Wij hebben een golf V 1.4 TSI CAXA motorcode staan en het motostoringslampje gaat steeds weer branden en met de volgende foutcode's P000A Nokkenaspositie "A"Timing:trage respons blok 1. En de P0016 krukaspositie-nokkenaspositie correlatie-rij 1 sensor A.
Wij hebben al vervangen distiebutieketting kopleet met geleiders spanners en de nokkenas tandwielen, de nokkenasversteller, krukassensor en de nokkenassensor.
De distributie nog weer nagekeken maar staat op tijd cilinder 1 op bdp et meetklok en een caliber achter in de cilinderkop past allemaal perfect.
Heeft iemand nog meer ideeën Graag. Auto loopt en trekt goed niks aan te merken allen lampje gaat branden.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Weet dan bijna zeker dat het opgelost is als je de regelklep vervangt die de nokkenasversteller aanstuurd. Deze zit bovenop cilinderkop links van bobine 1 (als je voor de auto staat). Zit met 1 boutje vast. Vervangen binnen 1 minuut.
De regelklep had ik ook al vervangen maar het probleem blijft als de motor stationair loopt komt de foutcode niet terug ga je een stukje rijden staan ze er direckt weer in.
Wel vreemd dan want je hebt alles al gehad.
Niet het krukastandwiel verdraaid van het speedje weg? (denk opzich niet anders zou hij al in puin zijn gedraait maar je weet nooit).
Als alles mechanisch perfect staat en ik zou ook ff met een scoop de 2 sensoren meten en de met de testkast kijken of de regelklep wel wordt aangestuurd, maar als dat dan allemaal goed is dan zou je denken aan de motor ecu die in de war is.
Maar ik weet niet uit mijn hoofd of dit blok de sensorring in de krukaskeerring heeft zitten aan bakzijde voor de bdp sensor, die kan ook verdraait of stuk zijn oid.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar