de auto wil niet aanslaan bij koude start kan de shoke uittrekken maar die reageerd niet denk ik.
hoe kan ik die controleren of hij werkt ,of afstellen
krijg de auto wel aan de praat met half gas ongeveer .
dan rookt hij even als een schoorsteen en loopt hij even onregelmatig.
dan loopt hij oke.
ook bij warme motor krijg ik hem goed aan de praat voorgloeien en starten maar.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het is geen choke maar een vervroeging van de pomp..Als het heveltje nog beweegt op de pomp zal deze nog wel werken.
Controleer eerst de gloeiers maar eens, het liefst met een ampere tang om wat te zien.
Klinkt als slecht voorgloeien, vandaar ook het lastige starten en even onregelmatig lopen met meer roken dan normaal.
Als de gloeiers werken en in orde zijn, controleer dan de retourslangetjes van de verstuivers eens, net zoals aansluitingen op dieselfilter en brandstofpomp.
Warm kun je gewoon normaal starten, dan gloeit hij n.l. niet!
je vergist je stefan,dit type is nog een indirekte inspuiting en heeft ook bij warme motor voorgloeien nodig anders slaat hij niet of slecht aan. gr john
John
Heb hetzelfde blok in een Golf 2 gehad, koud moest je wel gloeien, maar eenmaal een beetje op temperatuur, dan was het starten en lopen, zonder dat ook het gloei lampje ging branden op het dashbord en dus ook niet voor deed gloeien..
Die motortjes zijn bijna allemaal hetzelfde zowel de gewone diesel als Turbo diesel.
Gr stefan
14 jaar
een zuig of een turbodiesel met indirekte inspuiting starten ook warm zonder gloeien slecht,zelfs de indirekte in de golf 3 hebben dat. maar ja wie ben ik die al zijn hele carriere in de vag zit. gr john
John
Wat noem je slecht starten ? 3 a 4 sec ?
Ik ga hier niet zeggen dat het niet kan wat je zegt, maar heb al tig van die kisten gereden,( JP JK 1V RB JR ) en allemaal deden ze hetzelfde, dus ook niet gloeien bij warme motor, heb er ook 3 gehad die ruim de 6 ton gepasseerd waren, en nog altijd perfect starten, goed liepen, en een verbruik hadden van 1 op 20, dat haal je amper met de nieuwere diesels.
Meestal zit het slechte starten toch in de gloeiers / vacuumslang verstuivers/pomp/filter of timing van de distributie/pomp.
Gr Stefan
14 jaar
ik heb nieuwe brandstof filter geplaatst en nieuwe slangen retour en aanvoer filter slang.
de gloeiers zijn vervangen hebben ze me gezegd en zien er nieuw uit.
heb de auto pas een week of 4.
morgen maar eens proberen of het beter is geworden.
14 jaar
Hang eens een ampere tang om de + kabel van de gloeiers en kijk wat deze aangeeft.
Door erna te kijken en wat andere zeggen heb je niks aan.
14 jaar
heb helaas geen ampere tang
14 jaar
Dan kom je ze eruit aan het draaien = meer werk..en ze apart op de accu testen.
Je kunt wel meten of er spanning op de gloeiers staat maar dat zegt natuurlijk nog niks.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Jetta of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar