Volkswagen Jetta: mfd2 trekt mn accu leeg van m'n Jetta

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: TDI 1.9

Hallo sinds dat ik m'n auto heb gekocht, ben ik er achter gekomen dat mn mfd2 m'n accu leeg trek. dus ik ben naar de vw dealer geweest een ik bleek een lekstroom te hebben door m'n mfd2
dus die is er uit gehaald, dus ik vroeg of die gemaakt kon worden maar dat kon helaas niet. maar wat vreemd is dat die wel normaal werkt en alles hoe het moet doen alleen trekt hij mn accu ook leeg
wie heeft hier ervaring mee. Graag ik ben einde raad....

Aatje86

Geplaatst door Aatje86 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Jetta? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

32 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Waarschijnlijk word het dus veroorzaakt door de speler/navi zelf..

Je ziet het ook vaak bij autoradio's die lekspanning veroorzaken, en meestal zit dat dus in het apparaat zelf.

Aatje86 (0), 14 jaar geleden

Ja dat klopt dat zei de dealer ook. het ligt aan de mfd2 maar hoe kan ik die weer inbouwen zonder dat die m'n accu leeg trek?

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

Misschien toch maar vernieuwen.
Kijk even op Marktplaats daar worden ze aangeboden voor een scheet en 3 knikkers..
(bij wijze van spreken)

Gr. paul

Jetta1986 (0), 14 jaar geleden

Hallo Paul
is er geen mogelijkheid om te laten repareren?
want hij werkt wel veder goed, ik vindt het zonde om dit weg te doen terwijl hij het nog doet,
als je snapt wat ik bedoel.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Repareren kan misschien wel,

http://www.actronics.nl/

Wel even naar de kosten van de reparatie kijken..

Gr Stefan

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

Bij Actronics kun je niet al particulier terecht, wel via een garagebedrijf.

Gr. paul

Jetta1986 (0), 14 jaar geleden

Hallo Stefan, Bedankt

Weet jij wat ik ongeveer kwijt ben aan reperatie?
en heb je goede evaring met hun?

Mvg Aatje

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

€100 / €150 ergens in die grote.....
Bij Actronics kun je niet al particulier terecht, wel via een garagebedrijf.
Misschien dat hun jou toch willen helpen....


Gr. paul

Benny Vee (0) PRO, 14 jaar geleden

Er is ook een update cd bij de dealer voor diverse storingen voor de mfd toestellen.
Ik weet alleen niet uit mijn hoofd of daar een lekstroomstoring bij zit.
De dealer waar je bent geweest kan dit zien in het handboek in de computer.
Misschien is het een kwestie van updaten en ben je klaar.

Jetta1986 (0), 14 jaar geleden

Hallo Benny,

wat de dealer gelijk al zei is dat het niet mogelijk was bij hun, en dat die opgestuurd moet worden, maar wat vreemd is als die kapot zou zijn dan zou ik dat begrijpen. maar alles werkt optimaal alleen als ik mn auto op slot zet dan blijf hij stroom gebruiken echt vreemd

Benny Vee (0) PRO, 14 jaar geleden

Ja, maar heeft de dealer wel gekeken of voor dit probleem geen update beschikbaar is.
Anders wil ik maandag wel even kijken.

Jetta1986 (0), 14 jaar geleden

Hallo Benny

Weet je wat het is de vw dealers denken meestal wat kapot moet je gelijk vervangen, dus ze hebben nog niet eens gezegd wat de alternatieve keus is alleen maar ga nieuwe kopen
die zijn echt gek man.. helaas zijn dat mensen die hun werk niet serieus nemen of geen zin hebben. Denk je dat update van m'n mfd2 de stroomstoring weg krijgt?

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=Jetta1986]Denk je dat update van m'n mfd2 de stroomstoring weg krijgt?[/quote]
Ben er bang voor.
Wel heeft de dealer dan in iedergeval weer €50 in de knip.
Maak duidelijke afspraken met een dealer omtrent reparatie's.

