Mijn golf 3 1.9 turbodiesel uit 1992 wil niet starten. De startmotor draait goed krachtig rond maar hij heeft niet de neiging om aan te slaan. Als ik hem nu met een andere auto aantrek slaat hij wel snel aan en loopt hij goed (misschien iets te hoog stationair 1200 toeren). Totdat ik hem weer uitzet dan is hij niet meer te starten.
De ANWB heeft de gloeiboegies gecontroleerd en ze werden allemaal warm. Wel zie je soms in de doorzichtige brandsofleidingen luchtbelletjes komen als hij loopt en je veel gas geeft.
Heeft iemand advies voor mij? Moet ik denken aan een probleem met de inspuitpomp of zou hij dan helemaal niet meer lopen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
dit probleem zit hem bij het filter! kon daar wel eens valse lucht aanzuigen! ipv, diesel
paul,
Bedankt voor de reactie Paul, ik zal morgen een nieuw filter monteren. Zijn er dingen waar ik dan op moet letten behalve het filter vullen met diesel?
De inspuitpomp is deze uit te sluiten volgens mijn beschrijving?
Alvast bedankt.
19 jaar
het zit hem voornamelijk in het T-stuk op het filter!! ( rubbertje t-stuk sluit niet af in het filter! ( controleer ook het t-stuk zonodig ook vervangen! )
monteer een orgineel of een MAN filter met deze filters zijn er geen problemen...
suc6
paul,
Nieuw filter is gemonteerd. Resultaat na een stuk rijden met de auto (na aantrekken) is geen luchtbellen meer in de leidingen te zien. Alle slangklemmetjes en slangetjes heb ik gecontroleerd en de klemmen die ik te los vond vervangen door gewone slangklemmetjes. Echter nog steeds zonder resultaat. Met aantrekken slaat hij zo aan, maar met gewoon starten niet. Het hoge stationair draaien, kan dat er iets mee te maken hebben dat hij niet aanslaat of heeft iemand nog meer tips waar ik naar kan kijken voor ik hem naar de VW-dealer breng?
19 jaar
jordy
wat je nog zou kunnen doen is een terugslagklepje monteren (komt simpelweg tussen de brandstofleiding )
het zou zo kunnen wezen ( vandaar het lange starten dat de brandstof retour loopt naar het filter, terwijl dat niet zo hoort te zijn als de motor niet draait!
paul,
Paul,
als ik hem echter uit zet als hij gelopen heeft en ik start hem na 2 sec. weer slaat hij niet meer aan. Dan heeft de diesel toch niet de tijd gekregen om terug te lopen? Zou het ook iets met de afstelling (van de dieselpomp?) te maken kunnen hebben?
19 jaar
Kontaktslot niet defect?
weet je zeker dat de motor vlug gonoeg rond gaat met starten ?
Bedankt voor jullie reacties.
Hoe kan ik controleren of het contactslot in orde is? De lampjes op het dashboard branden zoals het hoort.
De startmotor draait goed rond, normaliter slaat hij dan allang aan.
19 jaar
idd, als je hem na 2 sec al niet meer kunt starten zou idd is gaan denken aan dat verdomde contaktslot! deze komen nog steeds voor!!
rommel tijdens de start eens veelvuldig aan dit slot en kijk of ie dan wel aanpakt!
paul,
Hij is net terug van de volkswagen dealer, die heeft vastgesteld dat de inspuitpomp een defect heeft. Zal dus een gereviseerde op moeten komen. Hij loopt nu als hij warm is trouwens 2000 toeren stationair. Weet iemand een adres in zuid-limburg die dit voor een net prijsje kan reviseren?
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar