Collega's
Betreft een probleem over de nokkenas sensor, de storing 00515 00-35 open / short to b+
Deze storing blijft telkens terug komen, als ik tijdens het rijden de storing wis, dan verschijnt hij meteen weer, maar als ik tijdens het rijden de koppeling intrap en hem dan wis, dan blijft hij enkele seconden weg voordat hij weer terug komt.
Heb bij deze de kop gereviseerd maar de storing was ervoor ook al aanwezig.
Volgende is goed / vervangen :
* Bedrading tot ECU is perfect en ook geen weerstand erin.
* Nokkenas sensor nieuw gekocht
* Timing staat ook 100%
Wie o wie heeft een mogelijke oplossing ?
Heel af en toe merk je tijdens het rijden dat hij even overslaat ( een schokje )
Motor heeft 305.000 km achter de rug en verbruikt nauwelijks olie en loopt verder goed.
Maar toch twijfel ik op de e.o.a. manier aan de timing, gezien de km-stand en dat de sensor vernieuwt is + dat de bedrading zeker weten in orde is.
1 geleider is ook vervangen toen de kop eraf was, de andere ( spanner ) niet, maar die zag zo nog goed uit, en wou niet extra de bak eraf halen om deze ook preventief te vervangen.
Het gaat hier om een DIS ontsteking, dus met losse nokkenas sensor en geen hall-gever bij het rotor type van hetzelfde blok.
Gr Stefan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Beste Stefan,
Je geeft zelf al antwoord op je vraag.
gr John
John,
Je bedoelt dus ook de timing ?
Gezien deze wel nog optijd staat vind ik het wel wat vreemd van de ene kant, of zou deze tijdens het rijden wat 'verlopen' zodat hij buiten zijn tollerantie komt ?
Gr Stefan
14 jaar
je blijft wel bezig stefan met je VR6 :P
Nee dit is een andere Ford-Citroen :)
14 jaar
Dat schokje / licht inhouden wat hij af en toe deed is ook verholpen, hij loopt nu gewoon zoals het hoort zonder problemen, op de nokkenas sensor storing na..
Na de LMM eraf gehaald te hebben, bleek deze op de 'voeler' behoorlijk smering te zijn, na een halve bus remreiniger erop te hebben gespoten was de zooi eraf, terug gemonteerd en gelijk perfect lopen, al 250 km zonder schokje dus..Dit betreft een nieuw type LMM zonder hittedraad overigens.
Ik denk dat ik het bij deze maar laat voor wat het is, gezien hij perfect loopt..
Die troep in de LMM is blijkbaar afkomstig van het open filter, deze zat er al op toen ik hem kocht, gelijk toch maar de originele gemonteerd..
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar