Volkswagen Touran: Noodloop 1.4TSI BMY

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine, Motorcode: BMY Twincharger

Mijn 1.4 TSI gaat heel soms in de noodloop als hij "actief" bereden is en dan springt de Turbo niet meer bij boven 3000 toeren. Na 2 minuten rijden werkt alles weer goed. N249 klep, wastegate en n75 zijn vervangen, afgelopen zomer al een nieuwe turbo erop. Geen enkele opgeslagen foutcodes helaas. Wat kan het nu nog zijn, "gaspklephuis" reinigen? Gaarne suggesties.

Stefie24

Geplaatst door Stefie24 (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Touran? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

ATR Transmissies (0) PRO, 9 jaar geleden

Dus als ik het goed begrijp geen foutcodes en wel in noodloop springen ?

Stefie24 (0), 9 jaar geleden

Ja inderdaad, gisteren nog bij de tunnel omhoog uitrijden en goed op het gas en weer in noodloop. Een keer code DTC definition not found uitgelezen. Het is kort in noodloop, 2 minuten en de charger doet het wel dan. Motor was niet te heet of zo, olie was 95 graden, water 91 garden. Ik tank altijd 98 RON. Ik ga vanmiddag de regelklep schoonmaken, die zit net na de carterontluchting en dat is altijd erg vet bij TSI. Ik wil het oplossen want deze zomer met vouwwagen naar Frankrijk.

ATR Transmissies (0) PRO, 9 jaar geleden

Met wat voor uitlees kast is de auto uitgelezen ?

Stefie24 (0), 9 jaar geleden

een wat oudere uitleestool, het zou kunnen dat die de foutcode niet boven water krijgt.

oldford (0) PRO, 9 jaar geleden

Bij onbekende/niet gevonden foutcodes even het nummer (Pxxxx) noteren en hier plaatsen.

ricky (0) PRO, 9 jaar geleden

N249 is toch die op de turbo gemonteerd zit?? Zo ja dan is jouw probleem waarschijnlijk verholpen door de regelkep te vervangen die boven de 2e bobine gemonteerd zit (3 slangaansluitingen). Deze gaan wel vaker stuk en dan ook meestal geen storing opgeslagen en wat je dan voelt is opeens rond de 2700-3100 toeren een schokje met boven dat toerental een tamme turbo. Goed te testen vanaf 2000 volgas in z'n 3e en dan dus rond dat toerental en schokje voelbaar met opeens minder vermogen.

Stefie24 (0), 9 jaar geleden

Die N75 boven de bobine (er zijn er 2 van) heb ik uit voorzorg een half jaar geleden al vervangen. Ik ga het toch weer even testen, hij kan inderdaad stuk zijn ondanks dat hij nieuw is.
Auto is overigens getuned naar +/- 170 pk. De noodloop is nu niet meer voorgekomen na 500 kilometers. Bedankt voor alle adviezen!

oldford (0) PRO, 9 jaar geleden

Dus de auto was net "getuned" toen de klachten begonnen? Dan is het een heel slecht afgestelde "tuning" file.
Iemand die verstand van tunen heeft zorgt er voor dat alles correct is vanaf het inbouwen en dat er niet van alles eerst geleerd moet worden.
Anders komen de klachten weer terug na b.v. het wisselen van een accu of als de leerwaardes in de motorcomputer gewist worden.

Waarschijnlijk zijn er ook nog een aantal foutcodes uitgeschakeld, dus dat wordt interessant (en duur) als er een keer een echte storing is.
Ik zou maar weer terug gaan naar standaard.

primera p11 (0), 9 jaar geleden

170 pk uit een 1.4'tje.
Voor deze blokken is 120 pk al een heleboel.

Stefie24 (0), 9 jaar geleden

Hij is al lang geleden getuned en dat is bij dit blok niets bijzonders: af fabriek worden ze in dezelfde configuratie met170 pk afgeleverd. Ik heb weer een nieuwe N75 besteld en kijk wat het gaat doen.

primera p11 (0), 9 jaar geleden

Dat klopt,met een scala aan problemen.

oldford (0) PRO, 9 jaar geleden

Af fabriek hebben ze in ieder geval software die in de meeste gevallen foutcodes zet als er noodloop is.
Dat scheelt je dan het vervangen van een turbo die misschien helemaal niet kapot was.
Dat is nou niet direct het goedkoopste onderdeel om te vervangen.

Stefie24 (0), 9 jaar geleden

We dwalen wat af maar de turbo was echt kaduk. Lees je meer bij TSI rond de 120.000 km. Er zit nu een ge-upgrade versie in.

ricky (0) PRO, 9 jaar geleden

Dus de turbo is een andere geworden en hij is ook daarbij softwarematig getuned? Ik zou eigenlijk moeten voelen hoe hij dan doet op dat moment maar ik denk dat je het ook een beetje kan gaan zoeken naar die tuning, want deze blokken geven 9 van de 10x wel een foutcode mocht er wat mis zijn. Je weet zeker dat hij niet even kort op 3 cilinders loopt oid? Als het kort genoeg is dan krijg je ook geen foutcode's.
Zitten de juiste bougie's erin? (Alleen het onderdeelnummer wat eindigd op een B is de enige juiste, is heeeelll belangrijk bij deze blokken).

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Touran of stel zelf een nieuwe vraag.