Deze T4 met 2.4D 5-cyl.motor heeft Olie bij de koelvloeistof zitten. Nou heeft de auto ook een warmtewisselaar. Gaan deze vaker stuk of is gewoon de koppakking lek?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
warmetewisselaar is sporadisch, maar het kan wel. Overigens is de olie in het carter dan ook vermengd met koelvloeistof.
Warmtewisselaar kun je afpersen, filter er afschroeven, en koelsysteem onder flinke druk zetten. Dan zie je vanzelf of hij lek is.
moet wel warmtewisselaar zijn, bij de koppaking kan haast niet want de oliedruk is niet groot genoeg om deze in koelkanaal te persen
19 jaar
De drukverschillen tussen koelwater en olie zijn toch overal ongeveer hetzelfde. Bovendien is de oliedruk volgens mij wel voldoende, zeker bij hogere toerentallen, om de olie in het koelcircuit te persen.
Olie ramt ie zowel door de warmtewisselaar als door de koppakking kanalen heen zo het koelvloeistof in. Oliedruk minimaal 1.5 bar, koelvloeistof max 0,45....
En als je de motor uit zet gaat het dus andersom en perst ie koelvloeistof de olie in.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar