Volkswagen Golf: olie in spruitstuk

Bouwjaar: 1992

Mijn gereviseerde en getunede Golf III 2L Gti uit 1992 'puft' bij het optrekken blauw/grijze rook. Hij is in 1998 gereviseerd maar heeft sindsdien alweer 160.000 km gelopen.

Ik heb me laten vertellen dat als ik de klepseals en/of klepgeleiders vervang het probleem is opgelost.

Is dit makkelijk zelf te doen? zo niet, wat mag dit geintje dan wel kosten?

m6744

Geplaatst door m6744 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

snowman11002 (0), 18 jaar geleden

Gebruikt ie ook behoorlijk olie zeker? Ik heb wellicht ook zo'n gelijk probleem bij mij 2.0 16V, alleen niet zo extreem. Bij mij zijn de bougies (3 van de 4) altijd wat zwart (en iets nat), met een klein beetje zwarte stukjes kool eraan. Niet mooi schoon gebrand dus. Heb jij dat ook? Ik zit er aan de denken om bij mij een keer nieuwe klephoedjes in te laten zetten. Geen idee wat het kost.

Wellicht zijn dat inderdaad de klephoedjes. Of de olie schraapveer om de zuiger.

m6744 (0), 18 jaar geleden

Hij gebruikt idd veel olie en ook ik heb zwarte stukjes kool bij de bougies. Er is mij verteld dat het niet echt schadelijk is mits je het oliepeil goed in de gaten houdt. Toch wil ik de seals / geleiders laten vervangen, moet hiervoor de cilinderkop eraf zoals de garage zegt?

snowman11002 (0), 18 jaar geleden

Naar mijn weten kan de cilinderkop blijven zitten, alleen de kleppendeksel moet eraf, en de nokkenassen eruit. Hoe het verder precies gaat weet ik ook niet. Tenminste voor mij 2.0 16V zou het zo moeten kunnen, en die seals blazen ze er met perslucht eruit dacht ik. Maar als je meer weet, laat het ff hier weten. ben ook wel benieuwd.

Is je bobine nog wel goed? Mijne is kapot gegaan, en heb nu een nieuwe, Ik had al langer het idee dat die zwak was, en dus niet zon sterke vonk meer gaf, en waardoor misschien de verbranding ook niet echt optimaal was. Ik houd het even in de gaten of de bougies nu mooier schoon blijven met de nieuwe bobine, anders laat ik ook een keer de klepseals vervangen denk ik.

m6744 (0), 18 jaar geleden

Is inderdaad een goed idee om eerst even de bobine te vervangen en te kijken of dat enigszins helpt, bedankt!

Als ik meer weet hoor je het.

brt1462 (0), 18 jaar geleden

koop je bobine niet bij de vw dealer... hij kost daaro iets van 150 euro. Terwijl de precies dezelfde bij de bosch dealer voor 85 euro te krijgen is (alleen geen VW logo erop). Of probeer de brezan even, die hebben ook bobines wel eens waar geen bosch, maar werken voor 70 euro ook prima hoor,.

mb-man (0) PRO, 18 jaar geleden

kleprubbers kun je zo vervangen zonder de kop eraf te halen , is wel een beetje pilen maar het moet lukken

Maritieme (0), 18 jaar geleden

Vervangen klepsteel rubbers kan met de kop er nog op.
Bougie eruit, luchtslang erop en dan met een speciale hefboom de veren ndrukken en de borgsegmentjes eruit vissen etc etc

m6744 (0), 18 jaar geleden

Jongens, bedankt voor de antwoorden!
Vooral de bevestiging dat de kop er niet af hoeft voor het vervangen van de kleprubbers scheelt toch een hoop geld als je zelf niet zo handig bent.

Maritieme (0), 18 jaar geleden

onderschat dit niet, 't blijft makkelijker om de kop te trekken. handig of niet handig.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.