š Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo iedereen
Na een paar dagen stottert mijn motor weer ondere het rijden ' stationair loop hij prima'
Na de koppeling ingetrapt en even flink gas geven loopt hij weer even goed
naar de garage geweest en daar is mij verteld dat de lambda sonde wel eens stuk kan zijn
niets helpt
Tot nu toe vervangen
bougies
verdeelkap en rotor
bobine
benzine filters
lambda sonde
Wie kan mij verder helpen
BVD
Willem
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
rookt de auto zwart als hij stottert? benzine verbruik goed ? zou de motor ook stilvallen als je geen extra gas moest geven ?
Hoi Jozef
Auto rook niet zwart
Benzine verbruik is normaal
Als ik geen extra gas geef zal de motor uitvallen
Er is nu bijna niet meer mee te rijden
grt Willem
14 jaar
vervang KVS sensor
14 jaar
kvs sensor los gehad om te meten daarna loopt de motor als een schijthuis
weerstand te hoog
niet meer aan de praat te houden
grt Willem
14 jaar
Willem,
Hoeveel Ohm meet je bij koude / warme motor op de sensor ?
Gr Stefan
14 jaar
Stefan
De weerstand gemeten bij warme motor
de waarde zat toen veel te hoog
2 Ohm als ik het goed gezien heb
Maar ik was het zat en ben voor vandag er me opgehouden
Als het zo door gaat gaat hij naar de sloop
maar ik heb er nu al zoveel kosten aan gehad
Morgen maar weer naar de garage
hopenlijk haal ik dat
grt Willem
14 jaar
Hallo Willem,
De weerstand bij warme motor moet tussen de 275 - 375 Ohm bedragen, hoe kouder de motor hoe hoger de weerstand..Geeft hij bv bij warme motor een veel hogere weerstand aan, dan loopt hij dus veel te rijk, is de weerstand lager, dan loopt hij te arm.
Bij een 4 polige sensor moet je meten tussen pen 1 en 3 van de sensor.
Gr Stefan
14 jaar
tav WILFO jij haalt de kvs sensor los en daarna loopt hij nog slechter , wat denk je nu zelf ? het probleem moet daar ergens zitten , ofwel sensor kapot ofwel zit er daar een draadje los , controleer dit , bij volkswagen kost een sensor 27 in de materiaalzaak +- 10 euro , koop er wel eentje met een blauw ringetje rond .
14 jaar
Weerstand meten zegt niets, een twijfelachtige sensor kan tijdens het draaien/opwarmen van de motor fluctueren... in dit geval is het NIET meten is weten.
Bedrading eerst controleren, is dat goed dan de sensor vervangen.
gr John
De sensor kan inderdaad verspringen op de gekste momenten, maar dat wilt niet zeggen dat het niet baad als je even erop doet meten, ook dan kan hij afwijken en zie je dat, maar als je zegt hij 2 ohm aangeeft krijgt hij haast geen brandstof, is het 2K ohm, dan verzuipt hij zowat, of je hebt niet goed gemeten.
Als je de sensor los haalt, neemt hij geloof ik een vast waarde van 72 graden aan..
14 jaar
Olli zegt: "Als je de sensor los haalt, neemt hij geloof ik een vast waarde van 72 graden aan.."
dat is niet zo....de sensor is een NTC weerstand (negatieve temperatuurcoƫfficiƫnt); met de temperatuur verandert ook de weerstand.
heren
Ik ga morgen een nieuwe sensor ophalen en maar weer wat proberen
grt Willem
14 jaar
Hans,
Wellicht had ik het wat beter moeten uitdrukken, de sensor blijft welliswaar pendelen bij oplopende temperaturen, maar als je de stekker los haalt dan heeft de ECU een vaste waarde van ik dacht 72 graden.
14 jaar
Olli,
Indien de bedrading of kvs inwendig volledig is onderbroken wordt de waarde in de ecu -50 graden celsius, dus waar jij die 72 graden vandaan haalt is mij een raadsel.
gr John
Heren
Vanmorgen een nieuwe sensor opgehaald en ge monteerd
Daarna liep de motor wel beter
Na een paar minuten begon het te stinken onder de kap, en roken
de uitlaat gasen waren zo warm dat je de hand er niet meer voor kon houden
uitlaat gloeiend heet (valse lucht?????)
De garage gebeld en die hebben mij opgehaald
Daar aan gekomen de uitlaat los gemaakt en weer gestart om te zien of hij dan goed loopt
Was niet het geval
Toen de carburateur los gehaald om te zien of de pakking is beschadigd
Zag er niet mooi uit dus een nieuwe besteld (is er morgen) kost 71 euro bij dealer(op internet gekeken vanavond, kost daar 39Euro)?????
