Hallo,
Ik heb al veel gezocht op forums naar oplossingen voor het probleem wat ik heb maar helaas nergens vind ik een zelfde situatie laat staan de oplossing.
Ik heb onlangs originele xenon lichten aangeschaft en deze in laten bouwen door de Volkswagen dealer. Ik heb geen gebruik gemaakt van xenon adaptors maar op de bestaande kabelboom is een stekker gemonteerd die op de xenon verlichting past.
Met het contact aan werkt de verlichting perfect maar zodra de motor gestart wordt gaat de verlichting flikkeren.
Na veel speurwerk op het internet kwam ik iemand tegen met dit probleem en dit zou met name ontstaan met auto's die GEEN mistlampen hebben (zoals de mijne!).
Het flikkeren ligt wellicht aan de spanning op de verlichting. Dit verklaart ook dat als het contact aan staat ze het wel doen (12V) maar zodra het motor draait ze gaan flikkeren (spanning is dan 13,6V i.p.v. 12V).
Als mogelijke oplossing wordt nu gegeven om een spanningsstabilisator tussen de verlichting te monteren.
Mijn vraag is: kent iemand dit probleem van flikkeren als het contact aan staat en weet iemand een precieze oplossing hiervoor??
Ik ben geen super techneut maar met de dealer kom ik niet veel verder en heb gemerkt dat op forums als deze vaak veel expertise is.
Ik zie jullie reacties heel graag tegemoet.
Groeten,
Maarten
Regio Spijkenisse
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik heb ooit 1 soortgelijk probleem gehad met een mercedes C-klasse. Na veel meten en zoeken hebben we een weerstand geplaatst tussen de stroomdraad en de ballast van de xenon-verlichting.
Sindsdien was het probleem opgelost...
Hoi Kevin,
Bedankt voor je reactie. Dit wordt inderaad nu ook als oplossing aangedragen. De vraag nu is wat voor grote weerstand moet je er tussen zetten.
Nu weet ik niet of een MB anders is dan een Vw maar wat voor grote weerstand heb jij toen gebruikt?
Gr. Maaretn
15 jaar
degene die ik geplaatst heb was een weerstand van 10 Ohm. deze kunnen normaal gezien tot +/- 45watt aan, en een xenon installatie vraagt slechts 35 watt.
[quote=Kevin DT]degene die ik geplaatst heb was een weerstand van 10 Ohm. deze kunnen normaal gezien tot +/- 45watt aan, en een xenon installatie vraagt slechts 35 watt.[/quote]
[url=http://img443.imageshack.us/i/8147b0ef1c...][img]http://img443.imageshack.us/img443/1414/...[/img][/url]
Met het monteren van deze weerstandkabel is het probleem wat er nu is opgelost....
Gr. paul
Hallo Paul,
Bedankt voor je reactie.
Is het de weerstand van punt? Zo ja, welke grote moet deze dan zijn?
Gr. Maarten
15 jaar
Sorry Paul voor de onjuiste reactie hierboven.
Bedoel je de weerstand zoals bij punt 5 is afgebeeld? Zo ja, wat voor soort weerstand moet ik dan gebruiken?
Alvast bedankt!
Gr. Maarten
15 jaar
[quote=mkur]Bedoel je de weerstand zoals bij punt 5 is afgebeeld? Zo ja, wat voor soort weerstand moet ik dan gebruiken?[/quote]
Beter is de gehele kabel gebruiken, kabels kost slechts 35,- kun je niet voor klooien.
Gr. paul
Ok ik neem aan dat je de hele kabel van de afbeelding bedoeld.
Waar kan ik deze aanschaffen?
Gr. Maarten
15 jaar
http://www.pilotxenon.com/
Hier verkrijgbaar.
Gr. paul
Bedankt voor het meedenken Paul.
Op de site kwam ik niet een dergelijk kabel tegen en ook werd aangegeven dat de geleverde kabels alleen bestemd voor de pilotxenon setjes.
Ik heb een mail gestuurd na uitleg van het probleem of ze een dergelijke kabel kunnen leveren.
Heb je toevallig nog een ander adres waar ik een dergelijke kabel kan kopen waar ik wellicht online kan kijken?
Ik hoor graag van je.
Gr. Maarten
15 jaar
Hallo kijk eens op www.q-line.nl
zijn ook aftermarket setjes en hebben ook Relais setjes.
Heb er zelf al verschillende gemonteerd succes.
Gerard
15 jaar
Voordat je allerlei weerstanden enz gaat plaatsen.
