auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Touareg: Nieuwe Touareg kopen [problemen etc]

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: V10 230 KW 5.0 TDI

Hallo,

Mijn vader is van plan om een Volkswagen Touareg V10 TDI te kopen maar nu heeft hij een paar vragen
of er bij deze model uit 2003 veel de zelfde problemen voorkomen. En zijn collega's hebben gezegd dat het na het sneller rijden dan 170 km/u
de motor zo snel kapot gaat. ik weet niet of dit 100% waar is. dus op wat moeten we opletten en zoals hierboven wat komt veel voor


Ik heb al heel veel ge-Google-d maar kon geen resultaten vinden waar we iets aan hadden
en heb ookal de zoekmachine gebruikt kon niks vinden



mvg,


Mustafa Ergenc

Geplaatst door

anoniem-1573998404 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Standaard natuur-wet is: alles wat MEER belast wordt, slijt ook SNELLER........
Dat geldt voor een Suzuki Alto net zoals bij een Rolls Royce.

Maar begrijp ik het goed dat hij een GEBRUIKTE Touareg V10 wil kopen.....??
Hmmmm, een gokje in de Staatsloterij is goedkoper......

Vergis je niet: misschien is de aanschafprijs dan wel aantrekkelijk, de kosten van onderdelen/onderhoud blijven van hetzelfde (dure) niveau....

Dus wie "duur" wil rijden, moet ook voor "duur" betalen.

Santa 0

15 jaar

[quote=Santa]Standaard natuur-wet is: alles wat MEER belast wordt, slijt ook SNELLER........
Dat geldt voor een Suzuki Alto net zoals bij een Rolls Royce.

Maar begrijp ik het goed dat hij een GEBRUIKTE Touareg V10 wil kopen.....??
Hmmmm, een gokje in de Staatsloterij is goedkoper......

Vergis je niet: misschien is de aanschafprijs dan wel aantrekkelijk, de kosten van onderdelen/onderhoud blijven van hetzelfde (dure) niveau....

Dus wie "duur" wil rijden, moet ook voor "duur" betalen.[/quote]
Ja begrijp ik maar een auto met 313 pk 10 cilinder en 5.0 motor moet het toch aan kunnen?

ja het is een gebruikte Touareg, de aanschafprijs is gewoon de waarde als alle andere GEBRUIKTE Touaregs dus de prijs ligt het zelfde.

Alleen meestal worden er ook BIJVOORBEELD met 2005 model fabriek foutjes gemaakt dus bijna voor elke auto's zijn dat standaart problemen
dus heeft de 2003 model dat ook?


etc etc.

Luister/voel heel goed naar de aandrijlijn,geen trillingen of bijgeluiden,en de Touareg's van 2003 waren volgens mij allemaal zorgkindjes.
Zou je aanraden om hem te laten controleren bij meerdere garage's/dealers,want mocht er wat stuk zijn dan kost dat heel veel,net zoals het onderhoud zoals al gezegt dat kan velen malen duurder zijn dan een gewone personenauto,bij de dealer setje remmen rondom en banden rondom en een grote beurt en verder geen extra defecten,dan kom je al gauw op de 3000-4000 euro,laat staan als de tussenbak of de turbo's enz enz stuk gaan.....

ricky 10
badge

15 jaar

bij defecte turbo of iets van die aart, of andere dingen waar je moeilijk bijkunt moet de motor eruit. dag bezig met eruit, halve dag sleutelwerk, en een dag bezig met erin. dus tel uit je winst met een werkplaatsuurtarief van ongeveel 80 euro. turbo a 2000 euro per stuk.

Heeren Auto 0
badge

15 jaar

ik heb ook wel ees gehoord dat blokken vrij snel op zijn.

[quote=1983ronald1983]ik heb ook wel ees gehoord dat blokken vrij snel op zijn.[/quote]
Zou dat niet grotendeels aan de bestuurder en dus rijstijl liggen ?

Denk bv aan een mankement aan de rechtervoet o.i.d.

stefan84 0

15 jaar

En hoeveel kost het dan ongeveer om even te laten controleren of er defecte stukken zijn in de auto bij een volkswagen dealer?

Ik denk dat het een beetje per garage of dealer verschilt,en hoelang ze daar mee bezig zijn.

Maar bij aanschaf van deze auto maken die paar tientjes toch ook niks meer uit ?

Beter zekerheid voor een paar euro,dan naderhand de 'sjaak' te zijn door het niet te doen.

stefan84 0

15 jaar

[quote=stefan84][quote=1983ronald1983]ik heb ook wel ees gehoord dat blokken vrij snel op zijn.[/quote]
Zou dat niet grotendeels aan de bestuurder en dus rijstijl liggen ?

Denk bv aan een mankement aan de rechtervoet o.i.d.[/quote]
Ja inderdaad als jij over 100 meter stoplicht ziet en dan ga je in een paar seconden gelijk met 80 a 100 en dan keihard op de remmen
dan begrijp ik dat de blokken vrij snel op zijn :o

We hebben er ook wel één lopen van 2003 die inmiddels al 250.000 kilometer op de teller heeft staan en deze heeft alleen maar 2 nieuwe turbo's gehad en een nieuwe cardanas en verder normaal onderhoud.
Onderhoud betekend wel elke 20.000 4 nieuwe banden.
Elke 30.000 remblokken voor en elke 60.000 remblokken achter en dan ook remschiiven voor.
Laat een voorkeuring uitvoeren bij de dealer. Kost misschien 150 euro maar dan weet je ook wat je koopt.
Kunnen ze gelijk kijken of er nog terugroepactie's open staan voor deze auto.

Benny Vee 0
badge

15 jaar

[quote=Benny Vee]We hebben er ook wel één lopen van 2003 die inmiddels al 250.000 kilometer op de teller heeft staan en deze heeft alleen maar 2 nieuwe turbo's gehad en een nieuwe cardanas en verder normaal onderhoud.
Onderhoud betekend wel elke 20.000 4 nieuwe banden.
Elke 30.000 remblokken voor en elke 60.000 remblokken achter en dan ook remschiiven voor.
Laat een voorkeuring uitvoeren bij de dealer. Kost misschien 150 euro maar dan weet je ook wat je koopt.
Kunnen ze gelijk kijken of er nog terugroepactie's open staan voor deze auto.[/quote]
Alleen maar 2 nieuwe turbo's kost al 8000 geloof ik :o?
hoe is de auto verder?

Advies?

Laat zo'n ding staan..................

Santa 0

15 jaar

Dolle pret in de opel kadet..

stefan84 0

15 jaar

[quote=stefan84]Dolle pret in de opel kadet..[/quote]
dat je Touareg met Kadet vergelijkt...
volgens mij zit daar een verschil van 1 miljard ofso.

Ik moet zeggen dat we met de v10 en v6 diesel weinig problemen kennen.
En wat betreft de turbo's die inmiddels zijn verbeterd, die vallen ook heel vaak onder de terugroepactie's.
Reparatie's van 8000 euro kennen we nog niet bij VW maar wen er maar aan als ze nog meer auto's op de markt brengen van boven een ton.
Bij porsche is dit allang niet meer vreemd

Benny Vee 0
badge

15 jaar

[quote=Musztiistar][quote=stefan84]Dolle pret in de opel kadet..[/quote]
dat je Touareg met Kadet vergelijkt...
volgens mij zit daar een verschil van 1 miljard ofso.[/quote]
Of je bent snel op de teentjes getrapt of ziet niet dat het als humor bedoelt word..

stefan84 0

15 jaar

Ik denk dat je zo een auto ook moet kopen als je er zwaar spul mee gaat trekken.
Eerlijk gezegd is het geen topper gezien alle troubles die ermee geweest zijn.
Als je een doel ermee hebt of deze auto bedrijfsmatig inzet heb je er nog wat aan.
Voor de rest kost tie je een klap geld en staat dit niet in verhouding tot het plezier wat je eraan zou moeten beleven.

primera p11 0

15 jaar

[quote=Benny Vee]Ik moet zeggen dat we met de v10 en v6 diesel weinig problemen kennen.
En wat betreft de turbo's die inmiddels zijn verbeterd, die vallen ook heel vaak onder de terugroepactie's.
Reparatie's van 8000 euro kennen we nog niet bij VW maar wen er maar aan als ze nog meer auto's op de markt brengen van boven een ton.
Bij porsche is dit allang niet meer vreemd[/quote]
Dat is volgens mij ook het hoofd-probleem van V10 met die turbo's denk ook dat het onder de terugroepactie's valt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Touareg of stel zelf een nieuwe vraag.