Ik ben in het bezit van een Volkswagen Golf 7 1.4 TSI 122pk. Ik heb een motorrevisie uitgevoerd (in het buitenland) waarbij de zuigers, kleppen, pakkingen, distributieriem etc. zijn vervangen. Auto reed als een zonnetje.
Na dag of twee had ik daarna getankt (buitenlandse benzine). Mijn motor begon soms in te houden en te stotteren. Daarna werd het steeds erger. Benzine bleek erg vies en waterig te zijn. Hele tank leeggehaald en schoongemaakt.
Alle injectoren gecheckt en getest, 1 van de 4 injectoren werkte minder goed dan de rest. Alles teruggezet. Bobines gecheckt, nieuwe bougies eropgezet. Helaas nog steeds stotterende auto zowel stationair als tijdens het rijden. Als je gas geeft begint hij al met inhouden en is het vermogen totaal weg. En hij stottert echt veel. En als hij stottert knippert het motormanagement lampje.
Het ligt sowieso niet aan de bobines of bougies want die zijn vervangen. Zou het kunnen liggen aan die ene injector die minder brandstof spuit dan de andere injectoren? Of zou er tijdens de revisie iets niet goed gedaan zijn?
Ook met het uitlezen geeft hij steeds verschillende foutcoudes, soms P0301, soms P0302, P130A, soms P0303. Ik weet niet meer wat ik moet doen :(
Ik hoor het graag!
Geplaatst door fixert (50) , lid sinds 1 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
3 Reacties
oldford (0) PRO, 1 jaar geleden
De foutcodes geven misfires aan in cylinder 1, 2 en 3. Zoveel dat bepaalde cylinders uitgeschakeld worden (P130A). Een misfire is het ontbreken van een verbranding in een cylinder.
Je motorlampje gaat ook knipperen tijdens die misfires (die de dure katalysator kunnen beschadigen).
Er is meer aan de hand dan alleen maar 1 injector die wel of niet te weinig geeft.
Wat was de oorzaak dat de motor een revisie nodig had?
Heb je al naar de inspuitdrukken (zowel gewenst als actueel) gekeken?
Heb je verder nog naar sensor waardes gekeken? B.v. lambda sondes?
fixert (50), 1 jaar geleden
Revisie was vanwege het overmatige olieverbruik (bekend probleem bij deze motoren). Behalve het olieverbruik had ik nooit problemen. Wat betreft inspuitdrukken en sensorwaardes, hoe kan ik hier naar kijken? En wat zijn normale waardes dan?
Audidriver73 (0) PRO, 1 jaar geleden
Heb je ook de brandstoffilter vervangen nadat alles schoon was ?
Controleer ook alle vaccuumslangen eens, vooral die van hard plastic van rembooster.