Je hebt de originle units geplaatst zoals ik uit je verhaal begrijp, dit heb ik zelf ook gedaan en had hetzelfde probleem met contact aan prima en met draaiende motor knipperen.
Waar ik later achterkwam is dat als je van halogeen naar xenon gaat de auto nog wel ingeleerd moet worden.
Ik kreeg ook in me FIS display dat er lampjes kapot waren, na inleren was alles ok.
15 jaar
Voordat je allerlei weerstanden enz gaat plaatsen.
Je hebt de originle units geplaatst zoals ik uit je verhaal begrijp, dit heb ik zelf ook gedaan en had hetzelfde probleem met contact aan prima en met draaiende motor knipperen.
Waar ik later achterkwam is dat als je van halogeen naar xenon gaat de auto nog wel ingeleerd moet worden.
Ik kreeg ook in me FIS display dat er lampjes kapot waren, na inleren was alles ok.
Nou kan het ook nog zo wezen dat jou stuurapparaat geen highline versie is maar een midline en die ondersteunt geen xenon waardor je dus het stuurapparaat zal moeten wisselen en programmeren
15 jaar
3C0-937-049-A ; 21 Byte (Medium)
3C0-937-049-B ; 21 Byte (Medium)
3C0-937-049-C ; 21 Byte (Highend)
3C0-937-049-D ; 21 Byte (Medium)
3C0-937-049-E ; 21 Byte (Highend)
3C0-937-049-F ; 21 Byte (Medium)
3C0-937-049-G ; 21 Byte (Highend)
3C0-937-049-H ; 23 Byte (Medium)
3C0-937-049-J ; 23 Byte (Highend)
3C0-937-049-L ; 23 Byte (Highend)
3C0-937-049-P ; 23 Byte (Medium)
3C0-937-049-Q ; 23 Byte (Highend)
3C0-937-049-S ; ?? Byte (Highend)
3C0-937-049-AA ; 23 Byte (Highend)
3C0-937-049-AC ; 23 Byte (Highend)
3C0-937-049-AD ; 23 Byte (Medium)
3C0-937-049-AE ; 23 Byte (Highend)
3C0-937-049-AG ; 23 Byte (Highend)
3C0-937-049-AH ; 30 Byte (Medium)
3C0-937-049-AJ ; 30 Byte (Highend)
3C0-937-049-AK ; 30 Byte (Medium)
3C0-937-049-AL ; 30 Byte (Highend)
3C8-937-049-D ; 30 Byte (Medium)
3C8-937-049-E ; 30 Byte (Highend)
3C8-937-049-F ; 30 Byte (Highend)
Alleen de 30 byte versies hebben bochtenverlichting, en dan zijn de highend speciaal voor xenon en mistlampen etc.
15 jaar
Hallo Edwin,
Bedankt voor je reactie.
Ik heb ze ingeleerd en aagevinkt dat ik xenon heb maar dat mocht niet baten.
Wat ik dan van je begrijp is dat ik geen highend stuuraparaat heb. Wanneer ik deze wel heb zou ik dus geen last hebben van het probleem.
Heb je er ervaring mee om deze te vervangen?
Zijn de codes ervoor soms de originele onderdeelnummers van Vw?
Gr. Maarten
15 jaar
Hallo,
Het heeft even geduurd maar uiteindelijk heb ik na veel speurwerk de oplossing gevonden.
Zoals Edwin1970 al eerder noemde zit het hem in de Boordnet (een regelapparaat). In mijn geval ondersteunde deze geen xenon. Mocht je mistlampen voor op de auto hebben dan heb je ook een ander Boordnetapparaat waardoor het monteren van xenon enkel een kwesie van inlezen is.
In mijn geval heb ik een ander Boordnet aangeschaft en was het geregeld. Ook de instelling van comming home is dan een kwestie van aanvinken.
Mocht iemand ook problemen hebben met het monteren van originele xenon koplampunits dan hoor ik het graag want volgens mij ben ik inmiddels een redelijke expert hierin.
Gr. Maarten
15 jaar
okay, van lezen van deze berichten, moet ik m'n auto laten inlezen? weten jullie ook waar ik dat kan doe en hoelang het duurt en wat de kosten ongeveer zijn..
15 jaar
hallo ik heb een jetta uit 2005 zonder mistlichten, zou ik dan er dan zijn met alleen uitlezen of moet er ook een ander regelapparaat in komen want ik wil graag weten waar ik aan toe ben.?
15 jaar
Hallo,
1het zat hem in het lichtregelapparaat wat niet geschikt was voor Xenon.
Gebruikt exemplaar aangeschaft en probleem was opgelost!
Gr. Maarten
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Jetta of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar