Hallo, Ik heb een vw fox waarvan het motormanagment lampje steeds gaat branden. Het lampje gaat aan als je + - 50 km/h in de 5e versn. rijdt ( dus bij laag toerental ). Het duurt trouwens wel enige tijd voordat hij gaat branden !
Reeds vervangen: Bougie's , Bobine,s , Onderdruksensor inlaatspruitstuk , temp. sensor ecu. ( grijs ).
Storing met uitlezen: 16804 : Catalist System; Bank 1 : Efficiency below Threshold P 0420 - 35-00.
Lambda sensor pendelt wel en CO % is allemaal oke!
Motor loopt goed en verder ook geen klachten!
Heeft iemand DE oplossing of hier ervaring mee gehad ? , dan graag uw reactie. bvd.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat doet de 2e sonde?
constant arm
Wat is het voltage van de 2e lambda-sonde?
Wat gebeurt er tijdens een proefrit als je gas geeft en de motor belast? Ook constant laag of pendelt de 2e sonde dan (en welk voltage lees je dan)?
bij accellereren gaat hij wel naar rijk en dan weer netjes naar arm, zoals het hoort. Zijn er voor de 1,2 ook updates voor omdat het een " duitse import is "? ivm: kwaliteit brandstof ?
Je zei: "bij accellereren gaat hij wel naar rijk en dan weer netjes naar arm, zoals het hoort."
Ik ben bang dat dat nu juist precies aangeeft dat de katalysator is overleden.
Bij een goede kat dient de 2e lambda-sonde een constant hoog signaal (0,6 - 0,8V) af te geven.
Even voor de zekerheid: welk voltage noem je arm en welk noem je rijk?
Alleen constant laag bij stationair kan ik nog niet verklaren, tenzij er een lek(je) in de uitlaat/kat zit.
Meet maar eens een auto die geen fout heeft.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Fox of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar