Deze T4 met 2.4D 5-cyl.motor heeft Olie bij de koelvloeistof zitten. Nou heeft de auto ook een warmtewisselaar. Gaan deze vaker stuk of is gewoon de koppakking lek?
Geplaatst door Jansonius (0) PRO , lid sinds 23 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Transporter? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
4 Reacties
audia4 (0) PRO, 18 jaar geleden
warmetewisselaar is sporadisch, maar het kan wel. Overigens is de olie in het carter dan ook vermengd met koelvloeistof.
Warmtewisselaar kun je afpersen, filter er afschroeven, en koelsysteem onder flinke druk zetten. Dan zie je vanzelf of hij lek is.
ruud1982 (0), 18 jaar geleden
moet wel warmtewisselaar zijn, bij de koppaking kan haast niet want de oliedruk is niet groot genoeg om deze in koelkanaal te persen
Audifreak763 (0) PRO, 18 jaar geleden
De drukverschillen tussen koelwater en olie zijn toch overal ongeveer hetzelfde. Bovendien is de oliedruk volgens mij wel voldoende, zeker bij hogere toerentallen, om de olie in het koelcircuit te persen.
audia4 (0) PRO, 18 jaar geleden
Olie ramt ie zowel door de warmtewisselaar als door de koppakking kanalen heen zo het koelvloeistof in. Oliedruk minimaal 1.5 bar, koelvloeistof max 0,45....
En als je de motor uit zet gaat het dus andersom en perst ie koelvloeistof de olie in.