Volkswagen Polo 2009: motorstoringslampje brand

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: BZG, Motorinhoud (cc): 1200, Vermogen (kw): 51

Het lampje van de motorstoring gaat plots branden en de motor blijft goed lopen.
Ik merk geen verschil tussen dat het lampje niet brand en wel brand...
Zal hem eerst uit laten lezen...maar volgens mij kan het in ieder geval geen kwaad...er gaat niet een ander lampje branden bijvoorbeeld van de koelvloeistof...zou het ook aan bijvoorbeeld een slechte kabel verbinding kunnen liggen misschien?
Of een slechte massaverbinding...ik ben bang als het storingslampje gewist is dat hij na verloop van tijd gewoon plots weer gaat branden.....en ik heb bijvoorbeeld geen zin om dure onderdelen onnodig te gaan vervangen...heeft iemand een idee waar de storing in kan zitten? grt Gerard

G Jansen

Geplaatst door G Jansen , lid sinds 4 jaar geleden

6 Reacties

oldford PRO, 3 weken geleden

Er zijn honderden redenen waarom die lamp kan gaan branden.
Dus op zo'n beetje elke vraag die je stelt is het antwoord: Ja, dat zou kunnen, maar het kan ook wat anders zijn.

Begin met laten uitlezen en wis dan niet alleen de storingen, maar gebruik ze om verder te zoeken.
Dat kan een hoop gezoek, gegis, ergernis, tijd en geld besparen.

G Jansen, 3 weken geleden

Dankjewel oldford! u heeft me in het verleden ook als goed geholpen!
Ja uitlezen komt eerst aan de beurt..ik ga morgen bellen of de garage nog een plek heeft..
Fijn weekend vast en ik laat het weten wat er uit komt als de auto uitgelezen is....grt Gerard

G Jansen, 2 weken geleden

Auto is net uitgelezen...natuurlijk weer erg veel wat er allemaal fout "kan" zijn...katalysator...bobine eerste cilinder...wederom eerst cilinder brandstoftoevoer...de storing is nu gewist..benieuwd voor hoelang/kort...ik heb de accupolen + klemmen goed schoon gemaakt plus de kabelaansluitingen tussen carroserie en het motorblok...van de massa..en de motor loopt nu ook goed....CO is goed....wel jammer dat VW dit zo heeft ingevoerd...en...als het lampje weer gaat branden zonder dat er een rood lampje bij gaat branden haal ik gewoon het lampje eruit...als er een storing is gaat 1 van de rode lampjes wel branden ga ik vanuit....DANKJEWEL Oldford ..grt Gerard

oldford PRO, 2 weken geleden

VW heeft dit niet bedacht. Dit is het gevolg van wettelijke (Europese) regels. Helaas bedacht die Europese wetgever (in navolging van de Amerikaanse wetgever) dat het lampje geel moest zijn, terwijl rood beter op zijn plaats is.

Zo te lezen heb je last van misfires. Een misfire is het ontbreken van een verbranding in een cylinder en kan de dure katalysator beschadigen.

Het lampje eruit halen is niet de juiste weg. Dan loop je het risico op dure gevolgschades (lekke kleppen, defecte katalysator) en kun je bij volgende storingen ook niet meer zien dat ze er zijn.

Wat zijn de exacte uitgelezen storingen? Exacte tekst en/of nummer indien mogelijk.

    Ik heb voordetijd wel gezegd dat ik graag op papier de uitlezingen wilde...maar kreeg een mondeling antwoord na de tijd...katalysator...bobine eerste cilinder...wederom eerst cilinder brandstoftoevoer...EGR klep..tsja...om gelijk al die dingen te gaan vervangen is knap duur...en het CO gehalte is Prima...dus wat is wijsheid..ik zal het lampje er niet uithalen hoor...;-) - G Jansen, 2 weken geleden

oldford PRO, 2 weken geleden

Wat is wijsheid? Niet direct vervangen omdat er een foutcode is die ergens naar wijst. Maar gericht gaan meten/zoeken naar de oorzaak van die foutcodes en alleen vervangen wat defect is.
Ik vindt je garage ook niet echt klant-vriendelijk. Eerst instemmen met het verzoek om de foutcodes schriftelijk vast te leggen en dan met een hoop gewauwel komen en niet de exacte foutcode noemen.
Ik zou ze erop aanspreken en alsnog die foutcodes op papier vragen (of een screenshot maken van het uitleesapparaat). Weten ze de foutcodes niet, dan maar nog een keer (gratis) uitlezen.
Gaan ze er niet op in, zoek dan een andere garage. Wil je advies, dan toch maar weer uitlezen.

    ja ik zal er weer heengaan Oldford! Zoals je zegt een sceenshot kan ook! Wederom dankjewel! - G Jansen, 2 weken geleden

bert klein PRO, 1 week geleden

Veelvuldig lambda problemen,komt door slechte brandstof inwendige vervuiling.
Raadzaam geen E10 maar premium brandstof98 te tanken

    ja hij gaf ook benzine/brandstofproblemen aan..laat hem komende week weer uitlezen...ik had de afgelopen week erg druk..was er niet van gekomen nog - G Jansen, 1 week geleden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.