Volkswagen Golf 2013: Zwarte spikkels golf 7

Bouwjaar: 2013, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: CJZA, Motorinhoud (cc): 1200, Vermogen (kw): 105

Goedemiddag!

De garage heeft afgelopen week bij mijn Volkswagen golf uit 2013 een grote beurt uitgevoerd, hier zijn alle filters, vloeistoffen etc vervangen en 4 bougies zijn vervangen.

De volgende middag reed ik naar huis van werk, en een collega zei dat er af en toe rook uit mijn uitlaat kwam tijdens optrekken. Ik heb in de 4e versnelling over de dijk gereden, om mogelijk oud vuil uit de uitlaat/motor te krijgen, maar na het schoonmaken zitten er na een ritje redelijk wat zwarte spikkels op de achterklep.

Bij het gas geven zelf tot 4500 toeren komt er geen rook uit de uitlaat, bij een olie temperatuur van ~ 100 graden.

Is dit een puntje van aandacht? Of zeggen jullie dat je die spikkels maar moet accepteren met een witte auto?

Alvast bedankt!

Fauxhole

Geplaatst door Fauxhole (0) , lid sinds 2 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

kaleido 1 (1620) PRO, 1 jaar geleden

Lijkt me niet helemaal normaal.
De rook die uit de uitlaat kwam had welke kleur?
Kan condens zijn vermengt met roet/olie , maar is zeker niet normaal.

    Hoi Kaleido,

    Volgens mij was het wit; heb het zelf niet gezien… de garage zegt dat het mogelijk smurrie is dat nog in het blok zat, wat nu weg wordt geblazen door betere kwaliteit bougies en dus betere verbranding. Eventjes aankijken nog en mocht het olieververbruik goed blijven en de spikkels hetzelfde, dan maar een eindstukje kopen dag naar onderen wijst. - Fauxhole (0), 1 jaar geleden

kaleido 1 (1620) PRO, 1 jaar geleden

Strak antwoord van de garage , lezen zeker nog de fabeltjeskrant ?
Had je problemen dat je een beurt hebt laten doen ?

    Haha! Nee hoor. 150.000 aangetikt, was weer tijd.. enige wat ze konden vinden aan problemen was dat de turbo een beetje zweette, en dat de schokdemper linksachter ook een beetje zweette, niks om me al zorgen over te maken. - Fauxhole (0), 1 jaar geleden

kaleido 1 (1620) PRO, 1 jaar geleden

Kan condens geweest zijn met roet , maar normaal als de motor in goede conditie is zit er geen roet in je uitlaatsysteem zou het dus wel in de gaten houden.

    Inderdaad… 850KM na de grote beurt olielampje… terug naar de garage, turbo heeft het begeven. Hopen dat het vervangen meevalt.. - Fauxhole (0), 1 jaar geleden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.