Gr. paul

Jetta1986 (0), 14 jaar geleden

Als ik zeker weet dat die gemaakt wordt dan is het duidelijk, maar ze kunnen niks voor me doen. dus ik ben einde raad

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=Jetta1986]maar ze kunnen niks voor me doen. dus ik ben einde raad[/quote]
Neem eerst eens contact op met Actronics.
Kunnen zij jou niet helpen heb ik nog een ander adres waar dealers ook hun reparaties laten uitvoeren.

Gr. paul

Jetta1986 (0), 14 jaar geleden

Bedankt Alvast
ik zal contact met hun nemen, en laat ik weten wat er uit is gekomen..

ricky (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=Jetta1986]Hallo Benny

Weet je wat het is de vw dealers denken meestal wat kapot moet je gelijk vervangen,
die zijn echt gek man.. helaas zijn dat mensen die hun werk niet serieus nemen of geen zin hebben.[/quote]
Dat is niet helemaal waar,de dealers zijn net marionettenpoppen,die moeten zich houden aan de regels van Pon,en geloof me,die regels zijn nog krommer dan wat dan ook,en vaak ook in nadeel van de klant.
Vaak is het ook zo dat de klant als wachter komt en dan verwachten ze dat de dealer gelijk maar weet wat er stuk is,want als je als dealer zijnde zegt dat ze hem moeten laten staan,dan beginnen opeens de eurotekens in de klant z'n hoofd te malen van €85 ex btw per uur,dan toch auto maar meenemen en achteraf zeggen dat de dealer het niet weet op te lossen.
Zeg niet dat dat bij jou ook zo is/was,maar dat gebeurd heel vaak.


P.s. Controleer of jouw gateway regelapparaat en de radio zelf wel juist zijn gecodeerd,als dat niet goed staat kan het zijn dat de radio de can-bus "wakker" houdt met als gevolg lekstroom,als dat goed staat dan inderdaad eerst kijken voor update en anders hoogstwaarschijnlijk radio stuk.

Jetta1986 (0), 14 jaar geleden

Hallo ricky,

hoe kan ik dit nou controleren dat me canbus wakker is of dat er niet goed gecodeerd is en hoe controleer ik m'n gateway regelapparaat. en als m'n mfd2 stuk is hoe kan dat zijn dat hij 100% werkt en alleen stroom verbruikt bij uitzetten van de motor?

ricky (0) PRO, 14 jaar geleden

Of hij goed gecodeerd staat kun je controleren met de testkast en de juiste monteur.
Misschien gaat de radio niet volledig uit als je hem uitzet,bijvoorbeeld blijft stroom geven aan wisselaar,of naar carkit,of er blijft gewoon wat aanstaan in de radio,dat wil nog niet zeggen dat de radio dan ook niet meer goed zou werken als hij wel aan staat.

Jetta1986 (0), 14 jaar geleden

Ja bij wie dan kan ik dat doen dan.. en ik heb geen wisselaar, weet jij wie dit voor mij kan doen.

Tiguan (0) PRO, 14 jaar geleden

De codering laten controleren+update Bij VW-Dealer of voor de codering bij iemand met een Vag-com, Is de Radio mfd2 orgineel of later ingebouwd?.

Jetta1986 (0), 14 jaar geleden

Is orgineel af fabriek

Jetta1986 (0), 14 jaar geleden

Hallo Ricky

Ik heb de auto wel degelijk bij de garage laten staan en het mocht mij alles kosten zolang ik maar wist wat er aan de hand was. Zij hebben toen geconcludeerd dat het probleem onstond door de Mfd2. Hier heb ik €102,- voor neergelegd inclusief btw.
Helaas is dit dus wel het geval bij mij. Maar goed ik zal verder kijken naar oplossingen.
Bedankt.


