Volkswagen Golf IV: Niet aanslaan Golf 4 1.4 16v

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 16v

Heb hier een golf staan die soms niet wil aanslaan. maakt geen verschil tussen koude of warme motor.
alle stekkers schoon gemaakt en gecontroleerd. bobineblok uitgewisseld met een andere exemplaar van een werkende.
alle bougiekabels al doorgemeten.
hij kan 30 keer goed starten en dan ineens weer eventjes niet. dan weer een paar keer opnieuw de sleutel omdraaien en dan loopt die wel.
bij doorstarten als hij niet wil aanslaan ruik je wel benzine.
soms bij niet aanslaan blijven ook alle lampjes branden op het dashbord een andere keer brand bij niet aanslaan alleen het accu lampje.

wie heeft er een idee waar we dit veder in kunnen zoeken. zit zelf aan de sleutel of de imobilizer-ring te denken.

cpmccampbell

Geplaatst door cpmccampbell (0) PRO , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

moderator (0) PRO, 12 jaar geleden

Contactblokje achter contactslot? Andere VW-modellen zoals de Polo hebben daar ook nog wel eens last van.

johndoornbosch (0) PRO, 12 jaar geleden

Als tijdens het starten de plus op de bobine wegvalt dan is voor 100% het contaktblokje versleten.


Gr John

ricky (0) PRO, 12 jaar geleden

Heb je hem al uitgelezen?

cpmccampbell (0) PRO, 12 jaar geleden

ja is al uitgelezen maar geen active foutcodes, ook niet op het moment dat die het probleem weer even wel heeft.

als het contactblokje kapot is dat zou de startmotor toch ook net ronddraaien of wordt de bobine apart aangestuurd weer vanaf daar?

moderator (0) PRO, 12 jaar geleden

[quote=cpmccampbell]of wordt de bobine apart aangestuurd weer vanaf daar?[/quote]
Zoals bijna elke conventionele bobine........

cpmccampbell (0) PRO, 12 jaar geleden

ok dat snap ik maar bij de polo's waar ik ze vaker van heb vervangen werkte er eigenlijk helemaal niets meer op het moment dat deze kapot was. vaak meer een kwestie dat het binnenwerk van het contactblokje was versleten. dus vandaar eigenlijk de vraag. maar ik zal dinsdag eens even gaan kijken als ik deze vervang.

cpmccampbell (0) PRO, 11 jaar geleden

Helemaal vergeten de oplossing er nog op te zetten.

bleek uiteindelijk bij de temperatuurzender vandaan te komen.

gr,

P. Kelder (0) PRO, 11 jaar geleden

cpmccampbell

Dank voor het vermelden van de oplossing.

Moderator Problemcar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.