auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Touran: olie in het brandstoffilter

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: BKC

Vandaag mijn auto naar VW dealer gebracht voor APK+beurt. Nu blijkt er olie in de brandstof te zitten en moet de tandempomp vervangen worden. Ik heb een vervolgafspraak laten plannen. Nu willen ze de tandempomp vervangen en het brandstoffilter, dit kan ik nog begrijpen maar ze willen ook de brandstoftank reinigen en de pomp die zich bij de tank bevindt vervangen. Nu vraag ik me af of dit echt nodig is of dat de garage dit meer doet om zichzelf in te dekken zodat ik niet terugkom met klachten. Alles bij elkaar toch een kleine 1000 euro extra kosten en ik heb nooit geen klachten op motorisch gebied gehad. Ook geen overmatig olieverbruik of toename van het oliepeil. Kilometerstand is 195.000.

Kan iemand mij advies geven of het vervangen van de tweede pomp en het reinigen van de tank echt nodig is, of dat ik misschien nog wat extra vragen moet stellen bij de garage.

Henk

Geplaatst door

chevy66 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Henk

Dit probleem is alom bekend en de oplossing volstaat door enkel de tandempomp en het filter te vervangen.
Een toevoeging in de tank (Forté) aan de diesel kan ik je aanraden, voorlopig niet meer dan dat.

De pomp in de tank hoeft dus niet te worden vervangen.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

Paul,

Bedankt voor je snelle duidelijke antwoord.
Toch nog even met de dealer gesproken en hij geeft aan dat ze door ervaring de brandstofpomp bij de tank altijd mee vervangen en de tank inwendig reinigen. Hij had het over tandempomp problemen bij de 2.0 TDI waar ik al diverse malen over gelezen heb. Dealer geeft aan dat ik zelf moet aangeven of de brandstofpomp wel of niet vervangen moet worden maar dat 99 procent toch later weer terugkomt als ze de pomp niet laten vervangen. Zou me uiteindelijk een kleine 500 euro schelen. Omdat de auto 195.000 kilometer heeft gereden en ik de auto voorlopig nog niet weg doe plus het verhaal van de dealer zit ik toch te denken om de pomp te laten vervangen of is dit weggegooit geld?
Ik heb echt geen idee of deze pompen slijten en uiteindelijk toch een keer vervangen zullen moeten worden en of ze van olie defect zullen gaan. Olie smeert dus lijkt me dat dit niet slecht is voor de pomp.

Henk

chevy66 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Touran of stel zelf een nieuwe vraag.