[quote=ricky][quote=Jetta1986]Hallo Benny

Weet je wat het is de vw dealers denken meestal wat kapot moet je gelijk vervangen,
die zijn echt gek man.. helaas zijn dat mensen die hun werk niet serieus nemen of geen zin hebben.[/quote]
Dat is niet helemaal waar,de dealers zijn net marionettenpoppen,die moeten zich houden aan de regels van Pon,en geloof me,die regels zijn nog krommer dan wat dan ook,en vaak ook in nadeel van de klant.
Vaak is het ook zo dat de klant als wachter komt en dan verwachten ze dat de dealer gelijk maar weet wat er stuk is,want als je als dealer zijnde zegt dat ze hem moeten laten staan,dan beginnen opeens de eurotekens in de klant z'n hoofd te malen van €85 ex btw per uur,dan toch auto maar meenemen en achteraf zeggen dat de dealer het niet weet op te lossen.
Zeg niet dat dat bij jou ook zo is/was,maar dat gebeurd heel vaak.


P.s. Controleer of jouw gateway regelapparaat en de radio zelf wel juist zijn gecodeerd,als dat niet goed staat kan het zijn dat de radio de can-bus "wakker" houdt met als gevolg lekstroom,als dat goed staat dan inderdaad eerst kijken voor update en anders hoogstwaarschijnlijk radio stuk.[/quote]

moderator (0) PRO, 14 jaar geleden

Vandaag 14:03:06

Jetta1986
Particulier
Geregistreerd: 6 december 2009
Berichten: 20
E-mail

Accu van mijn auto loopt steeds leeg. Ligt niet aan lekstroom (Mfd2)
Volkswagen Jetta
Bouwjaar: 2006
Brandstof: Diesel
Motor: Tdi 1.9

Ik ben er naar de volkswagen dealer mee gegaan. Deze constateerde dat het aan de navigatie lag. Deze hebben zij eruit gehaald en volgens hun zou het probleem nu opgelost moeten zijn.
Ben vandaag naar een garage in Rotterdam geweest. Deze heet AlfaElectronics. Deze hebben de navigatie uitgelezen en doorgemeten en volgens hen veroorzaakt deze geen lekstroom.
Ik ben dus eigenlijk afgescheept met de smoes dat het daar aan ligt bij de volkswagen dealer.

Waar ligt het anders dan aan? Kan iemand mij hier bij helpen??

Offline




Topic verplaatst door moderator.

Jetta1986 (0), 14 jaar geleden

Jongens wie heeft hier nou verstand van? ik heb een nieuwe accu en aan me mfd 2 ligt het niet. waar zou dan me accu door
leeg worden getrokken.....?

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Of trekt de garage in Rotterdam een verkeerde conclusie ?

Als de MFD2 losgekoppeld was en je dan geen problemen ondervond lijkt het me simpel waar je het dan zoeken moet..

Jetta1986 (0), 14 jaar geleden

Wie Moet ik dan geloven.. De garage in rotterdam heeft dat Geconcludeerd dat er ergens anders een lek zit in de electronika een niet aan de mfd 2

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Waarom zou VW dan zeggen dat het hier wel aan ligt en niet aan wat anders ?

Achter de pc kunnen we niet veel, je komt het e.e.a. aan het testen / meten om daarachter te komen.

ricky (0) PRO, 14 jaar geleden

Hoeveel lekstroom trekt hij?
En hoe precies hebben ze dit gemeten?

Jetta1986 (0), 14 jaar geleden

ze zeggen 1.6 ampere

Jetta1986 (0), 14 jaar geleden

en hoe ze dit gemeten hebben weet ik niet?

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Dat is veels te veel..Maar als ze de MFD2 los halen en de spanning dan wegvalt naar normale waarde, dan kun je er wel vanuit gaan dat je het ook daarin moet zoeken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Jetta of stel zelf een nieuwe vraag.