Na een aantal minuten rijden gaat het olielampje knipperen en
gaat er een zoemer af. Soms stopt dit na aan aantal seconden.
Olie is er genoeg aanwezig, heb geen rare geluiden dus denk dat er iets
anders aan de hand is. Iemand een idee??
Mvrgr, Pascal
Geplaatst door Pascal Limpens (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
13 Reacties
stefan84 (0), 14 jaar geleden
Pascal,
Dat lampje verteld je niet hoeveel olie er nog inzit maar gaan branden als de oliedruk te laag is, of weg gevallen is.
Vaak is het de oliedruksensor die het probleem veroorzaakt, als het goed is heb je er 2, ene voor stationair en de andere voor 2000+ toeren..
Zou voor de zekerheid eerst de oliedruk gaan meten,
Gr Stefan
Pascal Limpens (0) PRO, 14 jaar geleden
Stefan,
Bedankt voor de reactie.
Zelf denk ik dat de sensor voor 2000+ stuk is.
Zoemer en lampje gaan nl aan boven de 2000 toeren.
Toevallig een idee waar dat ding zit?
Mvrgr, Pascal
stefan84 (0), 14 jaar geleden
Wat is je motorcode Pascal ? Dan kan ik even kijken, meestal zit deze op het oliefilterhuis of in de cilinderkop ( zijkant )
Gr Stefan
Pascal Limpens (0) PRO, 14 jaar geleden
Stefan,
Het enige nummer op de cilinderkop is
026.103.373Q.
Hopelijk heb je hier iets aan. Op het oliefilterhuis
zie ik niets staan.
Grtz, Pascal
hbr (0) PRO, 14 jaar geleden
Oliedruk even meten met een metertje, dan weet je zeker of dit goed is en kan je eventueel verder zoeken. Heb hetzelfde gehad met et een golf, olie druk bij warme motor aan de lage kant dan lampje aan plus zoemer onder het rijden.
Succes
stefan84 (0), 14 jaar geleden
Hallo Pascal,
Deze kop zit op meerdere motoren, als je de motorkap opent en naar de motor kijkt, zul je dit nummer links op kop gevonden hebben, als je nu even rechts op het onderblok kijkt, precies onder de cilinderkop, dan zie je een vlak stukje ( recht ) en daar staat je motorcode op, even met wat schuurpapier opschuren, dan is het beter te lezen. ( De 2 letters zijn voldoende )
Ook de oliedruk zou je ondertussen even kunnen meten.
Gr Stefan
Pascal Limpens (0) PRO, 14 jaar geleden
Stefan,
Gelijk ff wezen kijken en een nummer gevonden.
Het begint met de letters RE.
Grtz, Pascal
stefan84 (0), 14 jaar geleden
Pascal,
Van dat type heb ik nu net niks, haha..maar kijk even op deze site :
http://www.volkswagen.msk.ru/index.php?p...
Dan bij : Engine: 2H
En klik op : Volkswagen 1.8L Engines JH, 2H, PL: Service manual (eng.)
Als je even helemaal omlaag scrolt zie je de locatie van sensoren, wellicht heb je hier iets aan, in grote lijnen zitten de sensoren bij deze motoren op dezelfde plaats..
Gr Stefan
stefan84 (0), 14 jaar geleden
En Pascal..?
Pascal Limpens (0) PRO, 14 jaar geleden
Hallo Stefan,
Sorry voor de late reactie, zag vanmorgen je bericht pas.
Heb ff gekeken op de (russische) site en inderdaad de sensoren gevonden.
Zal vanmiddag ff kijken of er 1 een storing geeft of een sluiting heeft.
Ik laat iets van me horen.
Bedankt, grtz, Pascal
Pascal Limpens (0) PRO, 14 jaar geleden
Hallo,
Ik heb de connectors op de sensoren gereinigd. Er zat
wat roestvorming op. Nadien ruim 500 km gereden en het probleem
is niet meer voorgekomen. Hopelijk blijft dit zo.
Heren bedankt voor het meedenken.
Grtz, Pascal
Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden
Kijk, das goed bericht :)
stefan84 (0), 14 jaar geleden
Bedankt voor de feedback!
Gr Stefan