Dit is een 74 KW pompverstuiver motor. S'morgens moet je SOMS lang starten voordat de motor aanslaat. Tijdens het rijden valt de motor ca 1x per week uit. Na lang starten slaat hij wel weer aan. Geen foutcodes. Brandstofpomp in tank werkt goed.
Heeft iemand zoiets eerder meegemaakt/idee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Systeemrelais mss slecht
Bij een defect systeem relais valt toch ook o.a het instrumentenpaneel uit? In het verleden veel meegemaakt met een bepaald type Golf
Relais kun je uitsluiten door te kijken naar het motorlampje. als deze brandt als het contact aan gaat dan is het relais goed.
Dit klinkt eerder als een brandstof toevoer probleem of een verstuiver die inwendig of uitwendig lekt.
Ook kan de krukassensor dit soort gekke dingen veroorzaken
Succes
Zou de hogedrukpomp dit kunnen veroorzaken?/
Het is niet echt een hogedrukpomp bij een pompverstuiver. het starten zou nog veroorzaakt kunnen worden door deze pomp maar het uitvallen niet.
Vandaag liep de motor een half uurtje stationair. Hij begon langzaam aan op 3 cilinders te lopen, het klonk alsof een verstuiver tikte, sloeg daarna af, sloeg na erg lang doorstarten weer aan..
Zou de opvoerpomp dit niet kunnen veroorzaken?
Als 1 pompverstuiver lekt, hoeft de motor toch niet om die reden af te slaan?
Misschien de ovoerpomp zodat alle verstuivers dan geen brandstof krijgen? Nog steeds geen foutmeldingen.
je kan de druk meten vanaf de opvoerpomp.. zit een inbus bout in waar je een drukmeter op aan kan sluiten.
Bedankt ga ik proberen; of meteen 1 van de sloop erop (€25,-)
Zit het brandstoffilter niet verstopt?
zwarte prut,(motorolie)komt redelijk vaak voor door een inwendig lekke tandempomp( rechts op de cilinderkop.)
Brandstoffilter is vorige week vervangen.
Kan goed zijn dat je bouten van de pompverstuivers aan het uitrekken zijn waardoor de pomperstuiers kunnen gaan jutteren in de cilinderkop dan komt er ruimte tussen de pompverstuiver en je cilinderkop als je kleppendeksel en nookenas pompverstuivers ff demonteerd en kun je de bout zien als de pompverstuiver met 1 bout zit demonteren en zie je in de kop allemaal soort groefjes zitten. symptonen stationair af en toe 3 pitten lopen en soort 2 massa vliegwiel geluid zonder dat je accelreerd maar gewoon bij stationair draaien
Hoi, heb je dit nog kunnen oplossen?
Helaas nog niet. hele zomer goed geweest; begint nu weer. heb het probleem zojuist weer geplaatst
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
5 jaar