Ik ben in het bezit van een Volkswagen Golf 7 1.4 TSI 122pk. Ik heb een motorrevisie uitgevoerd (in het buitenland) waarbij de zuigers, kleppen, pakkingen, distributieriem etc. zijn vervangen. Auto reed als een zonnetje.
Na dag of twee had ik daarna getankt (buitenlandse benzine). Mijn motor begon soms in te houden en te stotteren. Daarna werd het steeds erger. Benzine bleek erg vies en waterig te zijn. Hele tank leeggehaald en schoongemaakt.
Alle injectoren gecheckt en getest, 1 van de 4 injectoren werkte minder goed dan de rest. Alles teruggezet. Bobines gecheckt, nieuwe bougies eropgezet. Helaas nog steeds stotterende auto zowel stationair als tijdens het rijden. Als je gas geeft begint hij al met inhouden en is het vermogen totaal weg. En hij stottert echt veel. En als hij stottert knippert het motormanagement lampje.
Het ligt sowieso niet aan de bobines of bougies want die zijn vervangen. Zou het kunnen liggen aan die ene injector die minder brandstof spuit dan de andere injectoren? Of zou er tijdens de revisie iets niet goed gedaan zijn?
Ook met het uitlezen geeft hij steeds verschillende foutcoudes, soms P0301, soms P0302, P130A, soms P0303. Ik weet niet meer wat ik moet doen :(
Ik hoor het graag!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De foutcodes geven misfires aan in cylinder 1, 2 en 3. Zoveel dat bepaalde cylinders uitgeschakeld worden (P130A). Een misfire is het ontbreken van een verbranding in een cylinder.
Je motorlampje gaat ook knipperen tijdens die misfires (die de dure katalysator kunnen beschadigen).
Er is meer aan de hand dan alleen maar 1 injector die wel of niet te weinig geeft.
Wat was de oorzaak dat de motor een revisie nodig had?
Heb je al naar de inspuitdrukken (zowel gewenst als actueel) gekeken?
Heb je verder nog naar sensor waardes gekeken? B.v. lambda sondes?
Revisie was vanwege het overmatige olieverbruik (bekend probleem bij deze motoren). Behalve het olieverbruik had ik nooit problemen. Wat betreft inspuitdrukken en sensorwaardes, hoe kan ik hier naar kijken? En wat zijn normale waardes dan?
2 jaar
Heb je ook de brandstoffilter vervangen nadat alles schoon was ?
Controleer ook alle vaccuumslangen eens, vooral die van hard plastic van rembooster.
Alle slangen lijken op hun plek te zitten. Alle injectoren zijn ook in orde nu, maar nog steeds stationair stottert de motor en tijdens het rijden houdt hij zich in. En als hij zich inhoudt en je blijft gas geven springt motormanagment lampje aan. Als je rustig het gas geven opbouwt dan stottert hij wat minder. Hij geeft tijdens het uitlezen alleen maar cilinder misfire foutcodes aan. Van alles geprobeerd maar ik weet echt niet meer wat ik moet doen.
2 jaar
Waardes van map sensor oke ?
Hoe kan ik die checken? En wanneer zijn de waardes goed en wanneer slecht?
2 jaar
via vcds in meetwaardeblokken, daar staan ook de grens waardes bij als goed is
Meetwaardeblokken is niet beschikbaar bij mij (kan er niet op drukken). Ik had gister MAP sensor van een Volkswagen Touran 1.2 TSI 2011 op mijn Golf gezet, leek alsof het stotteren minderde. Dus ik dacht mijn MAP sensor is defect. Vandaag nieuwe originele MAP sensor gemonteerd, helaas zelfde probleem. Ik denk gewoon langs de garage gaan...
2 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
2 jaar