Maar besteld = besteld
Dus morgen horen jullie wat het resultaat was
grt
Willem
14 jaar
Van morgen de pakking opgehaald en gemonteerd
Motor liep nog niet goed ( dus weg 70 euro)
Daarna verder gaan zoeken
Stappen motor uit andere golf gehaald, geplaatst, en gaf geen resultaat
Na veel beraad zijn we terecht gekomen bij het gas klep huis
Nu zit er in Joure een bedrijf dat alleen maar onderdelen heeft voor volkswagen en audi
Dus daar een gesklep gehaald (ook weer 70 euro)
Die gemonteerd en de motor liep bijna prima
Stottert nog een beetje
Nu is mijn vraag
Moet ik deze gasklep opnieuw inleren
En hoe doe ik dat , kan ik dat zelf doen of moet ik naar de dealer
grt
Willem
14 jaar
al eens gedacht aan de hall-gever?
was bij mij ook het probleem.
deze zit in-of naast de verdeelkap.
gr ed
14 jaar
Hoi ed
Vandaag op jou aangeven de hall sensor-gever vervangen
Daarna gaan rijden (klein stukje ca 10 km ) motor liep nog niet helemaal goed
Maar wel beter hij houd nu nog wat in bij toeren tal
Maar er is zo weer me te rijden
Morgen maar weer verder zien
GRT
Willem
14 jaar
hoi willem
nou das mooi zo te horen.
de ontstekingstiming is wel oke?
evt de gasklep eens reinigen zal
ook geen kwaad kunnen.
zit onder de luchtfilter, is onderdeel van je carburator.
en je luchtfilter ook even nazien en zonodig vervangen.
wel ervoor zorgen dat er geen rommeldeeltjes in je carburateur terecht komt.
ik ben benieuwd...
suc6
vrgr eddy
14 jaar
Eddy
onstekings timing is bijgesteld ( Ruil onsteking gehaald)
Moest wel een beetje verdraait worden
Hall sensor zat daar bij
Bij oude sensor zat tussen de kontacten een ijzerdeeltje op de magneet !!!!!
gasklep is vervangen door ruil gasklep
luchtfilter ziet er schoon uit (wel even schoon geblazen)
Dus al met al bijna alles vervangen
Het begon met de kat, nieuwe geplaatst (moest voor de keuring co te hoog kat bleek leeg te zijn ) ook laatse demper vervangen zat vol
daarna 2 benzinefilters, toen de lamda sonde, de temperatuur sensor, de gas klep pakking,de stappen motor,de gasklep,en nu de hallsensor
dus deze jongen heeft wel aandacht gekregen
Maar hij is het waard karretje rijd fijn dus ik wil hem eigenlijk nog niet kwijt
GRT willem
14 jaar
hoi willem,
dat ijzerdeeltje komt waarschijnlijk van het trigger
wieltje dat door de hall sensor draait, kan daar "iets"
mis mee zijn...? vuil, stof, vettig en of beschadigd...
want dat ijzerdeeltje komt daar niet zomaar, toch...
zijn de sproeiers in de carburator niet vuil misschien dan behalve je stationair sproeier...
gr ed
14 jaar
Eddy
de gehele onsteking is nu vervangen door een ruil onsteking
aan de oude onsteking kon ik niets vreemd vinden buiten dat ijzer deeltje
gasklep is ook een ruil klep
dus ik heb op de plank liggen een onsteking een lammda sonde een temeratuur sensor en een gasklep
waarvan ik bijna zeker weet dat hier niets aan mankeerd
14 jaar
hmmm als ik het zo lees lijkt het dat je het zelfde probleem als mij hebt gehad
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
bij mij was het echter de gaskleppositie sensor wat de geest had gegeven ( ondanks de juiste gemeten waarde !! )
14 jaar
Hallo allemaal
Vandaag weer met mijn golfje bezig gewwest
De oude gasklep uitelkaar gehaald om te zien of ik daar wat aan kon vinden
Nu heb ik een vraag
Tussen de inlaat en retour benzine aansluitng
zit een sleepcontact met 4 aansluitingen
Wat doet dit contact????
volgens mij heeft dit ook te maken met de benzine toevoer
Wie heeft hier een antwoord op
Groet
Willem
14 jaar
Willem,
Als je de 4 polige stekker op de monopoint bedoelt, zijn 2 kabels van de injector en de andere 2 voor de lucht temp sensor.
Gr Stefan
14 jaar
Vanddag even gaan proefrijden
Optrekken gaat goed
maar na een paar minuten is het weer het zelfde
Door wat met het gaspedaal te spelen rijd hij wel beter
ik kon zelfs de 120 halen
als ik daarna het gas los laat en dan weer acelleren is alles weer bij het zelfde en hapert weer
14 jaar
Ik hoop voor jou dat je niet aan de gasklep positiesensor hebt gezeten
Deze is namelijk vanaf fabriek gekalibreerd als daar ook maar iets inzit dan krijg je dit soort gedonder
En dan heb ik het over het zwarte kastje wat met die torx schroefjes vastzit waar een pin inzit
[img]http://www.explorerforum.com/data/2/medi...[/img]
14 jaar
Vanmorgen auto laten uitlezen
Gaf aan
lambda sonde storing
soms een aard fout
Hall gever geen signaal
Na het geheugen te hebben ge reset
Bleef de melding hallgever geen signaal
Nieuwe opgehaald, geplaatst, en weer proef rijden
Auto stotterde nog
Dus weer uitlezen maar de melding blijft ( hall gever geen signaal )
Ik weet het niet meer , zowat alles vervangen wat maar storing geven kan.
GRT
Willem
14 jaar
Zo juis op het forum gelezen dat deze melding altijd aanwezig is bij motor uit
Dus verder zoeken
Willem
14 jaar
Beste forum leden
De golf is verkocht met zijn problemen
Probleem is bekend bij de koper
Dus allen bedankt voor de geboden hulp
Groet Willem
14 jaar
Mooi zo...bedankt voor de feedback.
probleem kan wel zitten bij de rem bekrachteger
14 jaar
Gaan we nu weer verder??
nee hoor maar dit bericht kreeg ik van de nieuwe eigenaar
en is alleen maar om iedereen verder te helpen
willem
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar