Vandaag is mijn turbo (onderd. nr. 038 253 056 EX)ermee gestopt. Geconstateerd door Wegenwacht en VW garage. Ik wil hem nu zelf demonteren. Welke moeilijkheden kan ik hierbij tegenkomen? Waar moet ik op letten? Kan iemand mij adviseren wat ik zoal moet demonteren alvorens de turbo er af te kunnen schroeven?
Vervolgens ben ik voornemens om afhankelijk van de schade bij APS een nieuw turbo patroon te bestellen.
Verder heb ik begrepen dat ik veel moet reinigen. Kan iemand mij vertellen wat ik dan moet reinigen?
Alvast bedankt.
Groet,
Leo35
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
zelfde motor, lekker klusje, goed te doen als je een brug hebt. op straat kun je het eigenlijk wel vergeten.
aandrijfas rechts moet er uit, alle slangen en leidingen er af, bouten van het spruitstuk van onder en sommige van boven af los maken (dopsleutelsetje 3/8" is een must, met verhoogde dopjes) Dan kan hij naar beneden toe uitgebouwd worden.
Als het alu in de inlaatbuizen ligt kun je de intercooler beter gelijk mee vervangen. Niet vervangen blijft een behoorlijk risico. Schoonmaken gaat niet.
Alle leidingen vanaf het luchtfilterhuis tot en met het inlaatspruitstuk demonteren en schoonmaken. Als je vlak bij het inlaatspruitstuk nog aluminium tegen komt mag het spruitstuk zelf met egr koeler en klep ook nog even uit elkaar.
Bedankt voor je uitleg. Heb ik wat aan. Moet de aandrijfas er echt uit?
10 jaar
[quote=Leo35]Bedankt voor je uitleg. Heb ik wat aan. Moet de aandrijfas er echt uit?[/quote]
misschien dat je bij ingebouwde aandrijfas met een hele boel gehannis de turbo weg krijgt achter het blok.... Normaalgesproken is het de eerste die er uit gaat voor dit klusje, dan krijg je wat ruimte. Een aandrijfas ligt er binnen 10 minuten af.
Ok audia4 bedankt.
10 jaar
Turbo is stuk. Wanneer er behoorlijk wat olie in de uitlaat terecht gekomen is kan ik deze dan van begin tot eind schoonspuiten met een stoomcleaner zonder dat ik daar later storing melding krijg?
Wie heeft hier ervaring mee?
Groet.
10 jaar
die olie in de uitlaat heb ik me nog nooit druk om gemaakt, zal wel ffe roken als hij warm wordt.....
ok, dank je
10 jaar
Dan nog iets anders. Wanneer mijn Touran warm is en bij warm weer slaat ie moeilijk aan. Ik heb er ook al een keer een andere startmoter aangezet met een tandje meer. Probleem is echter niet weg. Nu heb ik bij de VW garage geïnformeerd. Die zegt dat de pompverstuivers er uit moeten en alle ringen moeten worden vervangen. Deze ringen zouden ook iets dikker zijn. Audia4, is jou hier iets van bekend?
Groet
10 jaar
[quote=Leo35]Nu heb ik bij de VW garage geïnformeerd. Die zegt dat de pompverstuivers er uit moeten en alle ringen moeten worden vervangen.[/quote]
Wat ook voorkomt is dat de pompverstuivers zijn uitgeslagen in de cilinderkop, dan helpen nieuwe ringen ook niet meer.
In deze gevallen wordt het een nieuwe (aangepaste) cilinderkop.
Deze diagnose kan worden gesteld indien de pompverstuivers gedemonteerd zijn.
Gr. paul
Zo, dat kan dan prijzig worden. 225.000 km, turbo stuk, op zijn voordeligst nieuwe ringen ( 40.= per verstuiver) anders een nieuwe cilinderkop. Kosten ?????. Zal eerst maar de turbo herstellen.
Groet,
Leo
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Touran of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar