close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Transporter: Olie bij koelvloeistof

Bouwjaar: 1992

Deze T4 met 2.4D 5-cyl.motor heeft Olie bij de koelvloeistof zitten. Nou heeft de auto ook een warmtewisselaar. Gaan deze vaker stuk of is gewoon de koppakking lek?

Geplaatst door

Jansonius (0)
badge

al 23 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

warmetewisselaar is sporadisch, maar het kan wel. Overigens is de olie in het carter dan ook vermengd met koelvloeistof.

Warmtewisselaar kun je afpersen, filter er afschroeven, en koelsysteem onder flinke druk zetten. Dan zie je vanzelf of hij lek is.

audia4 0
badge

19 jaar

moet wel warmtewisselaar zijn, bij de koppaking kan haast niet want de oliedruk is niet groot genoeg om deze in koelkanaal te persen

ruud1982 0

19 jaar

De drukverschillen tussen koelwater en olie zijn toch overal ongeveer hetzelfde. Bovendien is de oliedruk volgens mij wel voldoende, zeker bij hogere toerentallen, om de olie in het koelcircuit te persen.

Audifreak763 0
badge

19 jaar

Olie ramt ie zowel door de warmtewisselaar als door de koppakking kanalen heen zo het koelvloeistof in. Oliedruk minimaal 1.5 bar, koelvloeistof max 0,45....

En als je de motor uit zet gaat het dus andersom en perst ie koelvloeistof de olie in.

audia4 0
badge

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.