuumventiel wat drukbegrenzer van turbo aan stuurt,zit voor tegen schutbord. misschien dat die open staat en de drukbegrenzer al bediend wordt. maar ben je zeker dat het de luchtmassameter niet is.

jan4919 (0), 18 jaar geleden

De luchtmassa meter zou heel goed kunnen, dat komt bij diesels best vaak voor, v.l.g.s de dealer bij ons, bijna wekelijks.

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

dit is simpel te testen! trek de stekker er maar af!

paul,

janh5107 (0) PRO, 18 jaar geleden

lucht en/of brandstof toevoer in orde?
J.E

erik2819 (0) PRO, 18 jaar geleden

Ik heb weleens meegemaakt dat de laaddrukregelklep door het motorregelapp. precies verkeerd om werd aangestuurd,en kunnen de stekkers van de egr en laaddrukregelklep verwisseld zijn??

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.